Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

jaha? va ju jävla rolit?
dell e rätt skumma, mejla til dell.se o så sejjer dom att dom inte kan supporta på svenska?? va e deras adres??

Visa signatur

snelprezt@hotmail.com
Noo i wont help you go plat teh game

Permalänk
Medlem

sales_internet_se@dell.com

*suck*

Jag läser annonsen såsom att man utan kostnad kan få en platt 15" skärm istället för en 17" skärm... men var är det roliga?

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
sales_internet_se@dell.com

*suck*

Jag läser annonsen såsom att man utan kostnad kan få en platt 15" skärm istället för en 17" skärm... men var är det roliga?

Japp, jag med.
Sen, precis som andra sagt, så motsvarar en 15" platt skärm nästan en 17" 'vanlig' skärm.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

men asså,,, 17 tumm e 17 tumm o 15 tumm e 15 tumm.,, varför ner gradera o payya för d? vadå motsvara, va e d för flum? är inte allti 10cm 10 cm?.. well ja sejjer att det är falsk marknadsföring till nån bevisat annat... sen är d inte tummen som visar hur stor skärmen e ju upp lösningen den maxxar i min 85hz

Visa signatur

snelprezt@hotmail.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sne|prezt
men asså,,, 17 tumm e 17 tumm o 15 tumm e 15 tumm.,, varför ner gradera o payya för d? vadå motsvara, va e d för flum? är inte allti 10cm 10 cm?.. well ja sejjer att det är falsk marknadsföring till nån bevisat annat

Men snälla människa, hur skriver du igentligen? Kan du inte skriva ordentligt?

En 15" TFT har ungefär 16" aktiv bildyta. En CRT på 17" har ungefär 16" aktivbildyta. De beror på hur man mäter det.

Som jag har fattat det så motsvarar 17" TFT en 19" CRT, likaså med en 15" TFT motsvarar en 17 CRT osv..

Det Är tummen som visar hur stor skärmen är, pixlarna har ju inget med storleken och göra. Skullen en 15" va lika stor som 19" om båda hade samma upplösning? Hz har ju inget med storleken och göra hihi:p Sen skiter jag väll i att din skärm maxxar 85hz

Permalänk
Medlem
Citat:

men asså,,, 17 tumm e 17 tumm o 15 tumm e 15 tumm.,, varför ner gradera o payya för d? vadå motsvara, va e d för flum? är inte allti 10cm 10 cm?.. well ja sejjer att det är falsk marknadsföring till nån bevisat annat... sen är d inte tummen som visar hur stor skärmen e ju upp lösningen den maxxar i min 85hz

Du måste bara skämta när du "sejjer" att det är falsk marknadsföring. Angående att en 15" TFT i stort sätt motsvarar en 17" CRT är inget flum. Det är inte värt att diskutera detta för jag har svårt att tro att du kommer förstå. Det är rätt krånligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Du måste bara skämta när du "sejjer" att det är falsk marknadsföring. Angående att en 15" TFT i stort sätt motsvarar en 17" CRT är inget flum. Det är inte värt att diskutera detta för jag har svårt att tro att du kommer förstå. Det är rätt krånligt.

Iallafall för honom...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

well... ja har fått d lärt att tex: 10cm är 10cm... så kan nån förklara varför d int gällär länre me skärmen????

Visa signatur

snelprezt@hotmail.com

Permalänk
Medlem
Citat:

well... ja har fått d lärt att tex: 10cm är 10cm... så kan nån förklara varför d int gällär länre me skärmen????

hihih, alltså ärligt, är du över 15 år så skrattar jag Tror inte sweclockers är så passande för dig. Krävs att man är lite mer mogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ett CRT bildrör anges med hur stort röret är & inte den aktiva bildytan.. En 17" bildskärm har en aktiv yta, dvs. ytan på bilden som du ser är ca~16" men på lcd/tft så anges den aktiva ytan, dvs. bilden som du ser... sen så kan en 15" lcd/tft vara allt mellan 15,1-15,6" i aktiv yta.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Varför ska det där vara falsk marknadsföring? Dem säger att du får en 15" TFT istället för en 17" CRT och det är ingen nedgradering, snarare tvärtom. Då en TFT i de allra flesta fall har överlägsen skärpa,kontrast mm.

Visa signatur

- MSI 550 Tomahawk - Ryzen 7 3700 X - 32 GB - (GTX280) - Corsair 850W - LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

Nej, efter att ha läst trådskaparens alla inlägg så lutar det mer åt ett troll.

Mata inte trollen.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

let´s go retarded?
hellre sitter jag med en 15" TFT som har ungefär lika stor bildyta som en 17" CRT skärm...

[EDIT] Är det någon som tycker att det här är värt att förklara för honom?

sne|prezt översättning: e d non s0mm tkrr at d her e vert at förrklarra forr hann?????????

Var bara tvungen

Visa signatur

Chieftec Mesh - AMD Athlon64 3200+ "Venice" @ 2,6Ghz (1.550v) - Asus A8N-SLI Deluxe - 2x512Mb DDR Corsair Value Ram - HIS Radeon X800XL @ 432/1000Mhz - 200Gb Maxtor S-ATA
SuperPI [34.324s] - 3DMark2001 [23883p]

Permalänk
Permalänk
Medlem

Men suck kan ingen låsa denna tråden så att man slipper högstadiesnacket?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergej_WTF
Men snälla, lätt att man fattar att det inte är fel...

Tror du verkligen att det går till såhär;

En person skriver skylten utan att kolla om han skrev rätt, sen spelar dom fort in i reklamen, skiter i att kolla igenom den och säljer den till TV bolaget att börja visa?

Ne jag tror inte det, såhär går det nog mest troligen till;

En person skriver skylten, ca 100 pers i hela bolaget ser den (och visst, INGEN ser felet), sen spelar dom in det, 20 pers står runt om och glor på skylten, (ännu ser ingen felet), sedan är det dags att redigera filmen, en eller flera programmerare studerar varenda FPS (och visst, dom ser inte heller felet).
Sen är det dags att visa reklamen för dom som tillåter reklamen att visas (Ingen ser något fel). Sen säljer dom reklamen till ett TV bolag och varenda en person ser felet förutom dom, javisst, det låter ju troligt....

Dell envisades ett bra tag med att skriva "Firmwire" (tror jag det var) istället för "Firewire" i sina reklamblad. Så de upprätthåller väl bara en fin tradition.

Permalänk

Hmm

"Uppgradera din skarm utan extra kostnad
Tidigare 17'' skarm
Nu 15'' platt skarm''

Hur gor dom det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boomhauer
Hmm

"Uppgradera din skarm utan extra kostnad
Tidigare 17'' skarm
Nu 15'' platt skarm''

Hur gor dom det?

I det verkliga livet menar man med uppgradering att man byter upp sig, dvs ersätter något dåligt med en bättre sak.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Avstängd

sry ja gkömde d men den här tråden för nu har ja fått svar...svare var rätt tråkit för dom sa typ om att platt 17" e bredare än tjåck 17" som ni sa... men ja har LYCKATS!!!1!!!!för ni har ju märkt att d inte e nån sån DELL recklam på TV nu lr hur?!

Visa signatur

snelprezt@hotmail.com

Permalänk
Medlem

DELL kör samma reklam fortfarande. Då och då.
Förresten, hoppade din svenskalärare ut från ett stup eller?

Permalänk
Citat:

sry ja gkömde d men den här tråden för nu har ja fått svar...svare var rätt tråkit för dom sa typ om att platt 17" e bredare än tjåck 17" som ni sa... men ja har LYCKATS!!!1!!!!för ni har ju märkt att d inte e nån sån DELL recklam på TV nu lr hur?!

Okjej!!!1!!1!! Da veett vi d. Ar due nojjd meed svaree dah????=????
Fortsätt med ditt CS-spelande och diskuterande på Fragbite nu - för det var väl det du höll på med?

Visa signatur

[AMD Athlon 64 3000+] [1024 MB RAM] [2 x 250GB Hitachi Deskstar S-ATA2] [XFX 6800GT] [FSP 400W] [3D-Mark 01: 20870] [3D-Mark 03: 12295] [3D-Mark 05: 5782] [3D-Mark 06: 2286]

Permalänk
Medlem
Citat:

sluta kaxa ffs.. du e fan o trevli ,,, du haru inte hört om MODERMODEMET och SIBA haha,, pwn3d! det ÄR fel..... lr bäretta för mig va modermodem är.....

Berätta för mig vad svenskalektion är.

Permalänk
Medlem

Jag kom att tänka på födelsekontroll, undrar varför?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det enda man kan tycka om Dells reklam är att dom skriver upp värdet på mellanskillnaden liiite väl mycket för enligt http://buggy.no-ip.com/#Bildsk%E4rm så skiljer sig priset på billigaste 15" TFT och en 17" CRT på ca: 1000:- och inte som i Dells reklam 1619:- men jag är inte förvånad när det gäller Dell då dom inte direkt vänder sig till en "normalanvändare" på Swec.

Men sen att anmäla den reklamen är nog ganska dödfött då som sagts tidigare medelsvensson inte lär fatta vad CRT eller TFT är.

Permalänk
Medlem

Dell syftar antagligen på sina egna skärmar när de anger skillnaden i pris.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Dell syftar antagligen på sina egna skärmar när de anger skillnaden i pris.

Förmodligen och dom tar ju ibland ut rena rövarpriset när man är inne och byter ut grejer på deras webplats för att se vad slutpriset blir då.

Permalänk
Avstängd
Citat:

alltså inte för att jag stavar så bra...men din stavning var fan det värsta jag har sett ?
jag lovar...om en person växte upp i djungeln, utan någon kontakt med mänskligheten, så skulle han stava bättre svenska en dig.

gkömde=glömde
d=de
svare=svaret
tråkit=tråkigt
tjåck=tjock
lr hur=ellerhur

där har du några "glosor" som du kan träna på till att börja med

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norther_86
alltså inte för att jag stavar så bra...men din stavning var fan det värsta jag har sett ?
jag lovar...om en person växte upp i djungeln, utan någon kontakt med mänskligheten, så skulle han stava bättre svenska en dig.

gkömde=glömde
d=de
svare=svaret
tråkit=tråkigt
tjåck=tjock
lr hur=ellerhur

där har du några "glosor" som du kan träna på till att börja med

Du borde kanske bli lärare? Jag är riktigt imponerad, trodde knappt det fanns ungar idag som kunde stava rätt. Skönt att någon kan känna sig duktig på andras sorgliga bekostnad.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
*suck*

Agree