Permalänk
Melding Plague

AOpen lasermus

<font style="font-size: 10pt"><b>AOpen lasermus</b></font> <small class="small">torsdag 17 mars av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
Tillverkaren <a href="http://club.aopen.com.tw/news/News_ShowAnswer.aspx?Language=E..." target="_blank" >AOpen</a> har idag släppt en mus med laser-teknik. De hävdar att de är först i världen men som vi alla vet har redan Logitech släppt sin <a href="http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_040926_logitech...">MX1000</a> och släppte också för ett par dagar sedan MX518 med laserteknik.
<br />
<br />Musen använder sig av Vertical Cavity Surface Emitting Laser (VCSEL) som ljuskälla vilket är lite annorlunda än Logitechs lösning. Om det är en bättre lösning återstår att se. Vidare har musen 800/1600 DPI och en upplösning 6700 bilder per sekund. Läs pressmeddelandet hos <a href="http://club.aopen.com.tw/news/News_ShowAnswer.aspx?Language=E..." target="_blank" >AOpen</a>.
<br />
<br />AOpen är andra tillverkaren i världen som lanserar en lasermus, när ska de andra tillverkarna följa tro?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om dom ljuger om att vara först i världen med lasermöss så kan man ju undra hur mycket annat dom säger som är rent skitsnack

Permalänk
Avstängd

dom syftar ju givetvis på sin egna speciella teknik ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

Gött, jag visste att detta skulle hända, då kanske man får se ett litet billigare pris på Mx1000 snart.

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk

vad jag vet så har inte Logitech släppt MX518 än, den finns ju inte att köpa än...
EDIT: AOpen introduces their LASER mouse, fast visar ingen bild. dumma morons..

Permalänk
Medlem

Min Mx500 börjar bli sliten blir någ en Mx518 nör den släpps den vart ju grymt fin.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
dom syftar ju givetvis på sin egna speciella teknik ...

citat från deras pressmedeleande
"AOpen Inc., one of the largest IT components and solutions vendors in the world, sets a new record by introducing the first laser mouse in the world today."
så nej, dom påstår sig vara först med lasermusar
(eller heter det lasermöss, snälla nån, förklara...)

Permalänk
Medlem

Kör min Intelli 3.0 och Razer diamondback

Permalänk
Medlem

fast MX1000 kör väl inte med riktig laser om jag inte missminner mig?

Permalänk
Medlem

Man vet aldrig det kanske finns olika laser tekniker.
Hur som helst så är i våra ögon både Mx1000 och Aopens laser musar så det låter som att dom ljuger men det kan ligga nåt helt annat bakom egentligen. Det kommer väl nån test snart som förklarar skillnaden mellan dom 2 mössen.
Men det som är intressant för oss konsumenter är att Logitec är inte ensama med laser musar, det gynnar ju givetvis priser/oss. Hoppas flera tillverkare hoppar på denna tåg med laser så vi får ner dom i priset till en 300-400kr eller jag varför inte en laser mus för 200:-.

Eller hur.

Permalänk

Är verkligen MX518 med Lasersensor??

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin Nordgren
Är verkligen MX518 med Lasersensor??

Japp stog i nyheten för nån dar sen.

Permalänk
Medlem

enligt en leverantör så kommer mx518 2005-04-06, ska bli gött att dumpa sin 3.0:a

Permalänk
Medlem

MX1000 är extremt mycket bättre än min gamla 3.0:a

Ville bara säga det...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

Bopen?

Kanske A-lagar-open.

Dom är kanske insnöade?

Hur som helst så skulle jag inte köpa något AOpen produkt hur desperat jag än skulle vara

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Det heter möss inte "musar"!

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Medlem

Varför nämner dom inte "laser technology" i 518:s specs då på Logitechs egen sida? (som dom gör för mx1000).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Det heter möss inte "musar"!

i datorsammanhang heter det musar, så tyst med dig

bra att du försöker iaf ^_^

Permalänk
Medlem

Jag äger många razer möss.

Musar till datorn? Jävla påhit. Musar använder man bara om man menar nåt flickorna har som vi killar vill åt ;P

Citat:

1600-dpi ultra-high resolution optical engine that delivers startling response and mirror-smooth tracking. Driver-less "on-the-fly" access to three sensitivity levels

Nejdå vi har inte kopierat razer med 1600dpi och begreppet "on-the-fly" som introducerades med boomslangen för många år sedan. Bara det at razers "on-the-fly" har 20 steg!

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk

kollade runt på deras hemsida, på bilderna ser det ut som att det inte är en laser, och det står bara optical överallt på hela sidan... verkar inte som dom har löst det här med kalibreringstiden än och släpper och släpper därför ingen gamingmouse med laseer

edit: logitechs hemsida då, mx518

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem

någon som vet vad de kommer kosta?

Visa signatur

doh;)

Permalänk
Medlem

kommer gå loss på runt 500a-lappen för dom som handlar av återförsäljare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [lum]

Nejdå vi har inte kopierat razer med 1600dpi och begreppet "on-the-fly" som introducerades med boomslangen för många år sedan. Bara det at razers "on-the-fly" har 20 steg!

En skillnad är väl att på Login kan man ändra "on-the-fly" helt i hårdvara, vilket jag inte tror går med Razern?

Iallafall: såvitt jag kan se från Logitechs hemsida, och den info man läst i pressreleaser osv så finns det inget som säger att Mx518 är laser... Men jag kanske köper en iallafall (även om just en justerbar känslighet inte är särskilt intressant för min del)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Skulle inte tro det är i hårdvaran hos logi. Sen så är det med justerbar känslighet lite som med myckett annat. Man tycker det är onödigt tills man provat.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [lum]
Skulle inte tro det är i hårdvaran hos logi. Sen så är det med justerbar känslighet lite som med myckett annat. Man tycker det är onödigt tills man provat.

Saxat från:
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/US/EN,CRID...

Citat:

You get instant, on-the-fly sensitivity adjustment that lets you switch effortlessly from pixel-precise targeting to fast-twitch acceleration, without any software.

... låter ju som hårdvara?

Håller väl med om provat-resonemanget iofs

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa att de menar att man inte måste starta ett program för att ändra den. Ligger förmodligen i drivrutinen som på razers. Kan ha fel också.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McAn_
Kör min Intelli 3.0 och Razer diamondback

Permalänk
Medlem

Ne mx518 e inte en lasermus som det sades i ett tidigare skede. På hemsidan står det OPTICAL inte LASER....

Visa signatur

*** Intel Core i7 2600k, 16GB DDR3 Corsair Vengance, GTX780 ti 3GB, Corsair 80i kylning, Corsair 650TX Nättagg, Fracal Design Define R3 chassi... ***