World of Warcraft-tråden!

Permalänk

Köpa rolls med dkp?

Och biddning kan ju inte funka speciellt bra med tanke på att tex vanliga klasser som Rogues och Priests (vi har inte ofta mer än 3-4 Rogues med men 7-8st Priests med i MC, är nog de vanligaste i MC iaf) har fler att bidda emot, då kommer de ha mycket mindre dkp än de lite ovanligare klasserna som Warlock och Druid som kommer vinna varenda item out of set pga att inte så många är med och biddar om deras set.

Visa signatur

XP-m 2400+, DFI Lanparty NFII Rev. B, 3x256mb Mushkin PC3500 LvlII BH5, Sapphire 9800pro 128mb, Lian Li PC70, Tagan 380w, 440gb hdd
Kylning: DD TDX, DD Maze4 GPU, Eheim 1048, BIX II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigSpawn
Jag har en lvl 47human warlock, och jag vinner ofta 1Vs1 fighter, smiska tex upp en 3lvl höger hunter ordenligt häromdagen. igår fick jag en mage i samma lvl, hade 75%liv kvar efter fighten. Även smiskat upp en 5! lvlar högre mage. Alla dessa anföll mig först. Har inte förlorat många pvp-figher så länge det är en fair-fight, dvs att man inte slåss mot en mobs när de anfaller, eller att de är flera mot mig. lite drygt 1lvl kvar tills jag får Ruin(som ger 100% extra skada vid crit) o då ska det bli kul att pvpa.
Sen om jag vinner pga att de jag mött suger, eller om det är pga att jag spelar min klass bra, det vet jag inte. Känns som att många inte är speciellt duktiga på pvp iaf.
Tycker att warlock är riktigt kul att spela, lite många knappar att hålla ordning på ibland bara, måste fixa lite bra script, kör inga sådana alls än så länge

Det blir ju lite lättare med destruction, ja, men då har man jobbigare i PvE istället. Om man spelar affliction har man ingen chans i 1v1 pvp eftersom att ens starka sida är DOTs, och om man använder dem så kan man inte använda fear, och då är man i princip körd.

EDIT:
LikeUnigo: Och problemet med att den enda warlocken i gruppen får warlocksaker är? Rogues får ju skylla sig själva om de väljer den populäraste klassen på servern

Permalänk
Medlem

Någon som har en 10-dagars trail till WOW? skulle vara skischysst!
Över pm dårå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LikeUnigo
Köpa rolls med dkp?

Och biddning kan ju inte funka speciellt bra med tanke på att tex vanliga klasser som Rogues och Priests (vi har inte ofta mer än 3-4 Rogues med men 7-8st Priests med i MC, är nog de vanligaste i MC iaf) har fler att bidda emot, då kommer de ha mycket mindre dkp än de lite ovanligare klasserna som Warlock och Druid som kommer vinna varenda item out of set pga att inte så många är med och biddar om deras set.

Öhh? Hur gör ni då? Vi vänder på det, vi säger ni har 1 Warlock med... och det droppar 2 olika warlock items. Får han inte dom då (och betala med DKP poäng)? Disenchantar ni den ena droppen då? Total rättvisa går ju aldrig att få. Det skiljer sig i antal spelare mellan klasserna, hur ofta sakerna droppar.

Hur gör ni? Är det alltid så att den som har mest DKP poäng i varje klass alltid får välja först om denne vill ha droppen eller inte? Och sen får nästa i tur välja?
Det borde ju funka bra det med iof. Men det är ju alltid kul att åtminstånde ha en chans till drops..även om den är liten.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nexgen
Här är min rogue
http://wow.allakhazam.com/profile.html?129578

Kräver bild på dom där vapnen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Det blir ju lite lättare med destruction, ja, men då har man jobbigare i PvE istället. Om man spelar affliction har man ingen chans i 1v1 pvp eftersom att ens starka sida är DOTs, och om man använder dem så kan man inte använda fear, och då är man i princip körd.

Jag kör en blandad affliction/destruction nu, från början la jag allt i affliction. Jag har valt ut det jag tyckte funka bäst under affliction och la inte mer där efter det, utan har lag ungefär 19/0/19 vilket ger mig(enligt mig själv) en schysst blandning för pvp och pve. Har tex inte siphon life längre, men får se efter patchen vad alla tycker och tar ev. och läger poäng på den igen. jag tänker lägga 2 poäng till under destruction så att jag får ruin, sen vet jag inte om det är värt att lägga mer poäng där heller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Öhh? Hur gör ni då? Vi vänder på det, vi säger ni har 1 Warlock med... och det droppar 2 olika warlock items. Får han inte dom då (och betala med DKP poäng)? Disenchantar ni den ena droppen då? Total rättvisa går ju aldrig att få. Det skiljer sig i antal spelare mellan klasserna, hur ofta sakerna droppar.

Hur gör ni? Är det alltid så att den som har mest DKP poäng i varje klass alltid får välja först om denne vill ha droppen eller inte? Och sen får nästa i tur välja?
Det borde ju funka bra det med iof. Men det är ju alltid kul att åtminstånde ha en chans till drops..även om den är liten.

Vi har bestämda priser på alla items från Onyxia/MC/Kazzak/Azuregos, sen skriver man till raidleadern och den med mest dkp av de som är intresserade får itemet.

Om Warlocken vill ha båda 2 så får han dom ja.

Med fasta priser blir det mycket mer rättvisa.

Vårat är rätt så mycket baserat på det Nurfed använder med en del ändringar.

Visa signatur

XP-m 2400+, DFI Lanparty NFII Rev. B, 3x256mb Mushkin PC3500 LvlII BH5, Sapphire 9800pro 128mb, Lian Li PC70, Tagan 380w, 440gb hdd
Kylning: DD TDX, DD Maze4 GPU, Eheim 1048, BIX II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Kräver bild på dom där vapnen

http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=18202 där har du det.

Permalänk
Medlem

haha, va fula! men ja vill ha ändå xD

Visa signatur

Phear the beavers!
<>(,,°°> <>(,,°°> <>(,,°°>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Massa text

Tack för ditt inlägg.

1. Imp KS tog jag endast för att kunna köra Seal Fate. Eftersom jag varken använder instant poison, deadly poison eller SnD så ansåg jag att Imp KS trots allt var det bästa valet. Dessutom...med Imp KS så hinner jag bara med 2 CP komma runt och backstabba med eller utan diminishing return. Jag har iaf märkt skillnad...om det är någon teoretisk skillnad må hända men det spelar mindre roll om det funkar i praktiken. Jag har dock även funderat på om 5/5 i RA skulle vara ett bättre alt vid grinding vid lvl 60. Genom den + Imp Ambush så kommer ambush vara mitt öppningsdrag. Därefter, KS eller gouge följt av BS osv. På så sätt kan jag snabbt plocka mobs utan att själv ta mkt skada alls.

2. Ang. Camo vs MoD så valde jag den kombinationen bara för att prova. Jag har märkt större effekt av MoD vid högre lvl än camo. Visst är det som du säger bra med camo för att hinna ifatt mobs/spelare men då funkar distract oftast lika bra för att uppehålla motståndaren och komma intill. 5/5 i MoD är också vid högra instanser då man kan solo där och plocka kistor och dylikt.

3. Gällande Imp Ambush så har den varit inkluderad i builden redan från början och kommer garanterat att tas med.

Kontenta: Jag kommer ha kvar Imp KS eftersom jag har märkt skillnad och förbättrar mina chanser att backstabba. Möjligheten för RA ska övervägas. Jag kommer dessutom att respecca vid lvl 60 och ändra till 5/5 i MoD, 5/5 i Opp + 3/3 i Imp Ambush.

Permalänk
Medlem

Är det bara en som behöver ha Ogre-suit questet complete för att alla ska få en suit? så att en i partyt har alla ingreds, kör complete quest och då får alla suiten?

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem

hehe, Vi ska in och ge ragnaros ett riktigt försök ikväll, pots och rubbet, senaste fick vi ner han till 22%...Axemen whipade på 1%, fan va surt det borde vara XD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golem
Är det bara en som behöver ha Ogre-suit questet complete för att alla ska få en suit? så att en i partyt har alla ingreds, kör complete quest och då får alla suiten?

bara 1 som behöver a suiten, han ska prata med en kille så slipper man en boss

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

kan man ladda ner alla install filer? har letat runt lite på wow-eu men inte hittat nått.
har inte nån cdrom/dvd och har varit tvungen att formatera så jag måste installera om allt :\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golem
Är det bara en som behöver ha Ogre-suit questet complete för att alla ska få en suit? så att en i partyt har alla ingreds, kör complete quest och då får alla suiten?

Nej, den personen får suiten, som sedan tar på sig den när de kommer fram till kaptenen just innan kungen. När personen sedan snackar med kaptenen så drar han iväg och lämnar vägen fri.

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk

hur får man tag i en 10 dagars trial version?
måste man köpa något för att spela de 10 dagarna?
hade gärna testat eftersom jag aldrig spelat något rollspel!
vem vet jag kanske fastnar och måste köpa spelet! men vill gärna pröva först.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
hur får man tag i en 10 dagars trial version?
måste man köpa något för att spela de 10 dagarna?
hade gärna testat eftersom jag aldrig spelat något rollspel!
vem vet jag kanske fastnar och måste köpa spelet! men vill gärna pröva först.

för att få 10 dagars trial måste du få det av en polare som har spelet.
när dom 10 dagarna är slut måste du köpa spelet i butik och göra om ditt gästkonto till ett vanligt konto.

Har du ingen polare som har ett gästkonto åt dig så tycker jag verkligen du ska köpa det.
Mycket enkelt att sätta sig in i också.

Nu när jag ändå skriver.
Ingen svensk guild på Shadowsong som e sugen på att träffa en lvl 32 mage och hunter?
jag och flickvännen min vill ha lite wow kompisar

edit: alliance btw

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

sa ju att jag skulle fixa nytt neck

http://www.thottbot.org/?i=19086 droppa i UBRS

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nexgen
Här är min rogue
http://wow.allakhazam.com/profile.html?129578

Eskhandar's vapen är ju inge vidare för en rogue, ser verkligen ingen användning för dem. Necket och backen är däremot bra, men settet är inte lämpat för rogue. Hack necket själv och älskar det, fick också perdition's blade igår, ska bara plocka bloodfang pants och hood så är jag komplett ^^

Permalänk
Medlem

ATTENTION!

Jag och några ur min guild gjorde en fin film på 8 mb.
http://dl2.rapidshare.de/files/2088031/30582454/filmi2.mpg

För det andra.
Jag behöver ett bra pvp-ställe för 2 st lvl ~40 för vi ska göra en film. Servern är rätt så nyöppnad. den heter Sylvanas.

Någon som vet något bra ställe?

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
ATTENTION!

Jag och några ur min guild gjorde en fin film på 8 mb.
http://dl2.rapidshare.de/files/2088031/30582454/filmi2.mpg

För det andra.
Jag behöver ett bra pvp-ställe för 2 st lvl ~40 för vi ska göra en film. Servern är rätt så nyöppnad. den heter Sylvanas.

Någon som vet något bra ställe?

om servern är ny så borde det inte finnas så många som är över 40 så kolla TM om det finns något där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101

för att få 10 dagars trial måste du få det av en polare som har spelet.
när dom 10 dagarna är slut måste du köpa spelet i butik och göra om ditt gästkonto till ett vanligt konto.

Har du ingen polare som har ett gästkonto åt dig så tycker jag verkligen du ska köpa det.
Mycket enkelt att sätta sig in i också.

Nu när jag ändå skriver.
Ingen svensk guild på Shadowsong som e sugen på att träffa en lvl 32 mage och hunter?
jag och flickvännen min vill ha lite wow kompisar

edit: alliance btw

Finns det en server som heter shadowsong? Du menar inte Shadowmoon eller Warsong? =/

EDIT: Har visst hänt en del sen jag kollade realmlisten sist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andron
om servern är ny så borde det inte finnas så många som är över 40 så kolla TM om det finns något där

servern kom i typ mars-april.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Ok kan nån hjälpa mig och visa vart man ska qesta tex lvl 20-25 dä och där ni vet vad jag menar hoppas jag ;D,

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byvall
Ok kan nån hjälpa mig och visa vart man ska qesta tex lvl 20-25 dä och där ni vet vad jag menar hoppas jag ;D,

Alliance - Duskwood
Horde - Stonetalon Mountains

Båda - Ashenvale

(om jag inte minns fel)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byvall
Ok kan nån hjälpa mig och visa vart man ska qesta tex lvl 20-25 dä och där ni vet vad jag menar hoppas jag ;D,

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5359946... ....

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk

Fel vid installation av wow
Vad är fel? får detta felmedelande

The file "Files\Data\Credits.html" in archive "<unknown>" could not be opened, because an error 2 occurred. If this problem persists, please contact Blizzard Technical Support. (MPQFile::OpenFromArchive)

Har haft piratversionen innan om det kan vara till någon hjälp

Permalänk

ingen som har lust att ge mig en 10 dagars trial? har inte lust att köpa spelet eftersom jag inte vet ifall jag kommer gilla det! man vet ju inte ifall mmorpg är något för mig....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
sa ju att jag skulle fixa nytt neck
http://www.thottbot.org/?i=19086 droppa i UBRS

Du är ju fan turgubbe nummer 1.

Jag har gjort en bunt Stratholme runs nu och inte en enda gång har en del av Devout-setet droppat. (normalt chans på 2 delar, 3 om man kör Scarlet-delen). Dock vann jag en http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=13345 som jag är nöjd med.

oskarhornell: Testa kopiera hela innehållet till HD:n innan du installerar för att se om det är problem att läsa skivan.
Här finns lite mer:
http://www.blizzard.com/support/wow/?id=mww000p&v=75

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
[B]Du är ju fan turgubbe nummer 1.

haha alla säger det fan vad glad jag är

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc