Permalänk

Irriterande med Webtech Nord, hjälp!

Allt har fungerat helt perfekt sen jag bytte till Webtech nord, hur stabilt och snabbt som helst. Sen, för kanske 10 dagar sedan, tappade jag internet under ett par timmar. Driftstörning gissade jag? När uppkopplingen sedan kom igång igen fick jag en tvärskum IP, istället för 82.99.19.xxx fick jag en 212.112.167.xxx. Sedan fick jag lika plötsligt tillbaka min gamla 82.99.19.xxx, MEN ända sen den lilla episoden så är internet helt sjukt!

Jag tappar nämligen uppkopplingen stup i kvarten, och måste köra "reparera" på min anslutning i XP. Och detta händer med ungefär 20-30 minuters mellanrum. Grannen hade -exakt- samma problem, men samtidigt som problemet slutade för dom, så började det för mig! Vad kan det bero på? Har mailat Webtech 2ggr, men inget svar.

Har Webtech Nord, privat 10Mbit.

Visa signatur

Epox 8RDA v2.2: XP2800+@2.3Ghz 1GbCrucial pc3200 2-2-2-11 : 2280GB hdd på 7diskar : Hiper Type-R 580w.

Permalänk
Medlem

Verkar som om dem satt låntiden på sin DHCP helt åt skogen. Det problemet är inte så mycket man kan göra något åt själv utan det är nog bara fortsätta ringa och klaga.

Permalänk

Jag tror inte det är det, kan det vara problem med feting-switchen i källaren? Enda skillnaden jag ser om jag kör en ipconfig /all när jag HAR internet och när jag INTE har det, är att "standard-gateway" är tom när jag inte har det. Men hur kan det gå till? Och varför dök problemet upp först nu, efter månader av perfekt funktion?

Visa signatur

Epox 8RDA v2.2: XP2800+@2.3Ghz 1GbCrucial pc3200 2-2-2-11 : 2280GB hdd på 7diskar : Hiper Type-R 580w.