Permalänk
Proffsmoddare

jag hade precis samma problem... Testa o ta ur processorn, blås lite (både på sockeln och precessorpinnsen). Sätt tillbaka den (med ett stadigt grepp!).Ome det inte funkar, och om det inte är distanserna får du nog punga ut till en ny prolle...

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

Börja med att kolla att ALLA kablar sitter ordentligt. Vet att det låter för enkelt å just därför kan det vara nåt sånt.

annars kan du prova att ta ur allt utom prolle ström å grafik.
Då Borde du få nåt slags fel medd. om de grejorna funkar

Visa signatur

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups. (Titta bara på riksdagen!)
It Could Be that the Purpose of Your Life Is Only to Serve as a Warning to Others.

Permalänk
Medlem

När jag för några dagar sedan bytte moderkort så var jag väldigt noga med distanserna, så det kan inte vara det... Ska testa idag med en annan processor

Visa signatur

Misopedist | SWECLOCKERS FORUM : 109000 medlemmar - Men räkna inte med att få svar på dina frågor!

Permalänk
Medlem

jag hade en gång råkat sätta i cpun i sockeln på fel sätt så att pinnarna på cpunm hade böjts. Hade exakt samma problem som du, böjde tillbaka pinnarna så var det frid o fröjd i kabel djungeln

Permalänk

g0opy

jag har gjort exakt samma grej, fast mina pins gick av, så jag fick köpa en ny prolle:(

Visa signatur

3.0GhZ celeron @ 3.53GhZ, 512ram, GF 6600Gt 128 gddr3, 80gb hdd, annat smått å gott

Permalänk
Medlem

kan int va skärmen som e lite keff?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av g0opy
jag hade en gång råkat sätta i cpun i sockeln på fel sätt så att pinnarna på cpunm hade böjts. Hade exakt samma problem som du, böjde tillbaka pinnarna så var det frid o fröjd i kabel djungeln

Har satt i cpu:n utan böjda pins

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugina
kan int va skärmen som e lite keff?

tror icke

Efter att ha testat diverse grejer och tjafs så har jag kommit fram till att det är cpu:n som inte vill samarbeta utan hellre bara dö, så jag ska nu börja spana runt efter det billigaste jag kan hitta, då jag inte spelar utan endast surfar och lyssnar på hård musik... tack för hjälpen

Visa signatur

Misopedist | SWECLOCKERS FORUM : 109000 medlemmar - Men räkna inte med att få svar på dina frågor!

Permalänk

http://buggy.no-ip.com

Det är en sida med priser på datagrejor enbart å inte lika dryg som pricerunner. Fick tips om sidan själv för några dar sen å har bara hunnit glutta lite men den verkar ok....

Visa signatur

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups. (Titta bara på riksdagen!)
It Could Be that the Purpose of Your Life Is Only to Serve as a Warning to Others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mike_Ironhand
Har du testat att nollställa bios? om inte testa det!

ja, han kan ju nollställa bios, men en fördel är att kunna se något när man gör det

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk
Medlem

Alldeles nyss hade jag samma problem tror jag, nätaggregatet och fläktar gick i gång, hade fina +12v och +5V, men för övrigt var burken död. Jag bytte nätaggregat ,sen funkade allting bra igen. Som tur var hade jag ett nätagg liggande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malmer
ja, han kan ju nollställa bios, men en fördel är att kunna se något när man gör det

Man nollställer bios på moderkoretet och man behöver inte starta datorn för att göra det. Hur tror du man nollställer bios efter man överklockat så datorn inte vill starta.