Första riktiga bilderna på Xbox 2/360

Permalänk
Medlem

Första riktiga bilderna på Xbox 2/360

" Find out who Microsoft suspects of having leaked the XBox 2/360 images, view the leaked images and read about the future of storage on the new XBox.

It now seems that Microsoft is involved in a frantic search for the origin of the leaked XBox 360 images. Although the Redmond giant first targeted European partners as possible sources of the leaked images, it now seems to be investigating MTV itself. According to the latest reports, MTV has been convinced to launch an investigation as it is now believed that the images were released by members of the production team working on the exclusive May 12 XBox 2/360 preview. MTV is claiming that it will do a thorough job in its quest to discover the leak and claims that the preview will only showcase the console's design, name and some launch titles. MTV was not going to have an actual next-generation XBox console to display but would rely on rendered images, suggesting that the music channel may be the source of the leak. Both Microsoft and MTV are not offering any official comments and are using the weekend to try and work out the reasons for this leak.

The main course of the images released consists of a front view image which is very clear and seems to be a render rather than a photograph and a side view of the console which, judging by the 40 GB print, may be the console with an added hard drive.

Although this flurry of activity may seem to be a problem for MS, since unauthorized images of the console are doing the rounds, it all begun from Microsoft's ourcolony.net campaign. The release of one of the images from the ourcolony.net website gave credibility to the claims that this is the real XBox 2/360.

The front view image has been confirmed by many insiders as a realistic representation of a finalised design of the new XBox. What this really means is that although this is the most likely appearance of Microsoft's new console nothing is final yet and it could change. The side view gives us a good look at how the hard-drive add-on may attach to the console and is confirmed by the image released on ourcolony.net.

Overall we can see a big design shift for Microsoft and the hardware seems a lot more refined than its predecessor. Judging by the size of the disc tray we can tell that the new XBox will be much smaller than the Jolly Green Giant. Other design implementations include an arch-like handle, a big silver X on the side of the console and a large silver power button, as suggested by the front view image, which will serve quite a few functions and may be the circle behind the 360 hype.

The more important news however come from the image displaying the attached hard-drive since we have found out that except for the removable media, XBox 2/360 owners will also will be able to save games onto their home computers via LAN networks. It is not clear if these save games will be available for swapping or if they will be associated to individual Gamertags. This comes as good news especially when considering that the latest stories regarding the next-generation console's removable media suggest it may come with an incorporated mp3 player. Such removable storage media, dubbed XPod by fans, would almost certainly carry a steep price tag and would make backwards compatibility a distant dream for many XBox owners. Although details of how exactly the whole issue will be handled are scarce it is well-known that MS would have to pay for license fees should it want to support original XBox games on its new console. The most likely way of passing that cost to the consumer is through the price of the removable storage media, so expect the relevant adjustments to the prices of such add-ons."

Taget från www.megagames.com

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

måste säga att den var riktigt snygg med undantag av cd läsaren

Permalänk
Medlem

Ganska opraktisk med det "ojämna" "taket"

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

Vart pluggar man in handkontrollerna?

//FotoBullen

Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Tycker den var ganska ful, men jag väntar tills man får se lite bättre bilder innan jag gnäller mer.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FotoBullen
Vart pluggar man in handkontrollerna? http://forum.sweclockers.com/images_sc/smilies/rolleyes.gif

//FotoBullen

Det har varit "känt" sedan länge att nästa Xboxversion kommer ha trådlösa handkontroller.

Permalänk
Medlem

usch, väldigt ful. synd men jag tror jag chippar min nuvarande xbox och överlever med det istället.

Permalänk
Medlem

den första bilden är inte bekrätftad, den andra kommer från ourcolony

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Musikälskare

inte snygg å inte ful

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jädra snygg :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Finns det minnesplaster på vanliga xboxen? tänkte när den här verkar ha det.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe

Nej.. och jag undrar varför dom nu vill ha minneskort i nästa xbox?
Hårddiskar i spelkonsoll var ett bra sätt, slippa oroa sig för att minneskortet ska ta slut osv..
Plus att minneskort ser bara fult ut i konsoller..

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk

den känns lite i-pod tycker jag...

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk
Medlem

Ser fräsig ut. Hoppas dom gör den TYST. Det kan man ju tyverr inte säga om nuvarande krysslådan..

Visa signatur

Varit med ett tag.. :)

Permalänk
Inaktiv

Bra mycket snyggare än sin föregångare. GJ Microsoft

Permalänk
Medlem

Minneskort på en konsoll med HDD? Känns suspekt.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Ew, ser inte ut som en konsoll, snarare som något misslyckat konsoll/vcd/termometer-projekt från Philips ala mitten på 90-talet.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe

Ja, fast de sitter i handkontrollen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Minneskort på en konsoll med HDD? Känns suspekt.

Troligtvis så är det för expansioner, fjärkontroller, USB för alternativa kontroller, mikronfoner eller helt enkelt minneskort för att föra över sina saves till en polare. Garanterat smidigare än att stroffsa runt med en Xbox, speciellt ifall den kommer att väga mer än vad originalet gör.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

"riktiga" bilderna?

Har för mig detta var sagt att det var en rumor, som vit jag vet så har INTE Microsoft sagt att dessa är deras nya konsoll. Har inte hört något utalande i huvud taget.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Nu kan jag inte riktigt uppfatta hur stor den ar, men en utav de Stora nackdelar som jag tycker att X-Box har, ar att X-Box(en) ar sa javla Stor! Jag tycker nastan att Microsoft borde gora samma sak som Sony gjorde med PS2:an, Gora Den Mindre!

Annars var den helt okej, fast vantar pa fler och battre bilder.

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem

Tror knappast det är riktiga bilder.
Kolla på ejekt knappen, märket sitter vänt olika på de två bilderna.
Sen har du en diod eller nått på nedre bilden, på kanten, men den finns inte på övre bilden.

Permalänk

Sen ska väl Xbox 360 släppas i flera versioner varav en är utan disk?

Vi får se ifall den kommer se ut såhär. Jag är inte helt hundra.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Sen ska väl Xbox 360 släppas i flera versioner varav en är utan disk?

Precis. Den billigaste varianten kommer utan hårddisk, och då får man förlita sig på minneskort (64 MB verkar åtminstone en variant av dem ligga på enligt en bild från ourcolony.net). Utvecklarna får anstränga sig lite mer för att få plats med sparfilerna, inte savefiler på flera hundra meg styck a la KotoR alltså.

Permalänk
Medlem

Helt sjkut! Ja måste bara ha en sån! No matter the cost

Visa signatur

"Is you´re refrigerator running? Because if it is, it´s probably running like you; very homosexually..."-Peter Griffin.

Permalänk
Medlem

Ser fake ut.

en som typ såg exakt likadan ut har visats tidigare förutom att det inte stog xbox360 på den då, och då sades det att det var fake.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Tycker den ser riktigt ful ut.

Visa signatur

Hej!

Permalänk
Medlem

Byt topic är förrvirande eftersom dessa förmodligen är fake och inget är officelt av MS

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Ser rätt fejkig ut ja.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PlastAnka
den känns lite i-pod tycker jag...

alla försöker sträva efter apples design för att det är där mac säljer så satans bra