Permalänk
Medlem

Istället för att smutskasta det ena eller det andra märket vore det väl bra om ni kunde hjälpa honom?
Vill du ha bra ljud/bra batteritid tycker jag att du ska kolla in iaudio g3 eller iriver ifp-9xx. Andra alternativ är säkert oxå jättebra,men jag tror inte att du kan få bättre förhållandevis batteritid/ljud.
Dessutom,det är inte så stor skillnad mellan iaudio,iriver,monolith och meiuzu vid ljudkvalité. Det är bättre att satsa på bra hörlurar och uppleva gött ljud istället för att följa någon diskussion som nå ett slut.

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Avstängd

willan, du är inte smart.. "De saker jag prioriterar är: [...] batteritid [...]" Inte fan ska man ha en monolith om man prioriterar batteritiden!! De har riktigt jävla pissig batteritid för att vara flash. iRiver alt. sonys nya är de jag vet har bästa batteritiderna. /me fists you

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

jag förstår inte varför du blir arg på mig, jag rekommenderar bara en spelare jag tycker om, lägg ner...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av willan
jag förstår inte varför du blir arg på mig, jag rekommenderar bara en spelare jag tycker om, lägg ner...

Eller hur...mår ni bättre utav att han köper ert märke?
Kommer ni att känna av "glädjebruset" imorgon ?
Det är bara löjligt,hade jag varit er hade jag gjort motsatsen...jag vill inte att alla ska gå runt med samma mp3 som jag.

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Avstängd
Citat:

för att du rekomenderar den spelaren varje gång utan att ens kolla vad det för kriterier han har. /me @ more fisting

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

jag tror definitivt han skulle gilla en monolith slide, du oxå för den delen men du har ju varken sett eller hört den eller hur? killen frågar ju om råd då vill han ju höra vad man själv tycker e bäst och i det här fallet passar monolith slide utmärkt, punkt. vissa gillar iriver andra ipod jag gillar monolith vad är felet med det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

jag tror definitivt han skulle gilla en monolith slide, du oxå för den delen men du har ju varken sett eller hört den eller hur? killen frågar ju om råd då vill han ju höra vad man själv tycker e bäst och i det här fallet passar monolith slide utmärkt, punkt. vissa gillar iriver andra ipod jag gillar monolith vad är felet med det.

han efterfrågade bra batteritid för fan! monolith har INTE det!

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

han efterfrågade: ljudkvalité, utseende, storlek, batteritid, pris, samt funktionalitet i allmänhet
monolithe har inte bästa batteritiden, men den har grymt ljud, snyggt utseende, litet format, bra pris och bra funktioner, så jo den passar alldeles utmärkt, om man vill ha en med bra batteri kanske nya mpion kan va nåt.

Permalänk
Avstängd

den har riktigt jävla pissig batteritid. Det finns spelare som uppfyller alla de kraven. Monolith gör INTE det. jävla unge...

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

du är fan störd...

Permalänk
Avstängd

willan, ajja det är lungt. Bara du lär dig rekomendera mp3-spelare till folk lite bättre.

Visa signatur

óynk

Permalänk

uppfyller pris? Det gör den knappast 1500 för 256mb är lång i från vad trådskaparen vill betala för en produkt där han i första hand bara ska använda radio. I den här frågan så är en mp3 under 1000kr gränsen att rekommendera.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

den kostar 1445 med koss the plug som är värt 200 dessutom är det ingen frakt, så det blir typ 1000 spänn för spelaren

http://www.mp3mate.se/catalog/product_info.php?cPath=21_23_68...

Permalänk

aa det blir ungefär 1200 men den har ju sina nackdelar. Jag har igentligen inga problem med spelare. Det som är problemet är att du envisas med att din mp3spelare är super bra är helt blind utav din nöjdhet med den att du glömmer bort att det faktiskt finns andra och till och med bättre mp3spelare på marknaden. Trots att jag älskar mina produkter så rekommenderar jag dom inte till alla eftersom dom inte passar alla ochd esutom finns det andra alternativ.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Haha så batteritid på 20 timmar är kasst då? och överföringen. Det finns inte en enda spelare som uttnyttjar USB2s kapacitet. USB1.1 spelare är ca 50% långsammare i överföring.. o då snackar vi 15 minuter med usb2 och 30 med usb1.1 med en 512Mb spelare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
A visst håller jag med dig om att design och ljud är viktigt men det betyder att inte monolithen tillverkar om bästa mp3spelare idag. Du kan inte argumentera med gamla test resultat. En mp3spelare som var bät sför 4 månader sen kan idag vara långt i från den bästa. Jag har testat deras mp3spelare så jag kan inte uttala mig om ljudkvaliten me idag erbjuder iriver, iaudio och ipod högljudkvalite så det är fel av dig att säga att monolithen mp3spelare har bäst ljudkvalite. Att säga att en produkt man äger är den bästa är ett väldigt omoget beteende. Du har säkert inte testa alla dom senaste mp3spelare på marknaden men ändå utgår du ifrån att din är den just bästa. Helt sanlöst hur omogna vissa människor kan vara, du är helt långt ifrån objektiv. Men jag låt dig tro var du vill. Allt du äger är det bästa:D:D Nöjd nu?

Jag har provat iRiver iFP-999, iAudio 5 och just ipod mini med mina shure e2c-lurar, och även om skillnaden inte är enorm, så upplever iaf jag att ljudet är lite vassare i Monolithen.

Visa signatur

|AMD Barton 3200+@2231Mhz
|Zalman ZNPS7000A-Cu|Abit KV7|HIS Radeon 9800Pro IceQ@405/380|1024mb PC-3200|Seagate U5 30GB+Seagate barracuda 200GB|3RSystemAir|Tagan 380W|

Permalänk

cMa: Det du säger stämmer inte, det finns många mp3spelare som utnyttjar usb2 kapasiteten. Kanske inte alla spelare gör det lika bra men det är en stor skillnad mellan usb1.1 och usb2.0. När jag överför låtar med min ipod via usb2.0 så går det rusktigt fort, skickade över 13gb på ungefär 30min. Om jag hade valt att göra det genom usb1.1 så skulle det ta flera timmar.

Visa signatur

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Och vad det gäller flashminnesspelare kan de med USB 2.0 vara sex gånger snabbare än de med USB 1.1.

Men ni ska ta det lite lugnt med personangreppen, för det är upp till trådskaparen att välja. Vi behöver bara framföra fördelar och nackdelar med olika spelare, inget jävla WWIII.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

Själv gör jag inga person angrepp, jag är lung:D Men jag kan se att tråden har spårat ur. Förlåt trådskapen.. Men när en person hela tiden framhävar sin mp3 som fantakstisk så måste manr eagera. Visst har alla rätt att tycka att sin mp3spelare är fantastisk men om personen upprepar det många gånger i flera trådar så blir man lite irriterad. Men forum är forum ibland uppstår det såna här situationen. Vorre nog bra om någon moderator låser tråden.

Visa signatur

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
cMa: Det du säger stämmer inte, det finns många mp3spelare som utnyttjar usb2 kapasiteten. Kanske inte alla spelare gör det lika bra men det är en stor skillnad mellan usb1.1 och usb2.0. När jag överför låtar med min ipod via usb2.0 så går det rusktigt fort, skickade över 13gb på ungefär 30min. Om jag hade valt att göra det genom usb1.1 så skulle det ta flera timmar.

Syftar självklart på flashbaserade spelare.

Okej, vissa spelare utnyttjar det bättre än andra. Men tekniken i flashspelarna är fortfarande långt ifrån vad USB2 är kapabel till.

Men nog om allt det här. Rufus vill ha tips och råd.

Jag rekommenderar att du köper en Monolith MX 7010 då du får en väldigt prisvärd spelare som är snygg, liten, hyffsad batteritid(~20h), och ger ett riktigt "high fidelity" ljud.

Det finns en uppsjö med spelare och det är minst sagt en djungel att välja, det finns fördelar och nackdelar med alla. Jag tror att vilken du än väljer så kommer du bli nöjd.

Permalänk
Medlem

Ingen kan vara så fanatisk som Willan utan att ha ett finger med i spelet själv. Jag lägger min röst på att willan jobbar på mp3mate.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

jag köpte mig en iaudio 5 igår på 1gb. helnöjd, suveränt ljud. hade en creative zen micro men den pajjade.

Visa signatur

;)

Permalänk
Avstängd
Citat:

hyffsad batteritid(~20h) [/B]

men inse att 20 timmar är dålig batteritid på en flash-spelare...

Visa signatur

óynk

Permalänk
Hedersmedlem

Lugna ner er, ni som känner er träffade!

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mobboffer
men inse att 20 timmar är dålig batteritid på en flash-spelare...

20 timmar är väl inte så dåligt med inbyggt uppladdningsbart batteri.
De flesta ligger ju runt 20h. Det är bara iRivers ifp 900-serie som har lyckats riktigt bra
med dryga 40 timmar med inbyggt batteri.

Visa signatur

|Zalman ZNPS7000A-Cu|Abit KV7|HIS Radeon 9800Pro IceQ@405/380|1024mb PC-3200|Seagate U5 30GB+Seagate barracuda 200GB|3RSystemAir|Tagan 380W|

Permalänk
Avstängd

Daemon, iAudio har också en mycket bättre batteritid. sonys nya har 70 timmar..

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mobboffer
Daemon, iAudio har också en mycket bättre batteritid. sonys nya har 70 timmar..

Du menar iAudios G3:a och Sonys E500 serie?

iAudio har väl inga inbyggda uppladdningsbara batterier i sina modeller?
Däremot tänkte jag inte ens på Sonys nya. 70h är imponerande med inbyggt.

Vad jag menar är att i nuläget så har ju dom flesta med uppladdningsbart batteri rätt dålig batteritid jämfört med dom som kör med lösa.
Så beroende på vad man föredrar, uppladdningsbart eller löst batteri så är runt 20h hyfsat för en spelare med inbyggt.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

iAudio G3 är grym men jag har inte hunnit att testa ifall batteritiden stämmen....
Köpte min iAudio bara för att jag har laddningsbara AA batterier sedan tidigare och då slipper jag hålla på att laddda via USB hela tiden.

Permalänk
Medlem

* monolith finns i två olika modeller i Sverige. Den ena har 13 x 13 mW uteffekt och känns lättast igen på att det står "monolith" på fronten. Den andra modellen som finns distribueras av ntribe.com och har 24 x 24 mW uteffekt och känns igen på att under monolith texten står det ett "n" som då står för ntribe, versionen från ntribe har även ett utbytbart batteri. Fråga återförsäljaren om du är osäker vilken version de saluför.
Och mp3mate verkar ju sälja den utan 24x24 mw kopia ? kanske men dem som har köpt verkar vara nöjda

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: rtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)