World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
lol, han får en quest "Call of Earth" på lvl 4-5, som står exakt hur man gör¨

Kan en lvl 19 göra en quest på lvl 4? har för mig att jag var där med han utan att hitta något utropstecken. Kan han annars få den sharad av någon annan lvl 4 gubbe?

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis

Döda raptors/krokodiler/små gröna saker i STV tills lvl 37 , därefter grindar du gorillor i lvl 37-38 til lvl 40 , skitbra exp.. du hinner inte rensa stället förräns där kommer nya.

man tjänar hyffsat på det också , fick ca 9 guld när jag sålde tänder och sånt skit , och det var ifrån lvl 38-39 bara.

Edit : Är det lönt att köra på en PVE server ? jag blir lika sur varje gång jag dör

RP server isf

Behöver nånstans att tanka WoW så det funkar på Mac, för jag orkar inte åka och hämta mina skivor.
Any places?

Permalänk
Medlem

RP , det är RolePlay va?

Men vad ska man göra där för att det ska vara kul?

Permalänk
Medlem

snabb fråga, vad är world drop?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pojo
Kan en lvl 19 göra en quest på lvl 4? har för mig att jag var där med han utan att hitta något utropstecken. Kan han annars få den sharad av någon annan lvl 4 gubbe?

Du ser inga utropstecken på quests som är gråa för dig men snackar du med en npc som har en grå quest kan du ta den (i detta fall borde väl questen i fråga komma från shammy tränaren i start området antar jag).

Permalänk
Medlem

Ska starta ny char och undrar vad som är kul ... har spelat warlock , rogue , warrior , priest.....

ska iaf inte spela hunter , men är en shaman kul?

undrar och vad man gör på en roleplay server...

Permalänk

Kan man sola Graveyard i SM som lvl 47 Rogue?

Permalänk
Medlem

åh, vad less jag blir. " A character with that name already exists" kommer upp när jag försöker spela med min dwarf hunter har mailat supporten, nån som vet hur lång tid det brukar ta att fixa?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
snabb fråga, vad är world drop?

Items som droppas av random mob i världen, inte sånna som droppas av t.ex speciella bossar i instancer.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

DonJolle, när det sker för mig så testar jag omedelbart efter att jag fått det meddelandet att gå in igen och då kommer jag in. Annars är det nog något annat som låst sig...

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk

BTW, kan man installera WoW på en Mac?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Kan man sola Graveyard i SM som lvl 47 Rogue?

Det borde vara lätt som en plätt! en polare solade den vid lvl 41-42 och han var rogue

Edit: wow går väl att instalera på både mac och pc? för det ska väl vara så kallade "hybrid skivor"

Visa signatur

Woop woop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
åh, vad less jag blir. " A character with that name already exists" kommer upp när jag försöker spela med min dwarf hunter har mailat supporten, nån som vet hur lång tid det brukar ta att fixa?

Det är för att du av någon anledning avslutat spelet för snabbt (alt + F4, kraschat, eller nått annat), och servern har ännu inte registrerat att du loggat ut, därför finns din karaktär fortfarande kvar. Brukar ta max 20 sek innan den loggar att du är ute, bara att försöka en eller ett par gånger till, till slut släpper det.

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
BTW, kan man installera WoW på en Mac?

Självklart, precis som med alla andra spel från bilzzard kommer wow på hybridskivor.

Spelade just lite på våran PMG5 med Geforce 6800Ultra och en 30" skärm här på jobbet

Permalänk
Medlem

tjaa har lite frågor!!

Vart hittar jag menethil statuette?
Vart hittar jag sida's bag?
Vart tar jag dö på sarltooth?
Vart hittar jag nek' rosh?

Visa signatur

Intel core 2 duo e6850 @ 4448Mhz, Asus P5E3 WS PRO, Corsair TWIN3X 1600MHz, XFX GeForce 8800GTX

Permalänk

Det hittar du på www.thottbot.com

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buster

Självklart, precis som med alla andra spel från bilzzard kommer wow på hybridskivor.

Spelade just lite på våran PMG5 med Geforce 6800Ultra och en 30" skärm här på jobbet

Tror du en PM G4 pallar? Bärbar =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Döda raptors/krokodiler/små gröna saker i STV tills lvl 37 , därefter grindar du gorillor i lvl 37-38 til lvl 40 , skitbra exp.. du hinner inte rensa stället förräns där kommer nya.

man tjänar hyffsat på det också , fick ca 9 guld när jag sålde tänder och sånt skit , och det var ifrån lvl 38-39 bara.

Edit : Är det lönt att köra på en PVE server ? jag blir lika sur varje gång jag dör

Precis så gjorde jag med
PvE server är exakt samma som PvP förutom att fulingarna inte kan ganka dig. Om du varit i Aliance territory om du är aliance och det kommer en horde är han "gul". Han kan alltså inte attakera dig förän DU attackerar honom. Så fort du högerklickar på honom blir han "röd" och då kan han ganka dig. Du är sen "röd" (lovligt byte) för alla horde till fem minuter har gått. Sen blir du "gul" igen
Du kan alltså i lugn och ro sitta och mina ores i badlands utan att du får en Rogue i ryggen. Dom kan inte anfalla. Men om DU anfaller någon och han svarar med att strida så är du "röd" ända tills du återvänder till ditt "hemland" och varit där i 5 minuter. Glöm inte att du blir "röd" om du healar någon som strider. Så fort du hjälper någon så blir du lovligt byte.. precis som på en PvP server.

PvE är bra om du vill välja när du skall bli attakerad, men du kan tjäna lika mycket honour på en PvE server... det är krig vid SS på PvE servers med, så fort du högerklickar på motståndarna är du "röd" för dom tills du drar därifrån. Enda skillnaden är att det finns spelare från båda sidor som kan questa där.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedman
tjaa har lite frågor!!

sidas bag är uppe i nordöstra wetlands, döda ooze's där... har jag för mig

som sagt, sök på questets namn på www.thottbot.com

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky

Tror du en PM G4 pallar? Bärbar =/

Dom bärbara heter ibook eller Powerbook, powermac är stationära.

Beror på vad det är för modell men är den inte allt för gammal så gör den det.
Nya Powerbooksen rullar det finfint på t.ex.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedman
tjaa har lite frågor!!

Läs questlog.
Läs questlog.
Läs questlog.
Läs questlog.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Precis så gjorde jag med
PvE server är exakt samma som PvP förutom att fulingarna inte kan ganka dig. Om du varit i Aliance territory om du är aliance och det kommer en horde är han "gul". Han kan alltså inte attakera dig förän DU attackerar honom. Så fort du högerklickar på honom blir han "röd" och då kan han ganka dig. Du är sen "röd" (lovligt byte) för alla horde till fem minuter har gått. Sen blir du "gul" igen
Du kan alltså i lugn och ro sitta och mina ores i badlands utan att du får en Rogue i ryggen. Dom kan inte anfalla. Men om DU anfaller någon och han svarar med att strida så är du "röd" ända tills du återvänder till ditt "hemland" och varit där i 5 minuter. Glöm inte att du blir "röd" om du healar någon som strider. Så fort du hjälper någon så blir du lovligt byte.. precis som på en PvP server.

PvE är bra om du vill välja när du skall bli attakerad, men du kan tjäna lika mycket honour på en PvE server... det är krig vid SS på PvE servers med, så fort du högerklickar på motståndarna är du "röd" för dom tills du drar därifrån. Enda skillnaden är att det finns spelare från båda sidor som kan questa där.

Man blir inte automagiskt PvP-enabled för att du besöker motståndarens territorium... på PvE servrar alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Man blir inte automagiskt PvP-enabled för att du besöker motståndarens territorium... på PvE servrar alltså.

Stämmer, moståndarnas huvudstäder blir man PvP Enabled i dock.

Permalänk
Medlem

Japp....att gå in i Ogrimar som Aliance är ingen bra ide.. inte ens på PvE

Och ett tillägg.... PvE och RP är inte samma sak. Vad skillnaden är vette tusan. Kollar man i serverlist så är PvP= PvP, PvE= Normal och sen finns det ett par RP..... vad det är kan kanske någon förklara?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buster

sidas bag är uppe i nordöstra wetlands, döda ooze's där... har jag för mig

som sagt, sök på questets namn på www.thottbot.com

Dom bärbara heter ibook eller Powerbook, powermac är stationära.

Beror på vad det är för modell men är den inte allt för gammal så gör den det.
Nya Powerbooksen rullar det finfint på t.ex.

PowerBook G4 15"
Med R9700 64 MB

Pallar den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Japp....att gå in i Ogrimar som Aliance är ingen bra ide.. inte ens på PvE

Och ett tillägg.... PvE och RP är inte samma sak. Vad skillnaden är vette tusan. Kollar man i serverlist så är PvP= PvP, PvE= Normal och sen finns det ett par RP..... vad det är kan kanske någon förklara?

RP följer PvE reglerna men där finns striktare regler för hur chat får användas och det förväntas väl lite smått att man rollspelar där helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle

Samma sak hände mig (ctrl + alt + del för att avsluta). Tog mig till nästa servercrash innan jag kom in igen. En polare såg min gubbe springa runt i cirklar som ett pucko =). Men spelar man på Warsong så är nästa servercrash aldrig långt borta

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem

hej kan någon ge mig ett bra exempel på en bra mod eller va de heter men inte cosmos bara...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nidhogg
Det är för att du av någon anledning avslutat spelet för snabbt (alt + F4, kraschat, eller nått annat), och servern har ännu inte registrerat att du loggat ut, därför finns din karaktär fortfarande kvar. Brukar ta max 20 sek innan den loggar att du är ute, bara att försöka en eller ett par gånger till, till slut släpper det.

Om spelet crashat lr så när man spelar, utan att klickat på exit lr logout. Tar det mer än 20s... Den kommer först visa dig som afk och sen loggas ut, vet inte hur lång tid de tar men några min iaf...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

hej kan någon ge mig ett bra exempel på en mod eller va de heter... men inte cosmos:D

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pojo
Samma sak hände mig (ctrl + alt + del för att avsluta). Tog mig till nästa servercrash innan jag kom in igen. En polare såg min gubbe springa runt i cirklar som ett pucko =). Men spelar man på Warsong så är nästa servercrash aldrig långt borta

Illa, hoppas att supporten kan fixa det lite snabbare :/, det var ju två dagar sen som spelet krashade och sedan dess så har jag inte kunnat använda gubben

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e