BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burt Gummer
Jag har följande problem:
Jag har ställt in "space" till funktionen "crouch", men inne i spelet så fungerar det inte. har även testat andra knapper och det fungerar inte heller. Samtidgt går det inte att ställa in knappen "left ctrl" till något, och det visar sig att den knappen är "crouch" i spelet. Någon som har en lösning på detta?

har du tryck på "verkställ" när du har bindat dom nya knapparna ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypeX
BF2 utan skuggor?! Dom har räddat mig många gånger

ja utan dynamiska skuggor... eftersom inte ati har kommit med någon ny drivrutin som fixar problemet med dynamiska skuggor i bf2 så får dom vara avstängda.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Böt från 1gb till 2gb ram, bara för BF2 och det blev en otrolig skillnad!

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
ja utan dynamiska skuggor... eftersom inte ati har kommit med någon ny drivrutin som fixar problemet med dynamiska skuggor i bf2 så får dom vara avstängda.

Jag har inga problem med dynamiska skuggor har 9700PRO

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atrOx
Böt från 1gb till 2gb ram, bara för BF2 och det blev en otrolig skillnad!

Bytte jag också men märkte ingen större skillnad. 1Gb är fullt tillräckligt. Spelupplevelsen är den samma men laddningstiderna kanske har förbättrats ngt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Jag har inga problem med dynamiska skuggor har 9700PRO

inget problem, förutom att dom är fyrkantiga och är allmänt fula.

Sen är det säkert från person till person hur man tycker det flyter (jag är väldigt kräsen), visst det fungerar att spela med 1gb ingen som har sagt nått annat heller.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
Bytte jag också men märkte ingen större skillnad. 1Gb är fullt tillräckligt. Spelupplevelsen är den samma men laddningstiderna kanske har förbättrats ngt.

Beros nog lite på vad du kör med för upplösning/detaljnivå och hur snabbt minnet är.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Det blev ganska fet skillnad för mig när jag bytte från 512 till 1024

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

Är det värt att installera 1.02 patchen?

Strular den bara till det som 1.01 eller är den värt det?

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture123
Är det värt att installera 1.02 patchen?

Strular den bara till det som 1.01 eller är den värt det?

Hitentills funkar den bra.. De flesta servrar börjar uppdatera nu..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

vilka buggar fixas iom denna nya patch?

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture123
vilka buggar fixas iom denna nya patch?

Minnesläckan.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna sitta och leta servrar i mer än 10 min nu då?

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Då får man väl patcha efter LAnet som verkar nästan ta slut nu

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk

Ska man skita i att installera 1.01-patchen och installera 1.02 direkt efter att man installerat BF2?
Eller ska man först installera 1.01 och sen 1.02?

Visa signatur

[AMD Athlon 64 3000+] [1024 MB RAM] [2 x 250GB Hitachi Deskstar S-ATA2] [XFX 6800GT] [FSP 400W] [3D-Mark 01: 20870] [3D-Mark 03: 12295] [3D-Mark 05: 5782] [3D-Mark 06: 2286]

Permalänk
Medlem

gör en ren installation och patcha sen 1.02 direkt funkade för mig.

Permalänk
Medlem

Slutar spelet crasha efter denna patch?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Slutar spelet crasha efter denna patch?

Det är det väl knappast någon som kan garantera. Tanka/installera vettja

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Får problem med "connection has been lost" när man spelat länge. Vet inte vad det beror på.
Nån annan som får det?

Permalänk
Medlem

Japp samma sak för mig på vissa servrar. Blev värre efter senaste patchen (den som drogs in).

Är det någon här som kör med den senaste patchen btw? Finns ju inga servrar som har patchat än.

Hur låser jag upp ett vapen? Har fått 1000p (haft ett tag) men jag kan inte låsa upp något?? Man ska väl trycka på hänglåset eller?

Permalänk
Medlem

Jag kör med senaste patchen. Hittar över 800 servrar i serverbrowsern.
Har också fått "connection has been lost" felet en del gånger nyligen. Inte kul.

Du ska få ett meddelande när du loggar in när du har över 1000p att du kan låsa upp ett vapen.

Permalänk
Hedersmedlem

En bugg jag råkar ut för väldigt ofta är att det står att jag dödat någon i mitt team trots att jag inte skjutit ett skott. Jag pratar alltså inte om buggen som gör att folk i mitt team får "rött namn" utan det här händer utan att jag skjuter eller kör över någon. Helt plötsligt (det kan vara när jag kör helt ensam på en väg någonstans), så står det att jag teamkillat någon. Har hänt två eller tre gånger nu ikväll och det är jävligt retligt. Extra retligt är det ju att folk punishar innan man ens hinner skriva sorry. Punish-systemet måste tas bort. Det går helt enkelt inte att ha det såhär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burt Gummer
Jag har följande problem:
Jag har ställt in "space" till funktionen "crouch", men inne i spelet så fungerar det inte. har även testat andra knapper och det fungerar inte heller. Samtidgt går det inte att ställa in knappen "left ctrl" till något, och det visar sig att den knappen är "crouch" i spelet. Någon som har en lösning på detta?

Jag har nästan samma problem, jag har bindat crouch till z , och det funkar som soldat.. men när man skall ducka i tanks så är det ctrl som gäller.. mkt udda.. och ctrl går inte att binda om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
En bugg jag råkar ut för väldigt ofta är att det står att jag dödat någon i mitt team trots att jag inte skjutit ett skott. Jag pratar alltså inte om buggen som gör att folk i mitt team får "rött namn" utan det här händer utan att jag skjuter eller kör över någon. Helt plötsligt (det kan vara när jag kör helt ensam på en väg någonstans), så står det att jag teamkillat någon. Har hänt två eller tre gånger nu ikväll och det är jävligt retligt. Extra retligt är det ju att folk punishar innan man ens hinner skriva sorry. Punish-systemet måste tas bort. Det går helt enkelt inte att ha det såhär.

Samma sak här. Nog för att man sätter en och annan teamkill emellanåt, men det händer ibland att jag fått en teamkill utan att ha varit i närheten av en lagkamrat. Kanske är relaterat till buggen där den blandar ihop vapnen när den skriver ut vem som dödade vem med vad (t ex att jag skjuter någon med shotgunen och så står det att jag satt i en Black Hawk)?

Permalänk
Medlem

GAAAAAH, Vad jhag hatar skiten ibland! Jag hade runt 60 poäng och jag stod och hovrade och lät mina polare blästra en flagga, då small det till och MEC-helin körde in i mig bakifrån och vi alla sprängdes i luften. Jag fick 5 TKs och 4 av de punishade mig så jag blev kick/bannad. Heeeelt underbart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av affa
GAAAAAH, Vad jhag hatar skiten ibland! Jag hade runt 60 poäng och jag stod och hovrade och lät mina polare blästra en flagga, då small det till och MEC-helin körde in i mig bakifrån och vi alla sprängdes i luften. Jag fick 5 TKs och 4 av de punishade mig så jag blev kick/bannad. Heeeelt underbart.

Förmodligen trodde de att det var du i mec-helin, förstod väl aldrig att det var du som körde..

Klantade mig ruggigt ordentligt igår på battlefield.no 64 server igår.. satt i mobila-AA fick lock på en fi heli, slängde iväg fyra missiler, (vilket man inte skall göra på en gång, man skall vänta ut flaresen) och denna klarade sig men inte den fulla blackhawken i mitt lag som gled någonstans utanför mitt FOV..
blev vääldigt många teamkills och utkastad från servern..

Permalänk
Medlem

gah kan inte updatera ändå med nya patchen )=

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk

Det där med punish förbättras aldrig. Jag blir tom punished av spelare jag hängt ihop med i squaden under 3 timmars spelande. Helt sjukt. Varför ska jag förlåta folk om ingen annan gör det. Skiter i det och börjar punisha för allt också. Undantag vore ju om man känner spelarna och på vissa servrar. Detta får bli något man får ta helt enkelt när man lirar på rankade public.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Det där med punish förbättras aldrig. Jag blir tom punished av spelare jag hängt ihop med i squaden under 3 timmars spelande. Helt sjukt. Varför ska jag förlåta folk om ingen annan gör det. Skiter i det och börjar punisha för allt också. Undantag vore ju om man känner spelarna och på vissa servrar. Detta får bli något man får ta helt enkelt när man lirar på rankade public.

Jag brukade också förlåta, men efter att ha spelat ett bra tag så upptäckte jag att nästan alla tog straffa även om det var en olycka eller att nån mupp körde in i jeepen truppfordonet.
så nu straffar jag alla oavsett. varför ska jag vara blåögd och förlåta när 99.9% straffar en?

Sen stör jag mig på att på många kartor så är det på tok för många tanks. På dragon valley, så kommer det 3 amerikanska tanks med gubbbar i. antitankmissilen är på tok för klen. Krävs ju 3 skott minst på en tank. Så dom bara väller in, flaggan är väck på en gång.

på stalemate så är det nån käck pilot som flyger runt, hovrar över flaggan och den blir lätt tagen. Är ingen idé att skjuta med bazooka på den, dom tål jävligt mycket. Det är ett par störande element i bf2.

Dom roligaste kartorna är dom som utspelar sig i stadsmiljö.

edit: och på stalemate så är det även där på tok för många tanks. Är roligare med truppstrider än att bara glida runt och spränga / köra över folk.

Permalänk

Jepp stadsbanor är roligast! Håller med om punishsystemet. Jag brukar dock förlåta om jag har klantat mig eller om det var en olycka, tex jag springer ut framför en bil eller hoppar ut ur en helikopter och råkar få den i huvudet
Något jag inte har förstått dock är vad denna punish gör? Man får ju minus fyra på team även om den andra föråter eller?

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies