Permalänk

Upphittat ccfl-rör

Min mamma var ute i trädgården och råkade snubbla över ett ccfl-rör, vettekatten hur det kan ha hamnat där.
Men nu till frågan...
Går det att köpa någon sort adapter till detta CCFL-rör?

Permalänk

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1582&session=7568a5...

Borde funka med ett sånt eller liknande kit beroende på längd och färg du vill ha.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

japp, är exakt samma kontakt som alla andra ccfl rör. ^^
Allså hur f'n kan man hitta ccfl rör i trägården? fatar inte det.

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem

Trädgårds lan kanske?

..eller så är de tyskar som lagt de där.

Permalänk

Okej, tack så mycket.
Jadu jag vet inte, finns ett antal moppar här i stan med "neon", någon av dem kanske tappde det, så det typ "studsade" in på gården :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Trädgårds lan kanske?

..eller så är de tyskar som lagt de där.

Va fan... Tyskar? Jag tror mer på trädgårds lan.

Kan även vatt tomten

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Medlem

eller så vare din mamma som tyckte att du hade en så gräslig burk... så hon köpte det där åt dej.. också en möjligthet

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Medlem

ser ut å va ett uv-rör, inge vidare effekt ur dom, men schysst att man hitta de,

ett sätt du kan kolla ifall de funkar är att ta en bit gem tryck ner i kontakten och dra över tv-rutan, eller om du har en tändare med "eltänding" så kan du ta gnistan från den, då ska röret blinka till.

Permalänk

Haha, jag tror det var påskharen som kom lite sent

Visa signatur

HEHE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
ett sätt du kan kolla ifall de funkar är att ta en bit gem tryck ner i kontakten och dra över tv-rutan.

Detär även ett bra sätt att förstöra TV'n

Visa signatur

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47745...
| Shuttle SN25P | AMD Athlon64 Venice 3500+ | 2gb Corsair TWINX 3200 | HIS Radeon X850XT | WD Raptor 74gb | WD Caviar 160Gb | Hyundai L90D+ 19" TFT | Glatt humör |

Permalänk

Okej, jag ska testa med tändaren först, annars har jag en gammal tv som ska skrotas, gör nog inget om jag testar på den.
Men tack för hjälpen!!