counter strike ballar ur efter ett tag

Permalänk
Medlem

counter strike ballar ur efter ett tag

det är så att när jag spelar cs så tvärhänger sej datorn efter ett tag...ibland startar den om helt plöstligt också...nån som vare med om det nån gång o vet vad det e för fel?
//

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

Överhettning kanske. Ladda ner Speedfan från filarkivet och sen kollar du tempen på allt i datorn.

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

ok...o vad ska tempen stå på då?
tack på förhand..

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

Du kanske har klockat nåt lite för mycket

Permalänk
Avstängd

dåli config,,

Visa signatur

snelprezt@hotmail.com
Noo i wont help you go plat teh game

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibpka
ok...o vad ska tempen stå på då?
tack på förhand..

Beror ju på vad som sitter i burken. skriv vad du har + temp så ska vi se

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB

Permalänk
Medlem

jag öppnade burken och nu har den inte hängt sej nån gång...återkommer om den gör det igen..

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibpka
jag öppnade burken och nu har den inte hängt sej nån gång...återkommer om den gör det igen..

Damma ur processorfläkten

Permalänk

*SNOR TRÅDEN*

Jag har problem med CS, mitt i då jag spelar så stänger det av sig. Har testat formatera datorn och allt möjligt men det fortsätter ändå. Alla andra spel funkar perfekt.

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk
Medlem

Tryck F10 under spelets gång s å försvinner det.....:)

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk
Medlem

vad gör det att man trycker på F10??

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Damma ur processorfläkten

Haha det var ju nån som hade samma problem och hade kanske 5 kilo damm där, var riktigt roliga bilder. Mådde illa efter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Haha det var ju nån som hade samma problem och hade kanske 5 kilo damm där, var riktigt roliga bilder. Mådde illa efter.

Haha, hade typ också asmycket damm på min gamla dator. Asså då menar jag verkligen asmycket, man kunde inte se mellan "gallret" på processorkylaren Datorn fungerade fint dock....

Visa signatur

[Asus Nforce2 socket A] [AMD Athlon XP 3000+] [1024 PC 2700 minnen] [80GB + 60GB Seagate Barracuda HDD] [ATi Radeon 9600XT 128MB] [Colorcase X-dreamer II]

Permalänk
Medlem

det händer fortfarande....men inte lika ofta...mina värden i speefan är

Temp 1. 38 grader
Temp 2. 40 grader
temp 3. -55 grader...

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

Hur pass varmt är ditt grafikkort? Kan vara det som spökar, dom andra tempen tror jag inte ska vara några problem.

Permalänk
Medlem

hade ett liknande problem förut... det var en ljuddrivrutin som va färs... kolla sisoftware sandra efter felande drivrutiner.. brukar stå om det är fel på drivers...eller det kanske det inte gör, vettefan kommer inte ihåg.
testa dig fram så ska du se att det löser sig.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors
Hur pass varmt är ditt grafikkort? Kan vara det som spökar, dom andra tempen tror jag inte ska vara några problem.

hur kollar man det??
//

vad gör sisoftware för nåt då??
//

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

I grafikkortsinställningarna, vad har du för grafikkort? Man kan inte kolla det på alla kort. Annars så kan du känna lite lätt på kylflänsen.

Permalänk
Medlem

jag ahr ett geforce mx 440..bajs dåligt hatar det.....men alltså hur varmt skall det vara när man känner på det??

längre upp så står det att man skall trycka på f10.....vad skall det vara bra för ??
//

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

ja, tempen på grafikkortet ska man iaf inte vara så att man bränner sej

F10 händer ingenting när ja trycker på den men men. du kan alltid skriva
bind "F10" "disconnect; quit" i consolen. då när du trycker f10 så är allt löst

Visa signatur