World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

allting verkar ha gått ner sig nu:(

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stimmer
Kan jag få höra lite argument för och mot , priest respektive druid? (funderar på att rolla en)

Jag anser att druid är mycket bättre än en Priest, både i healing och PvP

Gillar druid mest för att dom har:

Regrowth - Heals a friendly target for 1003 to 1119 and another 1064 over 21 sec.
Tranquility - Regenerates all nearby group members for 294 every 2 seconds for 10 sec. Druid must channel to maintain the spell.

Och har sin Resskill som ressar på 2 sec, men 30min cooldown :/

Sen i PvP har dom ju alla sina bearform och allt dom har! ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
de helar kanske lika bra. en res-speccad shaman helar bättre än en holy priest.
men grejen är att priest har fade, shield och diverse andra smågrejer som underlättar helandet :).
så nej till druid som mainhealer :).

Är du pantad? No way in hell att en shaman helar bättre än en Holy priest.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yooni

Läs det igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

låter mysko att shaman är bättre, men men, upp till bevis, lr motbevis:p

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av No/One
Druid
För: skön att sola med, uberbuffen ^^ & shapeshift, bästa ressen
Mot: Lång tråkig (enligt mig)

Bästa ressen beror helt på hur man ser det. 30 minuter cooldown är inte roligt.
En präst kan ressa ett helt party, en efter en, om den bara överlever en fight. En druid kan bara ressa en enda sen måste den vänta i 30 minuter innan den kan ressa igen. Dock så kan de ressa mitt i fighter, men jag vet inte riktigt om det väger upp det hela. Inte så roligt om man är i ett 5-manna party som blir av med 2 spelare i en fight djupt inne i en instans med endast en druid som ressare.

Visa signatur

När jag går Off-Topic så står getterna stilla!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RokkeR
Bästa ressen beror helt på hur man ser det. 30 minuter cooldown är inte roligt.
En präst kan ressa ett helt party, en efter en, om den bara överlever en fight. En druid kan bara ressa en enda sen måste den vänta i 30 minuter innan den kan ressa igen. Dock så kan den jus ressa mitt i fighter, men jag vet inte riktigt om det väger upp det hela. Inte så roligt om man är i ett 5-manna party som blir av med 2 spelare i en fight djupt inne i en instans med endast en druid som ressare.

Därför har vi alltid med en Paladin när vi har en druid som healare, iofs har man nästan alltid med paladins ändå

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

vi kör MC alla andra är typ dissade..

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Jag har en lvl 28 Dwarf Hunter. Är det normalt att ha 24% i missed attacks? Använder 2 stycken yxor, och mina skills i yxor är max (Axes 140/140)

Permalänk
Medlem

fan vad tråden blev aktiv nu då... undra varför? ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Har haft druid många gånger som Main healer och det har funkat perfekt

nja, jag har hellre en präst iaf. skulle inte vilja spela en grupp med druid som main healer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RatFace
fan vad tråden blev aktiv nu då... undra varför? ^^

hälften av servrarna är nere, annars så är det väl inga fel?:p

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
Jag har en lvl 28 Dwarf Hunter. Är det normalt att ha 24% i missed attacks? Använder 2 stycken yxor, och mina skills i yxor är max (Axes 140/140)

Du missar nog rätt mkt med offhand wep

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Har sjukt svårt att bestämma mig, var inne på priest men blir det mycket manadrickande? Har hört många för och mot, men om ni skulle välja en vilken?(Några har redan sagt men men )

Permalänk
Medlem
Citat:

shamanens lesser healing wave är effektivare än priestens flash heal.

så är det :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
nja, jag har hellre en präst iaf. skulle inte vilja spela en grupp med druid som main healer.

iaf inte när druiden blir björn:p

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Druid har oxå en skön buff dom får vid 31points i restoration, extrem mana regen, kul att ha i pvp då man kan roota och spamma ihjäl folk med moonfire

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som Shadow speccad priest kan du äga allt o alla i pvp om du vill. Iofs så är Shadow priest den enda rätta vägen att gå enligt mig. Med Shadowpriest så man man både heala och göra bra med dmg.

41 talents i shadow och resterande poäng i Dicipline o fixa PWS och PWF

Och Shamans är inte bättre healers än präster

Permalänk
Medlem

I PvP är en priest bättre mot grupper av fiender än vad Druider är. (T.ex Fear, Shield, Dot, Dot, Dot, Dot, Dot)
Druider är dock lätt bättre i 1v1 PvP fights med sina olika former av shapeshifting och singel-target-spells.

Priests är jävligt grymma 1v1 med men druiden är bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dizekkz
Och Shamans är inte bättre healers än präster

yup det är dom
kan dock inte logga in nu och kolla exakta värden, ej heller länka till en tråd på forumet där det tagits upp. men dom är bättre :).

Permalänk
Medlem

Roligt att bli disconnected precis när vi går imot garr.. Sen går det inte logga in..
"unable to connect"

Ouhhhhhhhhhhhhhhh =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Roligt att bli disconnected precis när vi går imot garr.. Sen går det inte logga in..
"unable to connect"

Ouhhhhhhhhhhhhhhh =(

om du inte vet det så e log servern nere

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Servrarna är på väg upp igen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hmmm, nu när allting e nere, kanske tanken på att samla alla sweclockers på en realm kanske vore nått? ett guild som heter sweclockers?:p roliga tankegång nu när man börjar bli småtrött:p

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
om du inte vet det så e log servern nere

Han lär nog upptäckt det om inte annat.

Bra farminställe för mkt cash och skinn för lvl 52-54?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice

Felwood

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice

Sunken temple

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RatFace
Jag anser att druid är mycket bättre än en Priest, både i healing och PvP

Om du tycker druid är bättre än priest i pvp så har du aldrig spelat shadow priest.
Jag äter druider till frukost med min priest.
Moonfire och roots är bara att dispella. Sedan så har man ju mana burn så att de inte kan hela sig. Kör de bear eller cat form är det fear som gäller. Dots gör att de inte kan stealtha när de försöker smita undan.

Permalänk

CT Mod

Hallå, orkar inte läsa alla dessa sidorna för att se om någon redan postat en fråga om detta, men iaf, här kommer den
Jag laddade ner senaste versionen av CT_Mod (hela core paketet) och med detta senaste versionen av CT_RaidAssist (tror det är 1.092), detta kan jag dock inte få att fungera okej. Även om alla i raid gruppen joinar samma kanal som jag ligger på, försöker vanligtvis med "ctraid" eller något sådant lätt - men jag får bara upp mitt eget partys hp/mana etc.

Någon som vet vad jag gör för fel?

Visa signatur

http://fredlight.no-ip.org
- Trust in me. I have come to save this world.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snejk
Om du tycker druid är bättre än priest i pvp så har du aldrig spelat shadow priest.
Jag äter druider till frukost med min priest.
Moonfire och roots är bara att dispella. Sedan så har man ju mana burn så att de inte kan hela sig. Kör de bear eller cat form är det fear som gäller. Dots gör att de inte kan stealtha när de försöker smita undan.

Men som Shadowpriest healar du inte spec bra, du kanske är bra i pvp men icke som healer, och de e ju de priests är till för

Visa signatur