Permalänk

Civ3

Några här som spelar Civilization 3?

Det är ju sjukt kul och beroendeframkallande, särskilt i multiplayer.
Fast det är rätt kasst kodat där, så det laggar o har sig lite, men inga stora problem.

Permalänk
Medlem

Klart vi spelar. Äger ju.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

du o duttis eller?

Permalänk
Medlem

Är detta en ledare i Civ jag inte känner till?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

klart man spelar civ3

Visa signatur

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Är detta en ledare i Civ jag inte känner till?

Vilka är 'vi' då?

Permalänk
Medlem

Vi alla på swec, jag spelar iofs ibland med några polare, fast det är inte så ofta längre, nu kommer ju 4an 'snart' med MYCKET bättre MP (som det är sagt, TACK!) då kommer det troligen spelas mycket, mycket och mycket.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

Mmm, samma här. Men vi är bara två st. Försöker skrapa ihop till 4 iaf.

Jo, men Civ4 lär väl inte komma förns till jul kanske? =/ Orkar inte vänta.

Permalänk
Medlem

om du stänger av så att den inte kör save varje turn så kommer det att lagga mycket mindre specielt när man har ett stort imperium...

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Hedersmedlem

Jag spelade (bokstavligen talat) sönder civ3 2001-2002, kör det fortfarande än idag sporadiskt. Mycket kulspel, ska bli kul att se vad 4:an har att erbjuda när det väl kommer!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Det sämsta med Civ3 är att de gjorde IronClads helt värdelösa! Det borde inte vara en fristående tech. De är ju häftiga, men rätt värdelösa att skaffa, enligt mig.

Permalänk
Medlem

Varje gång någon drar fram kartan i klassrummet går mina tankar till Civilization 2, fastän det var över 4 år sedan jag spelade det sist. Har aldrig spelat Civ3, ska ta mig tid att göra det..

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."

Permalänk
Medlem

spelade också sönder det totalt när det kom. är fanatisk följare av sid´s spel. tycker dock att trean var ett nedköp från tvåan som i min mening är det bästa spelet som släppts. ser fram mot fyran väldigt mycket, ska bli intresant att se vilka ändringar dom infört. jag hoppas på mer djup och micromanagment

Permalänk
Medlem

Jag föredrar också tvåan framför trean

Permalänk

Det blir lite jobbigt ibland då man ska flytta omkring sin flotta bestående av masspr med kärnvapenutbåtar och hangarfartyg. Mer nukes åt folket!

Visa signatur

Macbook

Permalänk

har aldig fattat det där spelet

Permalänk

Tvåans största nackdel var väl att det inte gick att automatisera vägbyggandet och så vidare

Permalänk

2:an hade väl inget multiplayer heller.

Datorn suger ju

Permalänk
Medlem

lite läskigt när man tänker på att man fortfarande spelar civ3 och civ2. Få spel som håller så länge

Permalänk
Medlem

3:an är trevlig. Små otrevligheter finns det ju, som att det alltid verkar som om ens tanks får spö av gamla musketörer i 90% av fallen, och att jag tamefasen aldrig har lyckats få både kol och olja i mitt territorium från början. Blir alltid till att piska grannen för att få tag i det ena eller det andra. Gör iofs att det blir lite mer utmanande, men irriterande ibland.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guitarkalle
2:an hade väl inget multiplayer heller.

Datorn suger ju

Jo det finns en specialversion, civ 2 multiplayer gold edition. Den är gratis att ladda hem någonstans tror jag(patch till vanliga civ 2).

Visa signatur

Macbook

Permalänk

I mitt spel mot en kompis har vi båda två stora kontinenter, men min är större.
Jag fick varken järn, salpeter eller kol. Suger rätt hårt >.<

Hoppas jag får olja och gummi iaf.