Permalänk
Medlem

Till er som tror att man kan koppla bilhögtalare till en MP3 direkt så glöm det bara. Effekten kanske inte räcker. Men det är mera som spelar in.
Högtalare till bil ligger oftast på 4ohm och vanliga högtalare, hörlurar sånt som finns hemma ligger oftast på 8ohm eller 16ohm.

Men en MP3 -> slutsteg -> Högtalare funkar fint.

Sen ni som mätt upp effekten på moppen typ som i det senaste inlägget.
Hur gjordes det ? Körde ni den på rullande landsväg ?
Om man tar en likhet till bilar så tappar man massvis med hk påväg ner till hjulen.

Visa signatur

Athlon XP 3200+ 400Mhz FSB, 1536mb RAM, 1,5TB HDD, X800pro, SB Audigy 2 ZS,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AreZ
Till er som tror att man kan koppla bilhögtalare till en MP3 direkt så glöm det bara. Effekten kanske inte räcker. Men det är mera som spelar in.
Högtalare till bil ligger oftast på 4ohm och vanliga högtalare, hörlurar sånt som finns hemma ligger oftast på 8ohm eller 16ohm.

Men en MP3 -> slutsteg -> Högtalare funkar fint.

Sen ni som mätt upp effekten på moppen typ som i det senaste inlägget.
Hur gjordes det ? Körde ni den på rullande landsväg ?
Om man tar en likhet till bilar så tappar man massvis med hk påväg ner till hjulen.

Heter dyno test tror jag. Altså man kör mopeden på ett snurrande trumma typ som är kopplad till en dator som mäter HK beroende på hur fort trumman snurrar. Fast det är väl den effekten som man får ut som man kör som är intressant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh
http://www.batterilagret.se/SORTIMENT/OVRIGT/eu.htm
"Baotian EU-Moped" "Batteri: 12V"

liet off men, en sådan har jag!

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem

12v

Citat:

Ursprungligen inskrivet av <==Ic3==>oscar
alla modernare moppar går på 6volt..men om jag vore du skulle jag slänga ned ett bilbatteri under sadeln det förenklar saker en hel del...

HAhahahahahaha, du är ett skämt ju, dom flesta kör med 12 volt, för utom honda på sina mt5or och kanske äldre dt, men det är ju raditeter ffs

Permalänk
Discokungen

Väck ej den tråd som sover... Och klaga inte på DTns kusin!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Väck ej den tråd som sover.. och moppemoddar hör inte hemma här.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||