jag avråder er handla hos datorhandel.com de brister i typ allt man kan försvänta sig

Permalänk
Permalänk

Datorhandel besvarar alla frågor!

Hej Alla på Sweclockers!

Vi har hört att det finns oroliga personer i detta forum, som känner sig felaktigt behandlad av Datorhandel.Com. Ni har skrivit några frågor och dessa tänker vi besvara:

1. Kommer ni att följa Konsumentköplagen som Konsumentverket kräver ?
- Ja, självklart följer vi Konsumentköpslagen. Som de flesta lagar är Konsumentköpslagen och en lag som kan tolkas från olika synvinkel gällande till exempel vem som betalar frakten vid retur av en produkt. Vi har kommit fram till tolkningen att kunden står för returfrakten, medan vi står för frakten tillbaka till kunden. Vi vill gärna veta hur andra butiker tolkar frågan gällande frakt av en returprodukt.

2. Kommer ni aktivt lösa den pågående KoV anmälan som ni har ?
- Vi har ingen anmälan hos KoV utan Konsumentverket har tagit en titt på vår försäljnings- och returvillkor under maj 2003. Dessa ändrades enligt KoV-s krav och _GODKÄNDES_ av KoV under oktober 2003. Vi kommer att kontakta KoV ifall dem har en annan uppfattning av ärendet.

3. Tycker ni att era arbetsmetoder är bra, för kunden ?
- Vi är en liten firma och kan _INTE_ jämföras med de stora som JMEData, Datorbutiken, Komplett, osv. Dock försöker vi att konkurrera med dessa genom våra priser och bra service.

Vi har den senaste tiden fått en ökning av försäljning med ca 30 % vilket är otroligt stort och hann inte växa tillräckligt för att kunna erbjuda 100% service till alla våra kunder.

Vi håller på för tillfället att flytta till ett större kontor i Malmö / Limhamn, där vi kommer även att ha _HÄMTNING_ av produkter, samt telefonsupport. Inflyttningen sker under juni, men vi försöker göra vårt bästa för att våra kunder ska bli så nöjda som möjligt.

4. Varför måste problemet aktualiseras här på Sweclockers, för att ni skall ändra eder ?
- Nej, det behövs ingen forum för att vi ska inse vilka rutiner vi behöver ändra på. Som ni säkert vet kommer kunder som är väldigt nöjda inte börja en tråd i forumet, utan oftast skriver dem som är missnöjda med något eller har missuppfattat något.

5. Hur ska ni förbättra er så att kunderna får förtroende för er firma igen ?
- Vi har idag väldigt många nöjda kunder och antalet missnöjda är väldigt få. För dem som är missnöjda kommer vi att erbjuda att träffa oss personligen i Malmö när kontoret öppnas, ringa till telefonsupporten, eller skicka ett e-mail till support@datorhandel.com där våra supportkillar väntar på Era frågor. Vi kommer även i fortsättningen att ha konkurrenskraftiga priser och snabba leveranser. Informationen på hemsidan kommer att förbättras med fler bilder, produktbeskrivningar, men även instruktioner vid returer och felbeställningar.

Hoppas att vi kunde besvara alla Era frågor om inte så är det bara att skriva till oss!

Hälsningar

Datorhandel.Com

Permalänk
Medlem

Nja i Konsumentköplagen står det citat:

-------------------
31 § Säljarens skadeståndsskyldighet enligt 30 § omfattar även skada som på grund av fel på den sålda varan uppkommer på annan egendom som tillhör köparen eller någon medlem i hans hushåll och egendomen är avsedd huvudsakligen för ändamål som faller utanför näringsverksamhet. Lag (2005:62).

Skadeståndets omfattning vid säljarens dröjsmål och vid fel på varan

32 § Skadestånd på grund av säljarens dröjsmål eller fel på varan omfattar ersättning för utgifter, inkomstförlust, sådan prisskillnad som avses i 33 § samt annan förlust på grund av dröjsmålet eller felet.
Skadestånd enligt denna lag omfattar inte i andra fall än som avses i 31 § ersättning för förlust som köparen tillfogas genom skada på annat än den sålda varan.
Säljaren och köparen kan träffa avtal om att ersättning enligt första eller andra stycket inte skall omfatta förlust i näringsverksamhet.

Prisskillnad

33 § Har köpet hävts och köparen gjort ett täckningsköp till högre pris, omfattar skadeståndet ersättning för prisskillnaden mellan de båda köpen, om täckningsköpet gjorts med tillräcklig omsorg och inom skälig tid efter det att köpet hävdes. I annat fall omfattar, om gängse pris för en sådan vara som köpet avser vid tiden för hävningen överstiger priset enligt köpet, skadeståndet denna prisskillnad.
---------------------

slut citat.

Vilket innebär att kund skall hållas skadeslös och därigenom få ersättning även för returfrakt pga garantifel samt andra ev kostnader pga felet vilket givetvis skall vara inom rimliga proportioner och kund skall ha varit i kontakt med köpstället för info innan kund vidtar åtgärder för avhjälpande av felet.

Permalänk

Det är ju kul att ni väljer att vara med på denna tråd... men ert svar gör mig lite förvirrad
1. ni säger ni följer KPI, ändå betalar ni inte ut prisskillnader när ni inte fått hem en vara som sjunker i värde medans man väntar, ni står inte för frakten vid returer. I konsumentlagen står det att läsa

Skadestånd

30 § Köparen har rätt till ersättning för den skada han lider genom att varan är felaktig, om inte säljaren visar att underlåtenheten att avlämna en felfri vara beror på ett hinder utanför hans kontroll som han inte skäligen kunde förväntas ha räknat med vid köpet och vars följder han inte heller skäligen kunde ha undvikit eller övervunnit.
Beror underlåtenheten att avlämna en felfri vara på någon som säljaren har anlitat för att helt eller delvis fullgöra köpet, är säljaren fri från skadeståndsskyldighet endast om också den som han har anlitat skulle vara fri enligt första stycket. Detsamma gäller om felet beror på en leverantör som säljaren har anlitat eller någon annan i tidigare säljled.
Köparen har alltid rätt till ersättning om varan vid köpet avvek från vad säljaren särskilt utfäst.

31 § Säljarens skadeståndsskyldighet enligt 30 § omfattar även skada som på grund av fel på den sålda varan uppkommer på annan egendom som tillhör köparen eller någon medlem i hans hushåll och egendomen är avsedd huvudsakligen för ändamål som faller utanför näringsverksamhet. Lag (2005:62).

Skadeståndets omfattning vid säljarens dröjsmål och vid fel på varan

32 § Skadestånd på grund av säljarens dröjsmål eller fel på varan omfattar ersättning för utgifter, inkomstförlust, sådan prisskillnad som avses i 33 § samt annan förlust på grund av dröjsmålet eller felet.
Skadestånd enligt denna lag omfattar inte i andra fall än som avses i 31 § ersättning för förlust som köparen tillfogas genom skada på annat än den sålda varan.
Säljaren och köparen kan träffa avtal om att ersättning enligt första eller andra stycket inte skall omfatta förlust i näringsverksamhet.

Prisskillnad

33 § Har köpet hävts och köparen gjort ett täckningsköp till högre pris, omfattar skadeståndet ersättning för prisskillnaden mellan de båda köpen, om täckningsköpet gjorts med tillräcklig omsorg och inom skälig tid efter det att köpet hävdes. I annat fall omfattar, om gängse pris för en sådan vara som köpet avser vid tiden för hävningen överstiger priset enligt köpet, skadeståndet denna prisskillnad.

För mig framstår det ganska tydligt när jag läser lagtexten att kunden har rätt till de utgifter eller den prisskillnad den drabbas av enligt §32 och §33.. jag vet inte hur lagtexten ska tolkas annars.

3. Det är ju just genom era priser ni har era kunder idag, det gäller ju vårde dem? Vid kvalitetsarbete pratar man om svampmodellen, en missnöjdkund i botten blir 10 missnöjda potentiella kunder, vilket i sin tur blir 100 missnöjda potentiella kunder. Det är just i service arbetet och hanteringen av reklamationer kundinställningen märks. Alla trådar här med negativa saker på Datorhandel.com är just service frågor. så hur visar ni er goda service som ni påstår att ni har? Jag kallar inte korta mail utan egentliga besked och mer eller mindre studsande envägs kommunikation som bra kundservice. Det ska inte ta flera veckor med flera mail fram och tillbaka innan jag som kund kan retunera min produkt och få den ersättning jag har rätt till från företaget. Det är detta de stora företagen klarar bättre, och det som uppskattas hos mig som kund. En bra returhantering kan väl vara värt de extra pengar man får lägga, men vet att man inte måste slåss för sin rätt?

4. Ja tyvärr är vi dåliga på att ge positiv kritik. Men när företget har fått en hel del aktuella trådar med ungefär samma historier på bemötande hos företaget så borde det väl ses som en singnal att ni kan bli bättre? Hade alla de som skapat trådar varit hyffsat nöjda är jag säker på att de inte skulle göra det. För min del skapade jag denna tråd för att jag har aldrig fått något sämre bemötande som kund någonstans, de andra har iaf försökt ordna upp sina misstag. ni försöker lägga allt ansvar på kunden och tiga ihjäl kraven. Nu har det dock blivit lite ändring verkar det som. Då kan ni ju ta kundernas kritik till er, det är inte för våran skull utan för er egen, måste passa på att gratulera till kundökningen på andras kunders bekostnad.

5. Anser ni er service är bra och att ni har snabba leveranser idag, då är det bara att beklaga. Får hoppas att era nöjda kunder får ta del av den ljusa bild ni målar upp, för oss andra missnöjda som sett hur det fungerar i praktiken får jag väl lycka till med expantionen utan oss

Permalänk
Medlem

Troligtvis är det så att datorhandel som litet företag har för låg kreditgräns hos sina leverantörer och när de kommer över sin kreditgräns får de lösa ut leveranserna mot postförskott. Därför tar de förskottsbetalning så de kan köpa in prylarna. Eller?

Bara för att man är ett litet företag innebär inte det att man har rätt att
göra avsteg från konsumentköplagen.
Datorhandel vet mycket väl vad som står i lagen.

Permalänk
Medlem

Re: Datorhandel besvarar alla frågor!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorhandel
Hej Alla på Sweclockers!

Vi har hört att det finns oroliga personer i detta forum, som känner sig felaktigt behandlad av Datorhandel.Com. Ni har skrivit några frågor och dessa tänker vi besvara:

1. Kommer ni att följa Konsumentköplagen som Konsumentverket kräver ?
- Ja, självklart följer vi Konsumentköpslagen. Som de flesta lagar är Konsumentköpslagen och en lag som kan tolkas från olika synvinkel gällande till exempel vem som betalar frakten vid retur av en produkt. Vi har kommit fram till tolkningen att kunden står för returfrakten, medan vi står för frakten tillbaka till kunden. Vi vill gärna veta hur andra butiker tolkar frågan gällande frakt av en returprodukt.

Hälsningar

Datorhandel.Com

jag kan svara för hur jag löser det där jag jobbar.

Om det gäller en vara som är trasig eller skadad vid leverans så står vi för frakten till och från kund.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
lasse_legosoldat: så för att det gått bra för dig så kan det inte bli så för andra?

det har jag inte påstått. Skrev bara hur det gick för mig de gånger jag handlat där och konstigt nog avviker det från de andras erfarenheter.

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk

Hej på Er!

Precis som alla andra inom datorbranschen så brukar vi också tillämpa att om produkten är en DOA (dead-on-arrival), alltså trasig vid leveransen så står vi för returfrakten.

Vi kan dessvärre inte stå för returfrakten för en produkt som är ett halvtår gammal utan vi står istället för frakten tillbaka till kunden.

Hälsningar

Datorhandel.Com

Permalänk
Citat:

Hej på Er!

Precis som alla andra inom datorbranschen så brukar vi också tillämpa att om produkten är en DOA (dead-on-arrival), alltså trasig vid leveransen så står vi för returfrakten.

Vi kan dessvärre inte stå för returfrakten för en produkt som är ett halvtår gammal utan vi står istället för frakten tillbaka till kunden.

Hälsningar

Datorhandel.Com

Vad har det för betydelse om produkten är ett halvt år gammal? Om det är inom garantins ramar så ska det inte kosta något. Mitt Intel Nic har pajat vilket jag har mailat er antalet ggr om men inte fått något vettigt svar på. Ni ska enligt min konsumentrådgivare betala frakten vilket ni verkar vägra. I era returvilkor står det dessutom att kunden ska betala frakten till er vilket denne inte ska. Ska man behöva gå så långt så man får göra en anmälan hos ARN så något förhoppningsvis händer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej på Er!

Hälsningar

Datorhandel.Com

Tyvärr men då står ni på min svarta lista över företag som jag inte handlar av

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej på Er!

Hälsningar

Datorhandel.Com

Bullshit. Kommer ALDRIG handla av er.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk

Tycker hur som helst att datorhandel ger ett betydligt bättre intryck nu än innan de kom in här.

Det är bra att de vågar gå in i en diskussion här i alla fall. Fortsätt så!

(Inte lätt att diskutera sådana här saker som liten firma mot en massa kunniga personer på ett forum som det här)

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkkathome
Tycker hur som helst att datorhandel ger ett betydligt bättre intryck nu än innan de kom in här.

(Inte lätt att diskutera sådana här saker som liten firma mot en massa kunniga personer på ett forum som det här)

haha dagens. När är kunskap negativt för oss konsumenter? Som näringsidkare är det självklart att man skall kunna följa de bestämmelser utsatta av konsumentverket och gärna ha en en tillmötesgående kundrelation.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Base
haha dagens. När är kunskap negativt för oss konsumenter?

Talking to me? Negativt för konsumenter? Hmm...

edit: Ser att du ändrade ditt svar nu. Kan inte annat än hålla med om det...dock kan jag tycka det är positivt att de ens vågade sig in i debatten här på SweC...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Datorhandel besvarar alla frågor!

Citat:

Hej Alla på Sweclockers!

Vi har hört att det finns oroliga personer i detta forum, som känner sig felaktigt behandlad av Datorhandel.Com. Ni har skrivit några frågor och dessa tänker bla bla bla...

Hälsningar

Datorhandel.Com

Att ni skriver en massa floskler här på forumet hjälper inte. Ni är inte en seriös aktör i er bransch.

Jag har tyvärr gjort misstaget att handla av er en gång. Köpte komponenter för att bygga en ny burk. Grafikkortet (förskottsbetalt) väntade jag i över en månad på tills jag insåg att ni aldrig tänkte skicka det. Det var bara en "inkastare" som ni aldrig levererar.
Ni skickade fel moderkort till mig som ni sedan vägrade att byta. Ni hade alla möjliga lama ursäkter som övergick i spydigheter tillslut. Jag lyckades aldrig byta kortet för ni totalvägrade.

Ni hade sedan mage att påstå att mail var det snabbaste sättet att nå er på, det tog upp till fyra dagar att få svar på mail. Enda tiden då ni går att nå på telefon är på en om jag minns rätt två timmar lång telefontid på helgen. Jag ringde ca en gång i kvarten under två helger utan att komma fram en enda gång.

Att sedan de medarbetare som jag lyckats få mail från verkar kunna lika mycket om hårdvara som proffsen på Siba (ändrat till Siba på hkkathomes inrådan) får ju en att bli lätt illamående.

Och det där med returfrakt har ni ju alldeles totalt fått om bakfoten hur det ska fungera.

Och angående det där om att ni anser att nöjda kunder inte skriver på forumet så kan jag ju glädja er med följande:
-Dustin och Dustinhome är no.1 de är super på allt i princip. (Beställa kl.11 en dag, få varan dagen efter kl 16. )
-Itbutikken har jag faktiskt vissa goda erfarenheter av vid returärenden. (de killarna har humor, skickade en gång en hel dator i komponenter skiljda i olika försändelser)
-Komplett är snabba och pålitliga
-Playtrack.com är den lilla specialbutiken med superservice.
-Datorbutiken.com gör iallafall så gott de kan och hinner med.
-Siba är bra när de faktiskt har varan i butiken som är med på bladet och man slipper att fråga personalen något avancerat.
-Webhallen har gått bra en gång.
-SHG.biz är OK

Permalänk

Re: Re: Datorhandel besvarar alla frågor!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Att sedan de medarbetare som jag lyckats få mail från verkar kunna lika mycket om hårdvara som proffsen på Onoff får ju en att bli lätt illamående.

Siba ska det väl vara? "Siba - Vi kan data" 8-)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej på Er!

Hälsningar

Datorhandel.Com

Tack för ett tydligt besked.

Nu vet jag att jag aldrig kommer att handla av datorhandel.

Vad jag vet skickar följande ut fraktlappar eller ersätter fraktkostnader
utan undanflykter.

komplett.se
Dustin/Dustin Home
Datorbutiken.com
NetonNet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkkathome

Vad är det som ökar deras intryck till det bättre för att de väljer att delta här? ska man som konsumet vara kunnig gällande alla lagar som är en självklarhet när man köper en produkt? jag ser iaf konsumentlagen som ett minimum och en självklarhet när jag handlar av någon. sen att de kan vara sena på att svara eller svåra att få tag på det är en annan sak, men att inte äns nå upp till lagnivå och sedan försvara detta med att det är en tolkningsfråga (dvs kunden måste bråka om en självklarhet) det är lågt och anledningen till att denna tråd skapades. Men jag instämmer i att jag tycker det är bra att det aktuella företaget är med och deltar. Det ger ju en objektiv bild på det hela.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffasmurfen
Men jag instämmer i att jag tycker det är bra att det aktuella företaget är med och deltar. Det ger ju en objektiv bild på det hela.

Var ungefär så jag menade...å klart de åtminstone skall följa våra lagar...å klart kunden skall behöva kunna lagarna.

Visa signatur

Permalänk

Returfrakt

Hej på Er!

Vi ser att returfrakt har väldigt stor betydelse, eftersom alla i forumet tycker att ett internetföretag är "seriös" om kunden slipper betala returfrakten.

Vi kommer att överväga ändra på våra villkor. Precis som de andra internetbutiker gör, får vi också räkna in frakten i produktpriset och därmed presentera något dyrare produkter, men då märker inte kunden frakten i sin helhet. Det var trots allt bra att Ni i forumet påpekar detta problem, så vet vi vilka åtgärder vi kan göra för att lösa detta problem.

Har Ni i forumet andra förslag som är viktigt för konsumenten som skulle kunna ändra Er synpunkt om Datorhandel.Com ? Vi ser att humor, snabbhet och pålitlighet är dem faktorer som "Dunde" upplever som viktiga. Förslag på förbättring?

Hälsningar

Datorhandel.Com

Permalänk
Medlem

Re: Returfrakt

Citat:

Hej på Er!

Vi ser att returfrakt har väldigt stor betydelse, eftersom alla i forumet tycker att ett internetföretag är "seriös" om kunden slipper betala returfrakten.

Vi kommer att överväga ändra på våra villkor. Precis som de andra internetbutiker gör, får vi också räkna in frakten i produktpriset och därmed presentera något dyrare produkter, men då märker inte kunden frakten i sin helhet. Det var trots allt bra att Ni i forumet påpekar detta problem, så vet vi vilka åtgärder vi kan göra för att lösa detta problem.

Har Ni i forumet andra förslag som är viktigt för konsumenten som skulle kunna ändra Er synpunkt om Datorhandel.Com ? Vi ser att humor, snabbhet och pålitlighet är dem faktorer som "Dunde" upplever som viktiga. Förslag på förbättring?

Hälsningar

Datorhandel.Com

Enhetsfrakten på 375:- som man "tvingas"
betala när man inte försottsbetalar borde väl
finanaisera en och annan retur.

Permalänk
Medlem

Rätt intressant ändå att tro att sweclockers står för hela datormarknaden och potentiella köpare.
Sure, många finns här, men väldigt många vet inte ens vad sweclockers är.

Hade jag ägt företaget i fråga hade jag höjt priserna och satsat på supporten, kunder som vill betala mer för att få bra service/support är tiofalt fler än de som jagar varenda femtioöring och whinar så fort nåt går galet.

Att inte ha "bästa pris" och ha god support ger resultatet av en självsanering av kunderna, ett helt annat kundsegment uppenbarar sig.

Nu säger jag inte att datorhandel.com har gjort fel, inte rätt heller för den delen.
Det jag ville komma till är att detta fenomen har alltid funnits, och kommer alltid finnas när det är mindre företag som slåss om lägsta priserna.

Priset på en produkt är inte bara varan, utan även support och service ifrån leverantören av produkten, vilket 99% verkar missa när dom köper sina prylar.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
Rätt intressant ändå att tro att sweclockers står för hela datormarknaden och potentiella köpare.
Sure, många finns här, men väldigt många vet inte ens vad sweclockers är.

Hade jag ägt företaget i fråga hade jag höjt priserna och satsat på supporten, kunder som vill betala mer för att få bra service/support är tiofalt fler än de som jagar varenda femtioöring och whinar så fort nåt går galet.

Att inte ha "bästa pris" och ha god support ger resultatet av en självsanering av kunderna, ett helt annat kundsegment uppenbarar sig.

Nu säger jag inte att datorhandel.com har gjort fel, inte rätt heller för den delen.
Det jag ville komma till är att detta fenomen har alltid funnits, och kommer alltid finnas när det är mindre företag som slåss om lägsta priserna.

Priset på en produkt är inte bara varan, utan även support och service ifrån leverantören av produkten, vilket 99% verkar missa när dom köper sina prylar.

Nja om man är något så när insatt i vad man köper och hur man löser problem resp söker efter hjälp på nätet osv så väljer man bort support och går efter slutpriset.

Slutpriset för mig är: Kan jag hämta produkten i affären för att spara en slant på frakt mm? Men som du säger så är medelsvensson som köper datorprodukter inte så insatt i hur man fixar problem som kan uppstå mm och då går han/hon efter hur bra supporten är och då är priset inte så väsentligt utan ligger priset rimligt till i jämförelse med dom stora drakarna och framförallt tror jag att om butiken ligger lokalt så han/hon kan gå in till butiken och fråga så blir det säkert köp även om det blir dyrare än internetköpet blir med frakt och expeditionsavgifter inräknat.

OFT: Sen hör jag personligen inte till den som "whinar" även om jag vid mitt senaste inköp ställde till med en del problem för en butik i Stockholm men det berodde på att manualen var på Japanska och min Japanska är inte så bra utan då gick jag efter hur den typen av pårodukter generellt funkar vilket jag nu vet att den inte gör men manual på Engelska eller Svenska är ett minimikrav så man vet vad man pysslar med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Vad jag vet skickar följande ut fraktlappar eller ersätter fraktkostnader
utan undanflykter.

komplett.se
Dustin/Dustin Home
Datorbutiken.com
NetonNet.se

Skulle vilja lägga till "ITButikken" som alltid hitintills skickat returlappar så fort jag begärt.
Om någon är av annan åsikt så säg så.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Re: Returfrakt

Citat:

Hej på Er!

Hälsningar

Datorhandel.Com

Att ni börjar betala returfrakt som ni faktiskt är skyldiga att göra gör er inte seriösa per automatik. Det jämställer bara er med alla andra företag i branschen i returfraktsfrågan.

Sedan får ni faktiskt försöka lite bättre. Man kan inte bete sig som skitstövlar mot sina kunder och tro att de ska glatt handla av en igen.

Jag kan inte hitta något som jag upplevde som bra hos er. Inte ens priserna eftersom jag fick fel vara som ni vägrade byta och den ena varan fick jag inte alls. Den fick jag beställa på ett annat ställe, följaktilgen åkte jag då på en frakt/pf till.

SÅ ni behöver inte några tips på förbättringar. Ni kan börja om från början med ALLT.

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Returfrakt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Att ni börjar betala returfrakt som ni faktiskt är skyldiga att göra gör er inte seriösa per automatik. Det jämställer bara er med alla andra företag i branschen i returfraktsfrågan.

Sedan får ni faktiskt försöka lite bättre. Man kan inte bete sig som skitstövlar mot sina kunder och tro att de ska glatt handla av en igen.

Jag kan inte hitta något som jag upplevde som bra hos er. Inte ens priserna eftersom jag fick fel vara som ni vägrade byta och den ena varan fick jag inte alls. Den fick jag beställa på ett annat ställe, följaktilgen åkte jag då på en frakt/pf till.

SÅ ni behöver inte några tips på förbättringar. Ni kan börja om från början med ALLT.

Dom kan konka ist så blir det ett skitföretag mindre. Om dom inte ens kan förbättra sig hur kan dom då göra något bra från grund igen? Om ni frågar mig skulle det bli en version 2.0 ist för något bättre alls. Det roliga är ju att dom inte tar efter fakta utan fortfarande kör sitt race. Måste va ett par riktigt insnöade jävlar som sköter det företaget. Som någon sa borde dom ta bort datorhandel.com från buggy så ingen får träffar på dom.

Permalänk
Medlem

Datorhandel,

Varför kostar det 375:- att beställa mot postförskott?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Datorhandel,

Varför kostar det 375:- att beställa mot postförskott?

Så att de kan dryga ut leveransen med en månad när man förskottsbetalar?