Permalänk
Medlem

Max 10kr modding

Hejsan,

Kan ni tipsa mig om hur jag skall kunna modda en tuff sak.
Har tio (en tia) på skrivbordet och pallar inte köpa godis för det.

TIPSA TIPSA mig snälla...¨

Glöm inte, får nt kosta mer än 10kr.

Visa signatur

LEGO Rules

Permalänk
Medlem

köp en cola och häll innehållet över datorn, KLART!

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

en spritpenna kanske... nån typ av penna iaf... sen bara sätta igång o måla nått kul på chassit...

Visa signatur

Till hemmabion: ASRock 3D Vision 156B + SSD
Stationära: Dell Inspiron 580 MT
Bärbara: Sony Vaio VGN-AR51J
I skrubben: Asus P5AD2 Premium, P4 3.2GHz, 2048MB DDR2, XFX GeForce 7950GT m.m

Permalänk
Musikälskare

fäst 10an på skärmen med tejp

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

annars kan du mala ner tian till metallspån och fästa det med saliv på din burk

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

1) låna farsans vinkelslip

2) Kapa upp sidan

3) Ta en gammal tavla och sno glasrutan

4) limma fast den i de nysågade hålet...

Du har nu fönstermoddat billigt!

Visa signatur

[[ CPU: P4 3 ghz @ 3,4 ghz, socket 478 ]] [[ Mobo: ASUS P4C800-E Deluxe ]] [[ 3*512 mb, pc3200 ]] [[ 2 * 120 gb S-ata, 1 * 200 gb IDE ]] [[ Asus 9600SE ]] [[ Logitech Z-5500 ]]

Permalänk

köp en cola för att öka din kreativitet,
kom på att dina tillgångar är slut och njut av colan!

Visa signatur

Lian Li PC73-SL | Tagan 480W | MSI K8N Neo Platinum nForce3 | AMD 3500+ + Swiftech MCX6400-V | PNY GeForce 6800 GT + Zalman VF700-CU | Corsair TWINX 2x512 MB Seagate Barracuda 200 GB | NEC 3540A | Creative SB Audigy 2 ZS | Logitech Z-5500 | Samsung SyncMaster 913B | Logitech MX510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shaguar
1) låna farsans vinkelslip

2) Kapa upp sidan

3) Ta en gammal tavla och sno glasrutan

4) limma fast den i de nysågade hålet...

Du har nu fönstermoddat billigt!

Som lim köper man hobbylim i en _tiokronorsbutik_

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh
Som lim köper man hobbylim i en _tiokronorsbutik_

Knyt fast det med skosnörena då. men se til latt inte tapa skorna sen...

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

gör ett litet hål i lådan och sätt fast tian i hålet

Visa signatur

ASUS A8N-E| AMD Athlon 64 3200+@2380Mhz 100% Prime stabilt (Zalman 7700-CU)| sapphire X800 256Mb @447.43Mhz/428.14Mhz(856.28Mhz DDR)(Zalman VF700-cu LED)| 1024Mb Corsair XMS3200C2| OCZ modstream 520W| 23576poäng i 3DMark 01 1337 i 06 :)
"Non violence has never solved anything!" - Homer

Permalänk
Medlem

ät tian och sätt dig på datorn?

Visa signatur

Manchester United

Permalänk
Medlem

köp strips och fäst upp kablaget...

eller gör du samma men med en rulle tejp...

eller är det en extra vikt till musen ?

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

använd den som startknapp...

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk

Gå till en elbutik/elektriker, köp ett par dioder, de kommer kosta ca 1-2 kr.. och ett motstånd, borra hål undertill i framkant och montera dioderna. nu har du kanske lyckats spendera tian på ett så pass kreativt sätt att du nästa gång kan lägga upp en större summa för att fortsätta med det du nu har påbörjat.

Visa signatur

SpeedOfLight member @ ZATZY.com

Permalänk

byta lysdioden på din mus... kostar 12:- för 5st på clasohlsson... låna de 2:- och sälj resterande 4 dyrt

Visa signatur

- Athlon64 Winchester -

Permalänk
Medlem

Thx, för alla svar. Några var mindre bra men vissa var nästa som man borde testa...
Humm, jag tror datorn inte mår så bra av lite cola i sig:P...Men en extra vikt på musen kanske skulle sitta fint...

Tyvärr kan jag inte fästa tian på skärmen, MAX 10kr ju, 3cm tejp + en tia = typ 10,000003kr, så¨det går inte...hehe....

Visa signatur

LEGO Rules

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Betaine^
Thx, för alla svar. Några var mindre bra men vissa var nästa som man borde testa...
Humm, jag tror datorn inte mår så bra av lite cola i sig:P...Men en extra vikt på musen kanske skulle sitta fint...

Tyvärr kan jag inte fästa tian på skärmen, MAX 10kr ju, 3cm tejp + en tia = typ 10,000003kr, så¨det går inte...hehe....

Stjäl tejpen på skolan?

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh
Stjäl tejpen på skolan?

Jeehhaaaa, smart....Men tror du tio kronor räcker till en advokat i rättegången när skolan märker när det har försvunnit tejp?

Visa signatur

LEGO Rules

Permalänk
Medlem

Köp en lättöl ställ den i datorn och vänta på att det ska hända nått.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Betaine^
Jeehhaaaa, smart....Men tror du tio kronor räcker till en advokat i rättegången när skolan märker när det har försvunnit tejp?

HAHAHAHAHA, tror du det skulle bli rättegång om du snor tejp från skolan?
Även om dom skulle upptäcka dig så kan dom inte veta vem som gjorde det =P
Sen tror jag inte heller dom bryr sig om lite tejp

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
HAHAHAHAHA, tror du det skulle bli rättegång om du snor tejp från skolan?
Även om dom skulle upptäcka dig så kan dom inte veta vem som gjorde det =P
Sen tror jag inte heller dom bryr sig om lite tejp

Men för att vara på säkra sidan, dem kanske märker mina finger avtryck eller så...Annars vet ja, jag kan plocka upp ett tuggummi under bänken och klistra fast det med det. Det brukar finnas färska och fina på våran skola:D

Visa signatur

LEGO Rules

Permalänk
Medlem

gå hem till din polare och fråga om du kan få köpa vad som är kvar i hans waxburk för din gyldpeng. dra i det i håret så du ser vettig ut och skaffa sedan ett jobb. sen när du har pengar kan du använda forumets sökfunktion för att hitta inspiration!

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

lägg tian i ugnen tills den blir rejält varm sen lägger du den i fronten på ditt chassi (då antar jag att du har en front av plast) då kanske den fasnar där. då kan du ta betalt av dina polare för att de ska få ett försök att pilla bort tian du kan ju ta 10kr betalt sen när du har lite fler tior och dina polare har tröttnat kan du köpa dig en tejprulle och tejpa fast skiten på skärmed ^^

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

nån led, nåt motstånd.. behöver inte kosta med än en tia!

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

köp en smällare eller raket och lägg i datorn:p
eller så gör du något snyggt med lysdioder på datorn.. men byt inte lysdiod på musen för att dom billiga kommer inte funka med musen i så fall borde du kömma en på 10000 cmd eller var det hetyer tror det var så det hete

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk
Medlem

5 st lysdioder för 12 kr på classe, köp dem o byt leds i tangentbord?
lr köp en cola o drick upp den

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
fäst 10an på skärmen med tejp

Varför gör folk så? Har sett flera stycken

Visa signatur
Permalänk

*stolt* Jag va först med diod idéen

Visa signatur

SpeedOfLight member @ ZATZY.com

Permalänk
Medlem

köp inget

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplod
Varför gör folk så? Har sett flera stycken

Vadå sitter det tior på skärmen hos många eller???

Visa signatur

E1200 1,6Ghz@3,0Ghz | 2x1024MB XMS2 Dominator |Gigabyte GA-EP35-DS3 | X1650PRO 512MB |