Permalänk
Medlem

Hmm, Doom 3, när man går där med ficklampan och lyser för att se sin väg fram, sen hör man nått, vänder sig om, ser ett monster som slemmar på en, trycker febrilt på knapparna för att få fram ett vapen men det ända man får fram är ficklampan och så ser man ingenting. Åh herregud, då är man rädd.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Project zero2(xbox vet ej om det finns till pc..)
Stämningen/Spökena!
Skulle testa det för att se vad det var för spel och oj vad jag hoppade!
EDIT:Man kan inte hålla koll på de läskiga spelen..Project zero 2 va det inte cold fear. Spelet ligger Backup på min xbox

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

Resident Evil 2
Dels hela stämningen, men också känslan av att inte veta vart zombies etc skulle komma. Kan tillägga att jag var ca 11 år när jag spelade det också
Nej, jag har inte kvar spelet.

Permalänk
Medlem

Ms Pacman
Jag är ju normalt ingen person som blir skrämd lätt, men man var så lagom kaxig med alla dom hemska spökena som jagar en i korridorerna.

Nej

Permalänk
Medlem

Mulle Meck
När grävskopan som jag byggt startade med ett vråååål
Nej...vågade inte ha det kvar

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Alone in the Dark 1
Något förstorat kycklingmonster flög in genom fönstret precis i början
Ja

samma spel här för att inte glömma zombien som kommer upp ut från golvluckan inte lika hemskt men ruggigt endå var ju inte så gammal när det spelet kom

//nej det gav man bort

Visa signatur

apple, wacom, adobe = love

Permalänk
Medlem

Half Life: Case clost. (eller hur det nu stavas)

när man går framm till en dörr och en zombi slår sönder den... jag blev rädd 5 ggr på raken på samma ställe...

Njet

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk

Spel? Resident Evil 1 till gamecube
Vad gjorde dig mest rädd? När man undersöker Richard, tar vapnet och han reser sig upp och börjar jaga en. + Liza som jagar en

har kvar spelet? ja

Visa signatur

The silence is a sound too

Permalänk

Silent Hill 1/2/3

Stämmningen och Musiken (gäller dock 1:an)

Ja

EDIT:

Citat:

Ravenholm, dom där snabba zombierna som ylar och kommer hoppandes mot en i en jävla fart. Skriker varje gång en sån kommer

Haha ja dom var ganska läbbiga faktiskt:)

Testa att tända eld på dem (de vanliga gubbarna med headcrab på huvet) och lyssna på vad de säger, låter som de säger "Ge mig! Ge mig!":D

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Doom III
Grafik\Ljudet i mörker
Nej.

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Medlem

Joint operations
Dom överdrivet dumma bottarna
Har kvar

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Doom3
Allt
Ja

Skiter på mig när ja spelar skiten, vilken sissy man e :/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosered
Vampire the masquerade bloodlines
Ett uppdrag då man ska gå och hämta ett halsband i ett hemsökt hus, hela stämningen med huset, de viskande rösterna och den döda frun som liknade hon i "the ring".
Nope

EXAKT!
gjorde de uppdraget också.. SÅ JÄVLA LÄSKIT

Permalänk
Medlem

CS

Nån skjöt mig med AWP:n när jag var oförberedd.Jag vet inte varför jag blev så rädd men jag sket typ ner mig.

Nej.

Visa signatur

Take you wonder by wonder
Återinför övriga ämnen
On a magic carpet ride

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ack3
EXAKT!
gjorde de uppdraget också.. SÅ JÄVLA LÄSKIT

*SPOILER*

Samma här. Det där momentet med barnhuvudet och torktumlaren var riktigt störande faktiskt. Kalla mig mes men jag blir lite rädd av att tänka på det. :/ Jag hade hört att det skulle vara läskigt men jag trodde inte att det skulle vara så farligt eftersom jag kört en del Undying och härdats på chockeffekter av Doom3, men likförbannat hoppade jag till vid VARENDA smällande glödlampa, och jag blev riktigt skraj när man ramlade ner i källaren, jag sprang och satte mig i närmsta hörn. Jag är en sån mes... hur ska det gå när jag tar itu med Silent hill2?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosered
Vampire the masquerade bloodlines
Ett uppdrag då man ska gå och hämta ett halsband i ett hemsökt hus, hela stämningen med huset, de viskande rösterna och den döda frun som liknade hon i "the ring".
Nope

Yepp yepp, det huset glömmer man inte i första taget.. Man satt på helspänn hela tiden
Fy fan

Bra spel kan tilläggas..

Visst, doom3 var lite småläbbigt i början men jag tyckte man lärde sig snabbt var zombierna skull hoppa upp.. blev rätt förustsägbart efter ett tag

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk

Doom 3

Alla jävla zombies som hoppar fram hela tiden....Hatar dom med motorsåg

Har kvar det...

Half-Life 1

När man kryper i ventilationstrummorna och det hoppar fram tre jävla headcraps på rad och man blir as rädd för alla tre...

klart jag har kvar det...

Visa signatur

01110011 01110111 01100101 01100011 01101100 01101111 01100011 01101011 01100101 01110010 01110011

Permalänk
Medlem

Om det var nåt spel jag tyckte var kusligt så var det Simons Quest (Eller kanske castlevania 3, vet inte riktigt vilket som är vilket). Hade inte spelet själv men spelade hos en kompis, och musiken och den mörka stämningen var på tok för mycket för mig på den tiden!

I mer moderna tider så var ju AVP en rysare som så många säger, med radar-blippet och elände så när väl aliens anfaller så utbrister total panik och man bara tömmer ammot i mörkret och skriker högt. ;D

Sedan så måste jag nämna silent hill 2. Jag har knappt lirat några skräckspel då jag inte gillar att bli skrämd :P, men detta fick jag med PS2:an då den köptes, så jag hade ju inget val. Jag bör tillägga att jag inte haft någon konsol sedan NES så när första zombien hoppar på en och man upptäcker DUAL SHOCK på kontrollen var shocken total. Hjärtattack ju! Sedan dess har jag inte spelat det spelet mer. ^_^;

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSpeaker
..

Half-Life 1

När man kryper i ventilationstrummorna och det hoppar fram tre jävla headcraps på rad och man blir as rädd för alla tre...

klart jag har kvar det...

Jo den kommer man ihåg , lär inte glömma det i första taget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Om det var nåt spel jag tyckte var kusligt så var det Simons Quest (Eller kanske castlevania 3, vet inte riktigt vilket som är vilket). Hade inte spelet själv men spelade hos en kompis, och musiken och den mörka stämningen var på tok för mycket för mig på den tiden!

I mer moderna tider så var ju AVP en rysare som så många säger, med radar-blippet och elände så när väl aliens anfaller så utbrister total panik och man bara tömmer ammot i mörkret och skriker högt. ;D

Sedan så måste jag nämna silent hill 2. Jag har knappt lirat några skräckspel då jag inte gillar att bli skrämd :P, men detta fick jag med PS2:an då den köptes, så jag hade ju inget val. Jag bör tillägga att jag inte haft någon konsol sedan NES så när första zombien hoppar på en och man upptäcker DUAL SHOCK på kontrollen var shocken total. Hjärtattack ju! Sedan dess har jag inte spelat det spelet mer. ^_^;

Mes, ta fram spelet och lira.

Permalänk
Medlem

AVP här oxo

Just att springa runt med radarn, tömde sanslöst med ammo så fort jag såg nåt. Spelade inte igenom det. Skadad av filmerna;)

Ja

Visa signatur

| Asus A8N SLI Deluxe | AMD 4400+ | Zalman ZM-WB2 | ZM-GWB1 | Asus N7800GT | 2x Twinmos 3200 512 | 2x Seagate 120GB SATA Barracuda | Dell 2005FPW | NUUO 450W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yooni
Mes, ta fram spelet och lira.

Hah, jag har faktiskt spelat det lite mer än så (gillar att överdriva så smått), men lade ner i första huset, när det är bäcksvart och man trevar omkring med en ficklampa, då insåg jag det spelet inte är något för mig. Följa blodspår för att bara hitta zombies som krälar omkring, spottar syra och aldrig dör. Inte min typ av spel helt enkelt. Det är lite som sådana där satans irriterande flugor som envisas med att sätte sig på ens händer och surra framför ansiktet när man sitter vid datorn, man viftar bort dem, men de kommer tillbaks hela tiden tills man får en sån där panikkänsla "försvinn you bastards!" erm... jo jag kanske är lite mes ändå. :'(((

Permalänk
Medlem

AVP2

Går i en mörk korridor, beep beep beep! VA!!! nu jävlar!! Gör mig redo, lock and load! Han kommer närmare, närmare och närmare. Men??? var e han?? AAAAHHHHHH HAN HÄNGER I TAKET!!!! pang,pang,pang,pang!!!!! DÖD!! WOHOO, går stolt vidare mot fler (rädda) äventyr.

Klart jag har kvar det! (kanske skulle spela igen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Hah, jag har faktiskt spelat det lite mer än så (gillar att överdriva så smått), men lade ner i första huset, när det är bäcksvart och man trevar omkring med en ficklampa, då insåg jag det spelet inte är något för mig. Följa blodspår för att bara hitta zombies som krälar omkring, spottar syra och aldrig dör. Inte min typ av spel helt enkelt. Det är lite som sådana där satans irriterande flugor som envisas med att sätte sig på ens händer och surra framför ansiktet när man sitter vid datorn, man viftar bort dem, men de kommer tillbaks hela tiden tills man får en sån där panikkänsla "försvinn you bastards!" erm... jo jag kanske är lite mes ändå. :'(((

För det första är det inte zombies, och för det andra krävs det 2-4 slag med pinnen på de första fienderna för att de ska falla ihop, och sen är det bara att avsluta med en spark så är de döda. Sen så behöver man inte döda allt man ser, utan det kan vara bra att undvika sakerna rätt ofta, vilket är väldigt lätt

Permalänk
Medlem

1. alone in the dark 4
2. så jävla äckligt fan o så jäkla långt man satt typ o skett i byxan när monstren kom fram hehe hade det till ps1
3. nej

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

Om någon påstår att Doom III är läskigt, avråder jag faktiskt att spela Silent Hill serien, för själv kunde jag spela Doom III änsam uppe på mitt rum med hörlurar på hög volym klockan 12 på natten, men Silent Hill vågar jag knappt spela på dagen tillsammans med kompisarna.

Som tur var så var jag med två kompisar när jag upplevde "spegel-scenen" på trean, annars hade jag fått hjärtattack asså.

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Resident Evil 2

Köpte det när jag var 9 tror jag... var livrädd efter det!
Mörker, zombies som stönar och sakta går imot en...

Ja, någonstans

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

kanske bara är jag? men utöver resevil, silent hill serien med flera självklara spel.. så fick jag någon form av stress/obehags känsla på vissa ställen i farcry.

dock kan jag nog inget spel som riktigt passar in på topic

Permalänk
Medlem

Alien versus Predator

Såg nåt litet röra sig i mörkret. Gick fram för att inspektera och i samma sekund satte sig en facehugger över hela skärmen. Avinstallerade spelet direkt och har inte spelat det sen dess.

Nej

Permalänk
Medlem

Silent hill 2 (Eller var det 1? på PSX)
Ljudet skapar en vansinnigt otrevlig stämning
nej, spelade hos en kompis.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.