.img vad är det för fil och hur bränner jag

Permalänk
Medlem

.img vad är det för fil och hur bränner jag

har en fil som är en img. Det är en dvd film. och jag undrar hur jag bränner så att den fungerar på dvd sen. har nero och cyberlink dvd copy (semester film)

Visa signatur

aquaren

Permalänk
Medlem

DVD Decrypter
http://www.dvddecrypter.com/

Smidigt och enkelt gratis program, fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Döp om den till .iso och bränn så det står härliga till med nero.

Permalänk
Medlem

Stomp Record now DX fungerar bra annars oxå Tycker framförallt det inte tar så mkt kraft av datorn när man bränner med

Permalänk
Medlem

testade att göra om den till iso och sedan bränna. Det fungerade fin fint. lätt och smidigt. Tack så mycket för tipsen.

Visa signatur

aquaren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Döp om den till .iso och bränn så det står härliga till med nero.

Fullkomligt onödigt för Nero bränner .img hur enkelt som helst. Gäller bara att se till att man ser alla filtyper. Bara nybörjare döper om till .iso och bränner med nero. proffsen ser till att man ser alla filtyper och bränner .img direkt och spar omdöningstiden. Många bäckar små.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamers
Fullkomligt onödigt för Nero bränner .img hur enkelt som helst. Gäller bara att se till att man ser alla filtyper. Bara nybörjare döper om till .iso och bränner med nero. proffsen ser till att man ser alla filtyper och bränner .img direkt och spar omdöningstiden. Många bäckar små.

Javisst, man måste vara proffs för att klara av något som detta.
Och alla är inte proffs, eller hur?

När jag leker proffs som du påstår i mitt nero så får jag ett fint felmeddelande som säger "Unexpected file format".
Hur gör proffsen nu?

Permalänk
Avstängd

Mounta i ex. Deamon tools och gör en Cd copy

Visa signatur

Registreringsdatum: 2003-01-23

Permalänk
Medlem

Personligen så rekommenderar jag att använda DVD Decrypter som sQueZZe skrev.

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Javisst, man måste vara proffs för att klara av något som detta.
Och alla är inte proffs, eller hur?

Vill man vara amatör utan att lära sig hela tiden så inte mig emot.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
När jag leker proffs som du påstår i mitt nero så får jag ett fint felmeddelande som säger "Unexpected file format".
Hur gör proffsen nu?

Man ser till att alltid ha senaste versionen av Nero. Aldrig haft stul med img-filer annat än när det var generalfel på själva img-filen. Det vet jag då jag själv såg till att det var fel på filen i forskningssyfte, annars klockrena med senaste versionerna hela tiden.
Anagligen är det nåt med neroversionen som inte riktigt lirar bra med .img så uppdatera så du alltid ligger på senaste, 6.6.0.8 funkar perfa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamers
Vill man vara amatör utan att lära sig hela tiden så inte mig emot.

Man ser till att alltid ha senaste versionen av Nero. Aldrig haft stul med img-filer annat än när det var generalfel på själva img-filen. Det vet jag då jag själv såg till att det var fel på filen i forskningssyfte, annars klockrena med senaste versionerna hela tiden.
Anagligen är det nåt med neroversionen som inte riktigt lirar bra med .img så uppdatera så du alltid ligger på senaste, 6.6.0.8 funkar perfa.

De funkar oftast men det är inte alla som har råd att köpa alla nya versioner.
Hur mycket proffs du än är.

Edit: men jag håller men, onödigt att ta omvägar.

Permalänk
Medlem

fel forum?

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
De funkar oftast men det är inte alla som har råd att köpa alla nya versioner.
Hur mycket proffs du än är.

Edit: men jag håller men, onödigt att ta omvägar.

Köpa och köpa, det är gratis till en viss gräns innan det kostar en smula, tex är det gratis att uppgradera inom en serie tex 6.6 till 6.6.0.8a, dock kostar det en liten slant att uppgradera från 5.5-6.3 till 6.6. Ofta får man med någon form av tex Nero när man köper brännare Retail, iaf fick jag en OEM av Nero 5.5 till en LiteOn cdrw förut.
Sen kan man fråga sig hur många som kör lagligt nero?

Permalänk
Medlem

Nero 6.xx OEM kostar runt 80:-, så ja jag kör lagligt Nero.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Nero 6.xx OEM kostar runt 80:-, så ja jag kör lagligt Nero.

vardå ? kanske skulle skaffa det (=

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Nero 6 suite I OEM (Nero Express, InCD 4, Nero Showtime, Nero media player..mfl ) 80 kr

http://www.itel.se/main.asp?prod=divprog

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

OEM.. alltså, man måste väl köpa något annat i samma vevà?
En brännare tex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
OEM.. alltså, man måste väl köpa något annat i samma vevà?
En brännare tex.

Ja det sägs så.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag köpte Nero 6 ultimate för 699:- när det kom ut

bara så alla vet

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk

Alcohol120% for tehz people.... eller nått. Bra program hur som helst.

Visa signatur

I'm frantic in your soothing arms, I can not sleep in this down filled world.

Permalänk
Medlem

alcohol 120% äger om man vill ta perfekta bakcups av sina spel som jag gjorde på mitt wc3 för att slippa spela med CD´n funkar skit bra :D..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

eller så öppnar du .img filen i daemon tools, å väljer sedan dvd copy i nero.... fungerar prima för mej

Visa signatur

-: Crestron :-