Permalänk
Medlem

Bild på moppen?
//Chrillan

Visa signatur

Asus A8N-SLI Premium 939, Amd 64 3700+, Evga 7800gt 470mhz(orginal), OCZ platinum 2048mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elov
Vissa mopeder går även på växelström (oftast supermotardo, crossar)

Går på växelström? El-cross? El-supermotard?

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk
Medlem

ang växelström gäller det i princip alla moppar som inte har batteri, man behöver helt enkelt inte likrikta om man inte har batteri.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh
ang växelström gäller det i princip alla moppar som inte har batteri, man behöver helt enkelt inte likrikta om man inte har batteri.

Fast de flesta cross mopeder (derbi senda, yamaha dt, super motard) har ett batteri också. Men då kan de inte gå på växelström eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skyblue
Fast de flesta cross mopeder (derbi senda, yamaha dt, super motard) har ett batteri också. Men då kan de inte gå på växelström eller?

Dom flesta crossar går ju på bensin

Men elsystemet är med största sannolikhet likspänning om dom har batteri, Generatorn levererar ju fortfarande växelspänning, men det likriktas för batteriets skull.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem

Jag hade en sånhär:

Den hade inget batteri, men man kunde ta 12 volt från lampan mm.

Permalänk
Medlem

Dock handlade tråden inte om dina förra mopeder.

Att ta 12 V från lykta är extremt ostablit när man inte har batteri eftersom att volten går upp och ned med varvtalet på motor / generator.
Har man inget batteri är det då istället idee att instalera ett som man laddar separat.

Men om trådskaparen bara skulle kunna informera om vad han har för Moped så skulle alla svar kunna klaffa..

Tack

// O

Visa signatur

Nuvarande setup: Antec P182, E8400, HD4850, EP35-DS4, HX-520, 4GB XMS2, SpinPoint F1 1TB, SpinPoint F1 250GB

Foto: D80+MB * 50/1,8 * 24/2,8 * 11-16/2,8 * 18-70/3,5-4,5 * 70-200/2,8

Permalänk
Medlem

OJJ NEJJJ??? ska ni stänga av mig från sweclockers nu eller? Kanske ni vet var min postlåda är?? :S:S Jagt lovar att aldrig mera yttra mig i en tråd utan alla moderatorers tillstånd (och min mammas).... Ber så mycket om förlåtelse till alla som nu måste gå på terapi p.g.a. detta osaliga misstag som jag gjorde...

Permalänk
Avstängd

KAN DU VISA EN BILD PÅ MOPPEN???

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk

Bild, bild och en bild?

Visa signatur

Det var en gång en mod-sugen liten krabat som hette.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Dom flesta crossar går ju på bensin

Men elsystemet är med största sannolikhet likspänning om dom har batteri, Generatorn levererar ju fortfarande växelspänning, men det likriktas för batteriets skull.

Haha, tur att du förstod vad jag menade då

Så tänkte jag med för det finns väl inget batteri som lagrar i växelström?

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha, tur att du förstod vad jag menade då

Så tänkte jag med för det finns väl inget batteri som lagrar i växelström?

Jag försöker inte vara otrevlig, men det där är ungefär som att fråga efter trappan till månen (nej, batterier kan inte lagra växelström)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Asså hur e det med era läs kunskaper... jag skriver ju att jag ska lägga upp bilder..

Visa signatur

När man dödar 6 pers på raken heter det i UT Monster Kill, i Quake heter det Excellent, i Counter-Strike heter det Kicked by Console...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djwember
Asså hur e det med era läs kunskaper... jag skriver ju att jag ska lägga upp bilder..

Håller med..INgen som kan läsa här, alla bara gnatar, en massa datornördar som sitter med röda ögon å bara suktar efter bilder

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag försöker inte vara otrevlig, men det där är ungefär som att fråga efter trappan till månen (nej, batterier kan inte lagra växelström)

Haha, jaja vet man inte så... men det är klart nån gång kanske man kan knata upp för en trappa till månen.

Permalänk
Medlem

woohoo har beställt grejerna nu.. jag har ett 12v ni som undrade

Visa signatur

När man dödar 6 pers på raken heter det i UT Monster Kill, i Quake heter det Excellent, i Counter-Strike heter det Kicked by Console...

Permalänk
Medlem

och bilderna...?

Visa signatur

Cheiftec Fulltower - AMD XP2400+ @ 2500+ (13x166) - Abit-AN7 - Sapphire Radeon 9800pro 128MB - 2st 256 PC2700 Twinmoz & Kingston - 3DMARK 03 :: 5682 poäng!

Permalänk
Medlem

HAN HAR INGEN MOPED!

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk

själv har man en DNA för er som vill veta, går jävligt fint faktiskt *skryt*

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk

Ni snackar å snackar, varför köpa t.ex. en reiju för 22.000:-
när man kan köpa en Puch? De får ändå bara gå 30 och ska du trimma går det att få en Puch över 100:a sträcket om det är så vikigt. Det gäller bara att veta vad man håller på med. Själv kör jag helt lagligt då det är dumt att äventyra körkortet för att få köra moppe fort. Okej, inte helt lagligt. Min Puch gör 45km/h original

Permalänk

nää om man inte vet vad man håller på med är det dumt o trimma. men det är inte alltid man behöver köra 90 heller poängen för mig är att jag vet att det går så kan det vara kul att fläska på lite ibland men man ska nog akta sig för att liga och toppa hela tiden går nog inge bra då...

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaka the great
när man kan köpa en Puch? De får ändå bara gå 30 och ska du trimma går det att få en Puch över 100:a sträcket om det är så vikigt. Det gäller bara att veta vad man håller på med. Själv kör jag helt lagligt då det är dumt att äventyra körkortet för att få köra moppe fort. Okej, inte helt lagligt. Min Puch gör 45km/h original

Puch äger. Hade en dakota74 när det begav sig (2-3 år sen )
Otroligt lättmekat och väldigt bra för att lära sig på, man kunde i princip montera isär allt, montera ihop det, och den gick som en klocka.

rätt lätt att hitta delar också, 60cc för 600:- tex.. kan rekomendera ;D

Visa signatur

E6320 | 2gb DDR2 800mhz | asus 7800gtx extreme | 500gb.
PIII 1ghz@1.125 | 640mb ram | 1*10gb 1*80gb | GF3Ti200 @237co 502m | 3Dmark 01 =5513

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo men har man pengar så... vissa kanske inte gillar puch eller andra "äldre" mopeder. Det är ju som att säga "Köp inte en BMW, köp en fiat, dom rullar ju också frammåt."

Permalänk

en reiju är nog jävligt mkt mer bekväm att åka 110 på jämfört med en puch tro mig..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ni har visst tappat förståndet REIJU???
Har ni totalt glömt bort husqvarna??? dom drar lätt undan de flesta mopeder om man tar bort strypningarna. iofs så e det samma maskin som på Rx, Mbk och Dt men bara den skillnaden att HQ har större förgasare.

Visa signatur

IzzYzzI

Permalänk
Citat:

Jo men har man pengar så... vissa kanske inte gillar puch eller andra "äldre" mopeder. Det är ju som att säga "Köp inte en BMW, köp en fiat, dom rullar ju också frammåt."

*Kaka the great lämnar diskussionen till de som "vet bäst". Sedan funderar han på inlägget och undrar varför man ska köra dyrt bara för att man har pengar. Han är trotsallt inte fattig, men det skulle aldrig falla honom in att sälja sin 740 och köpa en BMW bara för att han har råd, den går så pass fint ändå. Så slutligen väljer han att vända sig om, strunta i att svara och låta diskussionen möta sitt öde. *

Permalänk
Medlem

Jag kör min K50. Och den kör i från plastmoppar så jag är nöjd.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djwember
woohoo har beställt grejerna nu.. jag har ett 12v ni som undrade

kul, men om du nu ska skaffa dig ett nytt batteri så är mitt förslag att du köper ett "tätt" bateri - bara så du inte välter det och får baterisyra över alla ljudgrejerna

sen är det bra med "före"-bilder så att man har något att jämföra slutresultatet med, dessutom så kan folk kanske tipsa om bra placering av sakerna

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

http://www.scooter-system.com/videos-appercu.php?video=http:/...

Toppar 162 km/h, varvar 16000, där har ni nåt att bita i pojkar...

Fasst detta är ju utan luftmotsdånd

Permalänk
Medlem
Citat:

*Kaka the great lämnar diskussionen till de som "vet bäst". Sedan funderar han på inlägget och undrar varför man ska köra dyrt bara för att man har pengar. Han är trotsallt inte fattig, men det skulle aldrig falla honom in att sälja sin 740 och köpa en BMW bara för att han har råd, den går så pass fint ändå. Så slutligen väljer han att vända sig om, strunta i att svara och låta diskussionen möta sitt öde. *

Jaha? Varför ska man ha pengar om man inte vill unna sig något fint? Jag tror inte dem som har dyrare mopder köper dem när de igentligen vill köpa något annat för pengarna. Gillar man mopeder så kan man väl få lägga ut pengar på det utan kommentarer som "Köp en moppe från 80 talet den funkar också bra
"