Permalänk
Medlem

1. Morrowind
2. (diablo2) inget riktigt rpg dock
3. Kotor
4. NWN

5. BUMP på 1år... lyckat Alex Del Piero!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
alla RPG har en tunn röd linje genom sig så att man ska kunna följa en story, grim fandango har dock en röd matta genom sig, knappast ett RPG (jävligt roligt spel dock).

Just det att spelarkaraktären dessutom är rätt statisk talar ju också emot RPG-stämpeln...

(Äventyrskategorin är ju där det spelet normalt sett bor, så jag tror det får stanna där. )

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

1. Final Fantasy 7 Utan tvekan. uppe i ca 800h speltid
2. Final Fantasy 9
3. Final Fantasy 10
4. Arcanum

Visa signatur

Dator: 9800X3D @ 5.4 all core, Arctic Freezer II 420mm, Arock x870e Nova, 32gb 6000MHZ CL28 DDR5, Asus RTX 5090 Astral OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Lite skoj dock att tråden ursprungligen är från "2003-08-07 02:34"

Ännu mer skoj är att det bara kommit 6 sidor på 1½ år!!

Permalänk
Medlem

1. FF7
2. Suikoden
3. FF10
4. KOTOR

Permalänk
Medlem

Fallout 1 & 2
Might and Magic 6
Morrowind
ADOM(www.adom.de)

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

BG 2
Fallout 2
Fallout 1
BG 1

Otroligt överlägsna ner till närmaste konkurrent också.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
FF VI
Secret of Mana
Terranigma
Golden Sun

eh, jag vill kasta om lite här.

1. FF VI
2. FF IX
3. Secret of Mana

Squaresoft über alles!

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

- CRPG -
1. BaldursGate 1-2
2. Fallout 1-2
3. NWN (Med moduler)
4. Morrowind

Det finns inte många J-Rpgs som är specielt roliga med några finns ju.

- Japanskt -
1. Xenogears
2. Suikoden

Permalänk
Medlem

1. Tales of Symphonia (Trodde detta skulle vara sådär, men det var ju riktigt bra.)
2. Final Fastasy VI (Det enda FF spelet jag spelat som jag tycker e bra. Kan tillägga att jag inte spelat så många.)
3. Tales of Phantasia (Orsaken till att jag köpte ToS)
4. Paper Mario 2 : The Thousand-Year Door (Tror inte jag behöver säga nåt om detta, förutom att det är överball )

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

1. Might and Magic 6
2. Lands of lore (eller dyligt och ettan inte två:an det sög)
3. Phantasy Star II
4. Betrayl at krondor

Tror jag, lite svårt att jämnföra ett riktigt gamalt rpg med ett nytt (tyckte allt spelande var roligare när jag var yngre).

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

1.Final Fantasy 7 PSX ---- grym story bra grafik. sköna gubbar
2.Secret of Mana Zsnes --- kul story fänngslande
3. Legend of mana PSX--- Dret kul bra grafik kul story
4.Chrono trigger Zsnes ---Kul story Litte svårt. men kul

Visa signatur

The silence is a sound too

Permalänk

1. fallout2
2. fallout2
3. fallout
4. fallout

Visa signatur

I7-6700K | MSI Z170 Krait | Msi GTX 980

Permalänk
Medlem

1. Final Fantasy IX (PSX)
2. Final Fantasy VII (PSX)
3. Valkyrie Profile (PSX)
4. Vagrant Story (PSX)

Permalänk
Medlem

1. Diablo 2

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

1. Baldurs Gate 2
2. Fallout 2
3: NeverWinter Nights
4. Morrowind

Permalänk
Medlem

Deus Ex
System Shock 2
Drakar och Demoner
Neotech
Nethack
ZangbandTK
Final Fantasy VII
Baldurs Gate 2
Fallout 2
Dungeon Master
Sacred 2
Vampire the Masquerade

Det var kanske lite fler än fyra...men...
Dom är inte i någon ordning, alla är extremt bra på sitt sätt.

Permalänk
Medlem

RIKTIGA RPG (Alltså inga "Story spel" såsom Final Fantasy)

1. Morrowind - Inget snack om saken. Världens bästa RPG någonsin, och de vet ni också så jag behöver inte förklara.

2. Fallout 2

3. Neverwinter Night (har inte spelat så mycket, men multiplayer är ju guld värd)

4. Fallout 1

Sedan så hatar jag allt vad Story RPG (Spel med bara handling men inget riktigt rollspel, såsom Final Fantasy ) så jag nämner bara ett:

Strife slår alla japanska rollspel fram och tillbaka, och ut och in. För det första så är storyn mycket coolare, för det andra så är det inga tråkiga strider som man själv kan göra i RPG Maker, och för det tredje så är världen mycket intressantare. Precis som alla japanska rollspel så finns det ingen direkt karaktärsutveckling eller frihet, dock. Men eftersom det är ett FPS, så gör det inget!

Permalänk

final fantasy 7
might and magic(amiga)
black crypt(amiga)
fallout 2

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

1. Baldur's Gate 2 + ToB... Oslagbart helt enkelt
2. Fallout 2
3. Fallout 1
4. Baldurs Gate

...

5991,5. Final Fantasy serien. Ett ord: BLÄ!

Permalänk
Medlem

Hmm finns någe spel till SEGA men vet inte riktigt om det klassas som RPG men tror det iaf. Man var 5-7st små barn från början. Någon som känner igen det och isf vad heter det?

Permalänk

1. NEverwinter nights ( lirar fortfarande på modified anphillia )

Permalänk
Medlem

Antar att vi menar riktiga RPGn med mera stats och sådant, i typ, Diablo, Morrowind, Baulders Gate... inte typ Zelda, Silver, Knox...

Iaf,

Might and Magic 7
Might and Magic 8
Might and Magic 9
Might and Magiv 6

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Gillar japanska rollspel mer, kanske för att det inte är så mycket rollspel?

1: Tales of Symphonia (GC), roliga strider, roliga karaktärer och stundvis svåra pussel.
2: FFX (PS2), gillade det mycket mer än 7an, vet inte varför...
3: Golden Sun (GBA), Mysigt
4: Phantom Brave (PS2), kul story och roligt gameplay

Permalänk
Medlem

1. Chrono Trigger - Hands down bästa RPGet nånsin enligt mig. Handlingen och karaktärerna i detta är helt sagolika. Sen att jag spelade det när det var purfärskt och grafiken dessutom var rätt het gör nog att det hamnar högre upp än för de flesta.
2. Final Fantasy VI - Bästa FF spelet enligt mig, fick det samtidigt som FFVI typ för många år sen nu, men oj oj oj vad magiska dessa två spel var. Efter dessa två kommer ett rätt stort hopp ner till...

3. ... Secret of Mana - Ännu ett magiskt Squarespel. Det kommer inte upp till samma magnifika nivå som CT och FFVI men det är tveklöst roligt. Spelar man det dessutom med en eller två kompisar så minskas mellanrummet upp till de andra 2.
4. Final Fantasy X - Något vågat av Square att göra ett så pass linjärt spel, men i min mening så tjänade spelet mer än det förlorade på detta. Storyn är helt otrolig och karaktärerna är bland de bättre i FFserien.

Square rocks my world! Skulle nästan vilja säga att Nobuo Uematsu är en gud, men det vore hädelse antar jag, så musikaliskt geni, idol och hjälte får räcka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz
Ännu mer skoj är att det bara kommit 6 sidor på 1½ år!!

Mobbar du min tråd eller?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd

1. diablo 2 2. wow 3. diablo 1 4 nått vet inte

Visa signatur

snelprezt@hotmail.com
Noo i wont help you go plat teh game

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Hipshot: Reagerade på det jag också

1. Diablo (ettan alltså, tvåan kan slänga sig i väggen!)

givet, lirat det konstant ända tills tvåan kom, inget tar Diablo!

min lista

1. Diablo
2. Morrowind
3. Baldurs Gate
4. Diablo 2

Visa signatur

"There's no such thing as gravity, the earth sucks!.
"we all know George Bush is an imbecill. He loves dick but he hates homosexuals.

Permalänk
Medlem

Era ägg, sluta bmpa 40år gamla trådar, jag hade redan svarat i denna 2003-08-07 12:29

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Fin koll du har på det där med kronologi, Hipshot Om vi är ägg för att vi bumpar en 40 år gammal tråd, då är väl du det också för att du bumpade en 38 år gammal tråd?