Spel som handlar om förstavärldskriget?

Permalänk
Medlem

Spel som handlar om förstavärldskriget?

Finns det några bra spel, förrutom flygsimulatorer, som handlar om första världskriget?

Permalänk
Avstängd

Re: Spel som handlar om första världskriget?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Finns det några bra spel, förrutom flygsimulatorer, som handlar om första världskriget?

Finns battlefield 1915 eller nåt, mod till bf.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk

I Eternal Darkness till gc så spelar men en bit som journalist under första världskriget. Men det är nog inte vad du leter efter

Permalänk
Medlem

Finns väl någon mod till Half-Life också, va?

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Nja, jag är inte direkt intresserad av moddar på FPS spel. Jag hade tänkt mig något mer åt strategi eller RTS hållet. Men det kanske inte är en tillräckligt intressant epok i historien för speltilverkare.

Permalänk

Empire Earth II ?

Visa signatur

Att skapa en särskild rökavdelning på en restaurang, är inte det lite som att skapa en egen pissavdelning i en pool?

Permalänk

Historyline 1914-1918

Gammalt strategi spel om WW1. Hade det till min amiga för typ 10 år sen. Har det till pc nu med. Kanske inte vad du letade efter det är turn based och inte RTS.

Permalänk

WINGS!
gammalt men bra flyg spel där du ska göra en massa uppdrag..allt från att skjuta ner tyska flygplan till att bomba sunder tyska ställningar/byggnader.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Tror Victoria sträcker sig till 1918 (från 1835). Finns nog något scenario som börjar 1914

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
WINGS!
gammalt men bra flyg spel där du ska göra en massa uppdrag..allt från att skjuta ner tyska flygplan till att bomba sunder tyska ställningar/byggnader.

det va kul, men finns det till pc? ett Arkadspel till AMIGA (som ja klarade av efter MASSA timmar, bara för å se en Futttigt slutfilm, som va löjligt kort!)

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk

finns ej till pc(så vitt jag vet) och kan man verkligen kalla det för ett arkadspel=/.
svårt som faan var spelet iaf,fast ändå roligt:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer