World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

Wikhoooooo

köpte hanzo sword för 25guld idag

/me so happy

Kanske inte är billigt på andra servrar, men på zenedar är det djävligt billigt iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Nån som kan ge mig en bra build till min präst som precis är 10 levlar fyllda.
Tror jag ska specca shadow... Hit me!

inte så svårt att bygga shadow. Viktigt att ha är Spirit tap, Mind flay och senare Vampiric embrace.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0rkad
Wikhoooooo

köpte hanzo sword för 25guld idag

/me so happy

Kanske inte är billigt på andra servrar, men på zenedar är det djävligt billigt iaf

sålde ett för 61gold

Ser 2st på ah

ena
75g 100bo

andra
65g 75bo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G4jm0r
jag duellade en mage idag med min hunter lvl 20 och han hade inte en chans fast han var lvl 20 eller 21. Även fast han fick lassa fireballs och frostballs dog han när jag hade 50% kvar och då hade han mit pet fast hela tiden.

hunters är hur lätta som helst för mages.

Min taktig mot hunters:
Ta sig nära dom och göra frost nova (kan bli svårt då dom dazar en). Ställa sig på det perfekta avståndet från huntern så han varken kan använda meele eller ranged och polymorpha hans pet. Sedan gör man cone of cold och snabbt scorch. blinka sedan rakt igenom honom så kanske han tappar bort sig i en sekund och då har du tid för fireblast + ev. scorch igen. Spring hela tiden runt på lagom avstånd så han inte kan använda ranged eller meele, använd snabba spells såsom scorch och instanta (fireblast, CoC).Nu är cooldownen förhoppningsvis klar på frost nova så då fryser man fast han igen och stället sig på lagom avstånd och får tid med en fireball följt av en fireblast. Sen är han förhoppningsvis död.

Jag har aldrig haft problem med en hunter som mage. Det enda jobbiga med hunters är att dom extremt svåra att fly från när dom är +5 lvls över en själv =(

Permalänk
Medlem

Fy fan va lack jag blir äntligen så droppade baronen http://www.thottbot.com/?i=24339

Jag var enda som behövde, sen kommer en idiot warrior o rollar på den, hans ursäkt var bättre dps än min yxa, va fan ska en warrior ha en dagger med speed 1.40 till??

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Fy fan va lack jag blir äntligen så droppade baronen http://www.thottbot.com/?i=24339

Jag var enda som behövde, sen kommer en idiot warrior o rollar på den, hans ursäkt var bättre dps än min yxa, va fan ska en warrior ha en dagger med speed 1.40 till??

sisses.. han är inte välkommen igen..

Permalänk
Medlem

Hoho, vi spöade de gamla kära Lost Vikings (härstammar från ett gammalt Blizzard-spel) i Uldaman igår och jag vann den här:

http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=9394

Den hade sämre armor än den jag hade men jag tyckte om specialfunktionen Man ser inte klok ut när man rusar och stångar någon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
vadå bara försvann.. hade du den i handen sen bara poff?

Ja, precis så.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Ja, precis så.

Damn! Jobbigt

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

ja då har man pressat 8 timmar med min nya paladin på Silvermoon. Lvl 15 blev det innan jag stängde av datorn igår.
Det som slår mig är all dowmntime jag slipper nu inget irrande i skogarna efter quests som jag inte hittar osv.
Jag saknar dock min pally på Ravencrest det är ju ganska skönt med mount osv.
Målet är lvl 30 inom en vecka (kommer vara högre) så är det inte så långt kvar till lvl 57
Jag gick med i en Guild igår Scandinavian heroes Bara scandinavier denna gången. Känns bra faktiskt...allt känns mer planerat och strukturerat mot förra gången.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Nån som kan ge mig en bra build till min präst som precis är 10 levlar fyllda.
Tror jag ska specca shadow... Hit me!

Jag kör efter denna build, dock skulle det vara intressant kanske att gå upp till Focused Casting men jag vet inte vad man skall dumpa för det så. Börja sätta talents i spirit tap och fortsätt upp tills du får Mind Flay, några tyckte man skulle börja dumpa poäng i Discipline efter det iaf för att få imp PW:S för ökat PVP skydd men shadowträdet är ju så mkt roligare ;). Och jag måste säga att Priest är det segast jag någonsin levlat med från 10-20, man har bara för lite dps. Ett monster med samma level slutade i stort sett alltid med att jag inte hade mana kvar och inte mkt liv:

Discipline Talents (17 points)

# Unbreakable Will - 5/5 points
Increases your chance to resist Stun, Fear, and Silence effects by 15%.

# Improved Power Word: Shield - 3/3 points
Reduces the duration of your Power Word: Shield's Weakened Soul effect by 15 seconds.

# Improved Power Word: Fortitude - 2/2 points
Increases the effect of your Power Word: Fortitude spell by 30%.

# Mental Agility - 5/5 points
Reduces the mana cost of your instant cast spells by 10%.

# Improved Mana Burn - 2/2 points
Reduces the casting time of your Mana Burn spell by ?.

Holy Talents (0 points)

# None

Shadow Talents (34 points)

# Spirit Tap - 5/5 points
Gives you a 100% chance to gain a 100% bonus to your Spirit after killing a target. For the duration, your Mana may regenerate at a 50% rate while casting. Lasts 15 seconds.

# Improved Shadow Word: Pain - 2/2 points
Increases the duration of your Shadow Word: Pain spell by 6 seconds.

# Shadow Focus - 5/5 points
Reduces your target's chance to resist your Shadow spells by 10%.

# Mind Flay - 1/1 point
Assault the target's mind with Shadow energy, causing 75 damage over 3 seconds and slowing the target to 50% of their movement speed.

# Improved Psychic Scream - 2/2 points
Reduces the cooldown of your Psychic Scream ability by 4 seconds.

# Improved Mind Blast - 3/5 points
Reduces the cooldown of your Mind Blast spell by 1.5 seconds.

# Shadow Reach - 3/3 points
Increases the range of your Shadow damage spells by 20%.

# Silence - 1/1 point
Silence the target, preventing them from casting spells for 5 seconds.

# Vampiric Embrace - 1/1 point
Afflicts your target with Shadow energy that causes all party members to be healed for 20% of any Shadow damage you deal for 1 minute.

# Shadow Weaving - 5/5 points
Your Shadow damage spells have a 100% chance to cause your target to be vulnerable to Shadow damage. This vulnerability increases the Shadow damage dealt to your target by 3% and lasts 15 seconds. Stacks up to 5 times.

# Darkness - 5/5 points
Increases your Shadow spell damage by 10%.

# Shadowform - 1/1 point
Assume a Shadowform, increasing your Shadow damage by 15% and reducing Physical damage done to you by 15%. However, you may only cast Shadow and Discipline spells while in this form.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeilon
Japp OCH AH tar samtidigt ALLTID en del av slutsumman efter en auktion och i Gadgetzan så är den delen mycket högre än i IF/Orgrimmar.

Stämmer när man säljer något på AH lämnar man in en deposit som man helt får tillbaka om saken säljer men förlorar om det inte sker. Vid försäljning får man alltså tillbaka deposit men aktionshuset tar ut en fee (avgift) och i Gadgetzan är denna rätt häftig.

En av de som jag lirar med på både horde sidan och alliance sålde en skitsak i Gadgetzan för 50 gold till en kompis i syfte att föra över lite pengar och tappade en 5 gold eller något tror jag... Det är rätt rejäl avgift måste jag säga.

Permalänk

behöver bra tips på att levla...fastnar alltid vid lvl 13 (human) tar sådan tid att levla och man får prob att klara Q

sen funderar lite på en ny char funderar mellan shaman/hunter/warlock/druid
vilken av dessa e bäst för solo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
behöver bra tips på att levla...fastnar alltid vid lvl 13 (human) tar sådan tid att levla och man får prob att klara Q

Warlocks är bra på solo, men mindre bra i dueller och 1v1 pvp.

Hur som helst, finns det någon rolig quest för att få Doomguard? Eller är det fortfarande skill som gäller?

EDIT: Skill. SKILL.

Permalänk
Medlem

Ingen som skulle kunna dela med sig en bra build till shaman?

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec

Hur som helst, finns det någon rolig quest för att få Doomguard? Eller är det fortfarande quests som gäller?

Huh`?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stimmer
Huh`?

... Uh. Menade skill

Nyss var det en kille som frågade om jag orkade teleportera honom till Orgrimmar med ursäkten "Min dator krashar om man tar zeppen". Då sa jag "Ta båten då". Då säger han "den krashar då också, det är BARA teleportering som funkar". Snacka om desperat Jag påpekade att "jag behövde gå, det kan du också göra", då ignorerade han mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qw3
Ingen som skulle kunna dela med sig en bra build till shaman?

Enhancment build:

Restoration Mastery
Improved Healing Wave
Rank 5/5
Reduces the casting time of your Healing Wave spell by 0.5 sec.

Tidal Focus
Rank 5/5
Reduces the Mana cost of your healing spells by 5%.

Improved Reincarnation
Rank 1/2
Reduces the cooldown of your Reincarnation spell by 10 min.

Combat Endurance
Rank 1/1
Allows 10% of your Health regeneration to work while in combat.

Improved Lesser Healing Wave
Rank 5/5
Gives you a 75% chance to avoid interruption caused by damage while casting Lesser Healing Wave.

Restoration Total: 17

Enhancement Mastery
Shield Specialization
Rank 5/5
Increases your chance to block attacks with a shield by 5%.

Thundering Strikes
Rank 5/5
Improves your chance to get a critical strike with your weapon attacks by 5%.

Improved Ghost Wolf
Rank 2/2
Reduces the cast time of your Ghost Wolf spell by 2 sec.

Improved Lightning Shield
Rank 3/3
Increases the damage done by your Lightning Shield orbs by 15%.

Two-Handed Axes and Maces
Rank 1/1
Allows you to use Two-Handed Axes and Two-Handed Maces.

Anticipation
Rank 5/5
Increases your Defense skill by 10.

Flurry
Rank 5/5
Increases your attack speed by 30% for your next 3 swings after dealing a critical strike.

Parry
Rank 1/1
Gives a chance to parry enemy melee attacks.

Improved Windfury Weapon
Rank 2/2
Increases the Attack Power bonus of your Windfury Weapon effect by 22%.

Toughness
Rank 5/5
Increases your armor value from items by 10%.
------
Shield Specialization kan bytas ut mot Ancestral Knowledge om man använder tvåhand.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor

Länge att lvla på lvl 13, då kommer du inte få kul på lvl 40+

Visa signatur
Permalänk
Medlem

okej.. måste få lite klarhet..

Spelar som horde på servern Shadowsong.
verkar vara ruuskigt många fler som valt alliance men men.. =S (raidar man Xr minst en gång i timmen så..)

Igår när jag spela så började jag o några andra snacka lite i general channel och en person påstod att alliance tydligen hade raidat undercity... ,han påstod att dom varit runt 80 lvl 60gubbar och spöat Dark Lady.. Om detta är sant kan någon bekräfta det? , alternativt finns det en film på detta?

Har blizzard gjort så man får nå bra items om man spöar dessa lvl500 monster? , alternativt det måste väl finnas liknande saker o göra för horde i alliance bas?

Permalänk
Medlem

Både IF och SW har ju "kungar", sen finns även en lvl 500 i theramore.

Permalänk
Medlem

Tja, kungen i SW är ju level 5 eller något sådant!

Men highlord bolvar är level 500.
Dock så kommer bolvar bli nerputtad i nästa patch!
alltså det sker en "kupp" i SW!
Och Archbishop Benedictus tar över platsen som bolvar håller idag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orchid
Har blizzard gjort så man får nå bra items om man spöar dessa lvl500 monster? , alternativt det måste väl finnas liknande saker o göra för horde i alliance bas?

Ledarna är de enda NPC man kan få Honor för om man dödar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Det stämmer, men var fick du siffran 15% ifrån?

Är det från nån mob som kollat upp stats etc, som t.ex. Auctioneer?

Sålde för 60g & fick ut ~51g - 9 är ju 15% av 60 så därav min gissning.

Visa signatur

"We're all prototypes for the future, products of today, manufactured by the past" - Zeilon, 2000

Permalänk

Behöver man en pristine black diamond för pala epic häst?
vet inte vilken quest den behövs till isåfall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Tja, kungen i SW är ju level 5 eller något sådant!

Men highlord bolvar är level 500.
Dock så kommer bolvar bli nerputtad i nästa patch!
alltså det sker en "kupp" i SW!
Och Archbishop Benedictus tar över platsen som bolvar håller idag!

Den riktiga SW-kungen finns på en ö utanför Theramore.

http://www.blizzplanet.com/coppermine/albums/WOW/stormwind-ki...

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Vilket UI ser man xx% på ondar?.. Eller finns det som standard??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeilon
Sålde för 60g & fick ut ~51g - 9 är ju 15% av 60 så därav min gissning.

Jag letade lite på nätet, men kunde inte hitta nån exakt info om det, därför jag frågade.

downup:
Om du menar hur mycket health de har så finns det en mod från Telo som heter Mobhealth. Den kan inget från början, utan lär sig allteftersom man slåss mot mobs. Kan finnas andra varianter.
http://curse-gaming.com/mod.php?addid=131

Permalänk
Medlem

Jag måste bara få whina lite, shamans är fan för starka....

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio

downup:
Om du menar hur mycket health de har så finns det en mod från Telo som heter Mobhealth. Den kan inget från början, utan lär sig allteftersom man slåss mot mobs. Kan finnas andra varianter.
http://curse-gaming.com/mod.php?addid=131

Ser intressant ut.. Men jag skulle nog gissa på att det är om man lirar genom lvl1..

Men Men.. har haft en gång så det står xx%.. kanske var cosmos.. men jag vill inte ha cosmos