Permalänk

Et litet tips.
För att öka time compression kan man gå in i "Mina dokument\SH3\data\cfg\main.cfg" och under [TIME COMPRESSION] ändra till tex Maximum=2048. Så att saker och ting går lite snabbare.

Finns fler nyttiga tips här: http://subsim.com/phpBB/viewtopic.php?t=28146

Visa signatur

∞ Not my cup of tea ∞

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuppfarmen
Et litet tips.
För att öka time compression kan man gå in i "Mina dokument\SH3\data\cfg\main.cfg" och under [TIME COMPRESSION] ändra till tex Maximum=2048. Så att saker och ting går lite snabbare.

Finns fler nyttiga tips här: http://subsim.com/phpBB/viewtopic.php?t=28146

2048x time compression vore inte helt fel på långa resor.

Spelar ni nåt på grammofonen då? Jag har lagt in hela "Das Boot" sound tracket. Passar ju så perfekt in i det här spelet, det kunde ju lika gärna heta Das Boot egentligen Låten "Rückzug"/"Heimkehr" (längre version) är så grymt skön, får fan rysningar när jag lyssnar på den

"Its a long way to tipperary"...

Permalänk
Medlem

Är inte det här en underbar syn eller?

Fast tyvärr var det storm och jag hade inte allt för många torpeder kvar. Fick mig en oljetanker och lite annat gott ändå.

Permalänk
Medlem

Läckra bilder dom från N.Y, måste ta mig en tripp dit och sänka lite passagerarfartyg, måste bli mycket tonnage.

Någon som sett några isberg då? Åkte upp till Murmansk där det bör finnas men såg då inte några. Tror det ska finnas med, kollade igenom mapparna och under "där ni installerat spelet" tex c:\silent hunter3\data\sea" så finns det flera mappar där det står "iceberg". Vore coolt få se några isberg, kanske med pingviner på. Ta screenshot om någon ser och posta.

Permalänk
Medlem

Jadu, det finns inte pingviner på norra halvklotet.
Sen så tror jag inte att det finns isberg i kampanjen, dock finns dom i editorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DerHanter
Ja märkte att om man kör på silent running kommer det inte upp ngn skiffnyckel utan man måste köra normalt

Stämde bra det! Nu funkar det fint att laga och ladda om Tack för hjälpen...

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk

Ahaaa, man kan lägga in musik till grammofonen...jag trodde att min var buggad.

Permalänk

mer moddar till silent hunter 3!!

Permalänk

Hur gör man när man ska starta ett Mission som man gjort själv i Editorn?

Asså hur gör man för att det ska synas i Singel missions mappen, eller hamnar det ngn annan stans?

Permalänk
Medlem

Tja på er!

Jag har ett problem ur klara man första uppdraget på SL3 jag har gjort allt men sen när jag ska till back till hamnen de. Jag har kommit dit men hur vet man om man har klarart uppdraget. Ha de så bra

Permalänk

men tryck på Esc sen på typ Exit mission o sen return to dock

Permalänk
Medlem

jag kör carier. jag gör inte missen. Hur gar man då?

Permalänk
Medlem

Tryck F8.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DerHanter
Hur gör man när man ska starta ett Mission som man gjort själv i Editorn?

Asså hur gör man för att det ska synas i singel missions mappen, eller hamnar det ngn annan stans?

Lägg missionfilen i en katalog som heter likadant som din missionfil under "\silenthunteriii\data\singlemission\english\" då kan du välja den blan singelplayer uppdragen. Gör du ett multiplayer uppdrag antar jag att det är samma sak fast man lägger den under multi missions mappen istället.

Permalänk

Kul bugg:

Var mitt mellan 2 fiende skepp. Ett större, ett mindre. Både börjar skjuta på mig så jag dyker. Då råkar det mindre skeppet träffa det större så det större slutar skjuta på mig och sänker istället det mindre skeppet.
Detta inträffade när jag körde ett träningsuppdrag.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Medlem

när man har klartart ett uppdrag på caereern. hur vet man att man har klarat de?

Permalänk

Läs mission objectives, och där skall de stå "completed" på de uppdrag du blivit tilldelad.

Visa signatur

∞ Not my cup of tea ∞

Permalänk
Medlem

Hände nåt konstigt för mig på vägen hem från min senaste patrull. Jag blev beskjuten av vad jag tror var en beväpnad fiskebåt (var vid engelska kanalen, och det hände ganska ofta att jag blev attackerad av dom) och gick genast ner till periskop djup.

När jag tittade runt ("fuskade" med F12) såg jag till min förvåning en brinnande båt komma mot mig och när jag kollade runt lite mer såg jag ytterligare en komma från motsatt håll. Det var två stycken små torpedbåtar. Först trodde jag dom hade lyckas träffa varanda och skulle nu ha ihjäl varanda men så var inte fallet. De bara cirkulerade runt platsen där jag hade blivit beskjuten. Vid ett senare tillfälle såg jag vad jag tror var en av dom igen, fast då rök han bara.

Såg väldigt konstigt ut, undrar vad som hade hänt:

Permalänk
Medlem

ja de vet jag men hur gör man sen då när man har klarat uppdragen? de står ju åtevänd till bassen där man började

Permalänk

Jepp, då har du två alternativ, antingen kör du tillbaka till basen med ubåten, eller så trycker du på Esc och väljer "Exit mission" och sen "return to base"

Visa signatur

∞ Not my cup of tea ∞

Permalänk
Medlem

Torpedbåtarna tål inte hård sjö, det är en känd bugg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Torpedbåtarna tål inte hård sjö, det är en känd bugg.

Aha, det förklarar saken Ser rätt löjligt ut med brinnande båtar som åker runt, hoppas de fixar till det.

Edit: Patch 1.2 är släppt nu: http://www.silent-hunteriii.com/uk/updates.php

Permalänk
Medlem

Först av allt; underbart spel! Gillar det skarpt men jag har problem med 2 saker.

I princip var annan eller mer av mina torpeder som jag skjuter ut träffar inte målet. Antingen så studsar dom eller så missar dom helt. Jag provar med olika fart och olika avstånd men får det inte att fungera. Det ska ju inte behövas 4 tropeder för att skjuta ner en merchant.
vad är tricket??

För det andra, finns det nått sätt att låsa target på ett mål om man inte har periskopet uppe? Alltså via TDS eller vad den heter??

Permalänk

Upptäckte en bug. Jag startade från min ubåtsbas den 4 december 1940. Tog en tur ner till Sydafrika sen vidare mot Island för att sedan vända hem igen. När jag kom hem var det den 30 november 1940.
Härliga tidsresor.

Visa signatur

∞ Not my cup of tea ∞

Permalänk

o de va inte 30 november 1941?? ISF är de ju Ok

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DerHanter
o de va inte 30 november 1941?? ISF är de ju Ok

Sorry, glömde skriva dit att jag kom hem den 30 november 1940.

Visa signatur

∞ Not my cup of tea ∞

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gladalf
I princip var annan eller mer av mina torpeder som jag skjuter ut träffar inte målet. Antingen så studsar dom eller så missar dom helt. Jag provar med olika fart och olika avstånd men får det inte att fungera. Det ska ju inte behövas 4 tropeder för att skjuta ner en merchant.
vad är tricket??

Om en torped studsar så kan de bero på tre saker. Antingen är du för nära målet, torpenden behöver 300m för att "aktiveras". Eller så träffar torpeden målet med dålig vinkel, den skall komma så vinkelrätt som möjligt mot målet. Eller slutligen så har man bara otur och torpeden var dålig helt enkelt, detta händer oftare i början av kriget då torpederna var sämre.

Vad gäller det att missa helt så brukade jag också göra det en hel del ibörjan. Jag brukade ligga vinkelrätt mot målet och vänta in det men torbederna brukade då missa målet precis. Det jag oftast gör nu är att ligga parallellt med målet (på ett avstånd på 400-1000m), aningen framför. Det gör att torpeden brukar tväffa med bra vinkel mot målet och man har bättre kontroll vart målet är på väg.

En annan sak du kan göra är att ändra hastigheten på torpeden. Default läget brukar vara "slow", ändra det till "fast" i stället. Räckvidden är då inte lika bra men skjuter du inom ~1000m är det inga problem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gladalf
För det andra, finns det nått sätt att låsa target på ett mål om man inte har periskopet uppe? Alltså via TDS eller vad den heter??

Kör man manuell "firing solution" borde det gå att utan att ha periskopet uppe, bara ange alla värdena till TDCn, men jag tror inte du kan få en "firing solution" utan att se målet om du kör auto.

Permalänk

jag ändrade hastigheten i spelet till 2024 i main.cfg filen! men nu hänger sig bara spelet.... någon anledning till det??

Permalänk
Medlem

Såg det här i Patch 1.2 info:n

CAMPAIGN DATA:
Added mine fields and anti sub nets

Nu får man ändå mer att passa sig för Och AIn verkar de fixat lite också, nu skall de inte åka spikrakt mot en när de får syn på en. Var tydligen många som utnyttjade detta genom att bara dra iväg en torped mot dom. Sen skall det tydligen komma med ett nytt verktyg för ritning på kartan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
jag ändrade hastigheten i spelet till 2024 i main.cfg filen! men nu hänger sig bara spelet.... någon anledning till det??

prova med 2048

Visa signatur

∞ Not my cup of tea ∞