Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skyblue
Jaha? Varför ska man ha pengar om man inte vill unna sig något fint? Jag tror inte dem som har dyrare mopder köper dem när de igentligen vill köpa något annat för pengarna. Gillar man mopeder så kan man väl få lägga ut pengar på det utan kommentarer som "Köp en moppe från 80 talet den funkar också bra
"

*sväljer kommentaren angående att det är oftast päronen som pröjsar i moppeåldern*

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenny87
http://www.scooter-system.com/videos-appercu.php?video=http:/...

Toppar 162 km/h, varvar 16000, där har ni nåt att bita i pojkar...

Fasst detta är ju utan luftmotsdånd

Kul att länken funkar :(...

16000 va juh inte så mycket ändå:n..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
*sväljer kommentaren angående att det är oftast päronen som pröjsar i moppeåldern*

Ja det är mycket möjligt, jag är 15 och har precis köpt moped, jag jobbade 5 veckor på sommaren för att ha råd. Och även om ens föräldrar köper åt en så är det ju ett val framför ett annat (för de flesta iaf) Jag skulle iaf inte få en moped för 15 tusen OCH en dator för 15 tusen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
Kul att länken funkar :(...

16000 va juh inte så mycket ändå:n..

denna funkar iaf för mig...

http://www.jeunes-webmasters.com/videos/furieux_nitro.wmv

Permalänk
Medlem
Citat:

denna funkar iaf för mig...

http://www.jeunes-webmasters.com/videos/furieux_nitro.wmv

Nu så

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu så

den moppen va väll rätt ok ändå va?

Permalänk
Medlem
Citat:

den moppen va väll rätt ok ändå va?

Nja de e en scooter:p.. Plus att 16000 rpm e inte så jävla mycket för en minarelli motor...

Visa signatur

Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Citat:

Ja det är mycket möjligt, jag är 15 och har precis köpt moped, jag jobbade 5 veckor på sommaren för att ha råd. Och även om ens föräldrar köper åt en så är det ju ett val framför ett annat (för de flesta iaf) Jag skulle iaf inte få en moped för 15 tusen OCH en dator för 15 tusen.

det är just när man står inför valet "15k på moppe eller 15k på dator" som det är bra att komma ihåg att moppe till lägre pris kan prestera stort sett lika bra - det är mycket svårare med en dator

kan erkänna att jag aldrig kört något tyngre än en cykel
nu har jag dessutom blivit tillräckligt lat för att ligga ner när jag cyklar (nej det är inte min cykel, men den visar principen, en till riktigt välbyggd och snygg irl)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Nja de e en scooter:p.. Plus att 16000 rpm e inte så jävla mycket för en minarelli motor...

menar du att du sätt värre?? det vill jag se isåfall.. alltid kul å kolla på sånt..

Permalänk

Wow, vad tufft med en moped som går i 160km/h på en datorskärm.
Trafikfarlig leksak.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

160 är inte så jävla mycke ändå!
Den gjorde 160 med nitro...
Min polare´s drac gjorde 120 eller 130 UTAN nitro!
Och den var istället pigg som ett AS oxå! Hade han drevat om den hade den lätt gjort 160... Så 160 med nitro är inget att hurra över! Med nitro ska de gå att få ut FAN så mycke mer fart!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Nitrometan är inte snällt mot motorn, och 120 till 160 låter som en rätt lagom prestandaökning för en motor när man byter bränsle, med lustgas brukar man väl få 10-20% i hästkrafter, så lite mindre i hastighetsökning, nitrometan kanske ger lite till.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_labbo
Och den var istället pigg som ett AS oxå! Hade han drevat om den hade den lätt gjort 160... Så 160 med nitro är inget att hurra över! Med nitro ska de gå att få ut FAN så mycke mer fart!

Nitro som i Nitroglycerin? Det kan väl ändå inte vara bra för motorn? Jag hade för mig att man hade någonting som hette NOS i moterer, Lustgas om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Mmm det tror jag ju när jag ser det. Jag hade en Beta RR50 och urpluggad och upp drevad 2 kugg fram gjorde den max 75 riktig fart. Men på mätaren gjorde den över 90. Tänk på detta, en hastighetsmätare visar mer fel ju fortare man kör. Även på bil TROR ja det är så här. Men moppe mättare visar inte rätt iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

160km/h är jävligt bra för att vara en moppe och 16000rpm ska nog vara max vad vevstaken pallar. Och manston cyllen ska nog inte kunna gå snabbare med 32hp

Visst 120-130km/h på en drac som väger ca:80kg torrvikt borde juh kunna flyga i den hastigheten (be han sätta på vingar och testa ) och sen visar alla moppemätare fel med ca:5-25km/h så man vet aldrig försän man åker förbi hastighetskamrorna som visar någorlunda rätt (eller inte) men i stort sett alla hastighetsmätare går fel...

Visa signatur

-vanCe-
Gör mig glad, skänk en hårdisk till mig. Gärna över 10gig -> Skicka PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Nitro som i Nitroglycerin? Det kan väl ändå inte vara bra för motorn? Jag hade för mig att man hade någonting som hette NOS i moterer, Lustgas om jag inte minns fel.

N2O, lustgas, används för att öka prestandan på bensinmotorer vid korta sträckor.

Med nitro menar man normalt nitrometan, ett bränsle som man kör vissa radiostyrda bilar på, det bränslet är inte snällt mot motorer som inte är konstruerade för det.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vanCe
160km/h är jävligt bra för att vara en moppe och 16000rpm ska nog vara max vad vevstaken pallar. Och manston cyllen ska nog inte kunna gå snabbare med 32hp

Visst 120-130km/h på en drac som väger ca:80kg torrvikt borde juh kunna flyga i den hastigheten (be han sätta på vingar och testa ) och sen visar alla moppemätare fel med ca:5-25km/h så man vet aldrig försän man åker förbi hastighetskamrorna som visar någorlunda rätt (eller inte) men i stort sett alla hastighetsmätare går fel...

Enligt min polare så väger hans drack 100kg... Men ja vet inte!
Fast du har rätt på de där med mätaren! De handlar om mycke!
de e ju samma sak om du byter fälgar till större eller mindre på en bil...
Då visar mätaren oxå fel!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

precis som Ghlargh säger så är NOS en blandning av luft och lustgas... för om man bara skulle spruta in lustgas så skulle motorn flyga åt helvete typ

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk

Men varför diskuterar ni ens om en moppe som kan få sitt bakhjul att snurra i 160km/h? Fan det är ju en helt annan sak om man kör på riktigt då luftmotståndet är ganska stort. Jag fattar inte ens varför de lägger ut en sån film. Vem bryr sig om toppfart och hur mycket motorn varvar? Det säger ju ingenting endå. Hade de gjort ett dynotest där de mätte hk så hade det gett lite större insikt i vad moppen egentligen klarar, inte för att hk säger så mycket det häller, men mer än hur fort bakhjulet kan snurra.

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Men varför diskuterar ni ens om en moppe som kan få sitt bakhjul att snurra i 160km/h? Fan det är ju en helt annan sak om man kör på riktigt då luftmotståndet är ganska stort. Jag fattar inte ens varför de lägger ut en sån film. Vem bryr sig om toppfart och hur mycket motorn varvar? Det säger ju ingenting endå. Hade de gjort ett dynotest där de mätte hk så hade det gett lite större insikt i vad moppen egentligen klarar, inte för att hk säger så mycket det häller, men mer än hur fort bakhjulet kan snurra.

Ja, precis. Jag kan tänka mig att jag skulle kunna få mitt cykelhjul att snurra i 160km/h, med rätt drevning och utan motstånd, men inte fan kan jag cykla så fort för det.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Citat:

Mmm det tror jag ju när jag ser det. Jag hade en Beta RR50 och urpluggad och upp drevad 2 kugg fram gjorde den max 75 riktig fart. Men på mätaren gjorde den över 90. Tänk på detta, en hastighetsmätare visar mer fel ju fortare man kör. Även på bil TROR ja det är så här. Men moppe mättare visar inte rätt iaf.

Helt rätt... Otroligt!
Var samma sak på min scooter när jag hade den... Visade 50 på mätaren, gjorde kanske 45... tänk er den exponentisella ökningen om moppe körde i 100km/h på mätaren.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kan slå vad om att du har spelat NFSU och 2:an, Där får man uppfattningen att när man trycker på "NOS" knappen så tar bilen ett så s*tans språng och axxar till 360 från 150... (lite överdrivet men) I värkligheten så kanske du kan öka farten från 250 - 270... (spelet gran Turismo 4 har jätte värklighetstrogen NOS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh
N2O, lustgas, används för att öka prestandan på bensinmotorer vid korta sträckor.

Med nitro menar man normalt nitrometan, ett bränsle som man kör vissa radiostyrda bilar på, det bränslet är inte snällt mot motorer som inte är konstruerade för det.

Tack där lärde jag mig någonting.

Permalänk
Medlem

Wow, 162 km/h. Det är ju väldigt mycket... Rekordet i cykling utan luftmotstånd ligger runt 200.

Permalänk

jag hade en polare som hade en 50 special vespa gjorde också 162..hursomhelst tror jag att om man har digitalmätare så visar den med minsta sanolikhet inte fel..min DNA går ca.90km/h då är den otrimmad den väger ca 105kg så det kan bli lite seg start vid rödljusen man kanske skulle testa nåt hög oktanigt bränsle undrar vad det blir för skillnad?

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Medlem

Re: Moppe mod

Citat:

Ursprungligen inskrivet av djwember
Jag har fått förfrågan om att ställa ut min moppe på en utställning snart. den är redan stylad så det räcker men jag undrar om jag kan får en Bilsterio och högtalare att funka på ett moppe batteri? eller måste jag använda ett bilbatteri?

har en polare som ställde ut sin saffransröda vespa/moppegrej på Elmia -01/02 om jag inte minns helt fel.
han hade stereo iden, sponsrad av Clarion om jag inte minns helt fel(igen)

var rätt fräck må jag säga.

så visst kan du få en stereo att funka i möppen din.

var ska du ställa ut den?

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

får jag utnyttja tråden lite?

om man har en radio och inte vill koppla in den i en bil utan tex.en moppe hur vet man villka sladdar som är till vad i kabelhärvan?

finns det kopplingsscheman?

om det finns kopplings scheman/bilder så är jag tacksam för länkar:)

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av <==Ic3==>oscar
jag hade en polare som hade en 50 special vespa gjorde också 162..hursomhelst tror jag att om man har digitalmätare så visar den med minsta sanolikhet inte fel..min DNA går ca.90km/h då är den otrimmad den väger ca 105kg så det kan bli lite seg start vid rödljusen man kanske skulle testa nåt hög oktanigt bränsle undrar vad det blir för skillnad?

Otrimmad och gör 90? Nu tror jag allt du ljuger lite mycket...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av <==Ic3==>oscar

Haha den lär ju inte göra 90 med 49cc, variatorring och blindtarm

edit: stavfel

Permalänk
Medlem

Bild?

Visa signatur

Dagens Citat :Då måste man Ominstalera det förbannade helvetiska Windows SKRÄPET IGEN!!!