vad/hur göra med 3 st 14" Touch screen 's

Permalänk
Medlem

vad/hur göra med 3 st 14" Touch screen 's

jag kommer att få lite gamla prylar från brossan jobb bla 3 st pekskärmar .

nu undrar jag hur lätt det är att få "pekfunktionen" att fungera i windows och linux om man behöver en annan typ av graffe osv...

sen vad kan man använda dom till ?
lite ide'er är aldrig fel

har inte fått hem lådan med "skräp" än.. den kommer i helgen.... så då hoppas att jag ska kunna leverera lite bilder och lite mer detaljer

//Xor3x

Visa signatur

Som dator finner jag din tro på teknologi underhållande =)

Permalänk
Medlem

Sätta i sidan på en serverburk? 1 av skärmarna alla fall... Sälj dom andra två å köpe nåe grannt för pengarna...

edit: Om de var lcd asso, annars kan de bli lite skevt me monteringen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hez
Sätta i sidan på en serverburk? 1 av skärmarna alla fall... Sälj dom andra två å köpe nåe grannt för pengarna...

edit: Om de var lcd asso, annars kan de bli lite skevt me monteringen!

jorå det e flata skärmar det har varit en del av ett kassasystem innan ... men jag vet inte om det e färg eller bara gråskala ....

Visa signatur

Som dator finner jag din tro på teknologi underhållande =)

Permalänk

Skänk en till mig... SKulle vilja ha en sån till en server... Annars så skulle du kunna ha den i en minibar, server, som tavla och kopplad till en server, i bilen....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Avstängd

haha det me servern va faktiskt ganska coolt
har du bar lr nått? då kan du ju bygga en media dator ;P

Visa signatur

TA TILLBAKA ÖA !!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paschenDale
haha det me servern va faktiskt ganska coolt
har du bar lr nått? då kan du ju bygga en media dator ;P

nr 1 till
hmmm ... media dator hmmm ... media center hmmm koppla in stereo och lite ljusorgel lägga in playlisten från winamp när man har fest eller så hade ju varit rätt ql

nr 2 till
slänga in den i sidan på en server för att visa status

nr 3 till

min ws för diverse

kan man köra mer än två skärmar samtidigt i w2k ???

Visa signatur

Som dator finner jag din tro på teknologi underhållande =)

Permalänk

Jag kräver bilder på dina gratisfynd!
F.ö säljer du en? Skulle onekligen vara användbart för mig här hemma till en server.

//FotoBullen

Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FotoBullen
Jag kräver bilder på dina gratisfynd!
F.ö säljer du en? Skulle onekligen vara användbart för mig här hemma till en server.

//FotoBullen

det kommer bilder !!! men JAG vill se dom först

Visa signatur

Som dator finner jag din tro på teknologi underhållande =)

Permalänk

Borde vara perfekt till att ha i bilen... Man kan ju använda windows virituella skrivbord så räcker det att ha skärmen för att styra datorn.

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Medlem

hade varit ql i bilen om man hade haft en sådan =( ...

nån som vet hur svårt det är att styra en pekskärn ? vad som behövs och liknande ?

Visa signatur

Som dator finner jag din tro på teknologi underhållande =)

Permalänk
Medlem

det normala är att du har ser/ps2/usb kontatk med mus emulering.

kolla på nedastående för passande drivrutiner
http://www.elotouch.com/

Jukebox simulator med stöd för touchscreen
http://webpages.charter.net/celamantia/jukebox/

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk

Ang. hur du får touchfunktionen att funka, så min touchscreen kopplar man bara in via seriella (COM2) och installerar drivrutiner

Permalänk
Medlem

Säger som några andra här, sälj till mig

Visa signatur

Weeei... Gud är god =)

Permalänk
Medlem

hmmm jag tror inte jag vill sälja kan ju vara rätt kul att spre ut i lägenheten ql att ha en skärm på dass så man kan kolla på film och byta musik på stereon från skitstolen men det e klart e priset rätt så vad kan en sån skärm vara värd ?

Visa signatur

Som dator finner jag din tro på teknologi underhållande =)

Permalänk
Medlem

Du ska juh absolut montera i en i bilen.. En på dator.. O sen kan du juh bygga en mp3 spelare utav den andre som du kan ha på ditt rum..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

har ingen bil , har redan två skärmar till datorn, det e klar min flickvän har bara en skärm och det är hennes dator som är kopplad till stereon så där kan man ju sätta en och så en på server men det känns lite som slöseri då den är plaserad i en gadrob som och ända gången jag tittar till den är när det har varit strömavbrott coh det händer ju inte så ofta så jag har två kvar att plasera ut MEN VAR

och ja jag stavar som en kratta gräver

edit: jag har fått hem prylarna nu

tre st "kassatreminaler" men 12" pekskärm, kortläsare någon och typ av låsfunk.

dator: cyrix något på 180 MHz med 64 mb ram och 2 gb HD och ingen CD-rom =( men med 2 st USB

tyvär så fick jag inte ,med mig kameran men jag ska försöka fixa det tills imorn ...

för övrigt så var det två nätagg till datorerna som var döda och det verkar som det bara är en skärm som funkar men men man får väll testa sig fram och se om man kan få nogot till att funka

Visa signatur

Som dator finner jag din tro på teknologi underhållande =)

Permalänk
Medlem

Hur mycket ska du ha för en skärm?

Permalänk
Medlem

Köksdator kan man ha till. Server funkar också. Finns många ändamål

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Tråden är tämligen gammal och bumpades med ett tämligen irrelevant meddelande som lika gärna kunde tagits via PM eller ICQ som fanns i trådskaparens signatur.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||