World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Annell87
Alliance såklart =P

Vilket guild spelar du med ? ( Army of the Moon här )

Braindead.. For teh horde!

Bra att du inte är ett sk. "Silvermoon scum" iaf :)...

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoi
Braindead.. For teh horde!

Bra att du inte är ett sk. "Silvermoon scum" iaf :)...

ahh, ok, bra att du inte är Redstar / DAWN iaf

Hahahaha, jag var det förut =P

btw, vad är det Silvermoon har gjort för att få så dåligt rykte bland horde ? Gankar dom mycke ?

Permalänk
Medlem

tips till alla paladiner som inte kan springa ikapp sin motståndare:

Enchant Boots - Minor Speed

helt klart ett måste att ha, har haft det sen jag fick mina LF boots, jävligt skönt att man kan få in det där sista slaget på alla nu när dom springer.

Permalänk
Medlem

Eh, jag dog i Un'Goro, loggades ut direkt. Loggade in igen och var levande i Alterac Valley. =/

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

http://www.thottbot.org/?i=5322

köpte jag på AH för 15g

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Hmm.. Dom kan ju inte tabort saker ifrån shamans =/

Shaman ser ut så här i den riktiga "världen"
[url]http://www.jamesryman.com/fantasy/gallery/Savage%20Orc%20Grea...[url]

Läder/stav/rolig mössa

inte som blizzards shamans
[url]http://www.jamesryman.com/fantasy/gallery/Orc%20Boys.jpg[url]

Snodde lite bilder ifrån google
http://www.jamesryman.com/fantasy/fantasy%20stgw1.htm

Exakt. okej att det är deras spel och Blizzard får väl egentligen bygga klasserna som de själva vill, men lite verklighetsanknytning är ju nice, lite traditionella fantasyelement sådär. För mig är shamans ett gäng mystiska naturfolkssnubbar som sitter i rökiga tält och käkar svamp och ser lustiga saker. Inte fan har de nätbrynja och tvåhandsyxor iaf.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
http://www.thottbot.org/?i=5322
köpte jag på AH för 15g

Ovanligt att du har tur och kan köpa bra grejer för underpriser.

Btw, känner att jag nog satt ut mina talents lite fel ordning, skulle satsat på en gren först för att få de bra grejerna lite tidigare. Eller jag vet inte... får väl levla snabbt så jag kan ta det som saknas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Exakt. okej att det är deras spel och Blizzard får väl egentligen bygga klasserna som de själva vill, men lite verklighetsanknytning är ju nice, lite traditionella fantasyelement sådär. För mig är shamans ett gäng mystiska naturfolkssnubbar som sitter i rökiga tält och käkar svamp och ser lustiga saker. Inte fan har de nätbrynja och svärd iaf.

därför vi inte kan ha svärd kanske

Permalänk
Medlem

ja skulle ändra så ja kunde betala med gamecard så tryckte ja på change payment skrev in koden men de står att ja fortfarande betalar med visa varför?

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
därför vi inte kan ha svärd kanske

Då editar jag dit tvåhandsyxor istället.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

med talent, som gör att vi får tumma på annat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
med talent, som gör att vi får tumma på annat

Poängen kvarstår. Med mail och tvåhandsyxor hamnar ni jävligt långt ifrån min sinnebild av hur en shaman ser ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mycket overpowertjaffs om shamans nu, vi går att slå om ni bara gör på rätt sätt, men det är inte ofta någon gör det istället.

Mage: Håll avstånd, blinka bort så våra totems inte funkar där, grounding har 15 sec cooldown så ni kan hinna med nån cast innan vi slänger upp den igen. Släng inte counterspell förens vi healer. Har vi lite liv, kom nära, spring runt och kör aoe, väldigt svårt att hantera.

Rogues: Stunlocka är det som gäller, försök håll oss stunnad så länge som möjligt, tänk på att man oftast tar bort första stunnen med trinketen och att posion inte funkar då vi tar bort det på mindre än en sekund.

Hunter: Håll avstånd å draina vår mana så är vi körd, en shaman utan mana = en död shaman. Gå absolut inte i Meele, då dör ni direkt.

Priest: Samma här, håll avstånd å draina mana, försök springa bort från vår grounding totem, ser ni ingen tremortotem uppe, kör fear, många glömmer den.

Warlock: Ni har det tuffare, seduca om inte totemen är uppe å försök håll avstånd å bort från grounding.

Pala: Vet faktiskt inte vad ni kan göra. Skaffa ett vasst vapen å hoppas på critt. När eran bubbla kommer kör vi bandage, å när eran stunn kommer tar vi bort den med trinketen, så det är vapenkraften som räknas.

Druid: Ni ska inteh a några problem att slå oss, in i bearform, låt oss göra slut på våran mana, för eran tar aldrig slut i stort set om ni gör rätt, ni har väl som jag fattat det 2 instantheals med talent ? Fajterna kan ta 5min, men ni vinner när våran mana tar slut.

Warrior: Skaffa bra vapen så ni får in riktiga smällar, då tar ni oss relativt lätt.

Som sagt, håll avstånd för ranged, försök draina vår mana eller få oss att göra slut på den. Överraska med så mycket damage så fort som möjligt så man får lite panik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Annell87
ahh, ok, bra att du inte är Redstar / DAWN iaf

Hahahaha, jag var det förut =P

btw, vad är det Silvermoon har gjort för att få så dåligt rykte bland horde ? Gankar dom mycke ?

hmm spelar på silvermoon ser inget fel med horde.. bara att dom är för FÅ!

70% alliance 30% Horde:(

Permalänk
Medlem
Citat:

vafan, fyfan vad trist att vara alliance där

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Mycket overpowertjaffs om shamans nu, vi går att slå om ni bara gör på rätt sätt, men det är inte ofta någon gör det istället.

Mage: Håll avstånd, blinka bort så våra totems inte funkar där, grounding har 15 sec cooldown så ni kan hinna med nån cast innan vi slänger upp den igen. Släng inte counterspell förens vi healer. Har vi lite liv, kom nära, spring runt och kör aoe, väldigt svårt att hantera.

då står bara shaman kvar o väntar vid sin grounding totem...varför ska han följa efter?

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Citat:

Det där är ingenting, spelar på Azjol-Nerub och enligt http://www.warcraftrealms.com är det 83% Allliance och 17% Horde...
Det är ju inget officiellt visserligen men så långt ifrån sanningen kan det inte vara.
Men det enda dåliga med att vi är så underlägsna är att vi sällan har folk till AV eller ersättare till folk som lämnar AV, svårt att hitta bra folk till guilden o.s.v just p.g.a att det är för litet utbud. Sen är ju auction house inte sådär välbefolkat som det är i Ironforge t ex = mindre saker, ofta dyrare också. Men men, det är ju alltid skönt att veta att Horde äger i WSG och AV samt att vi endast ligger 2 bossar efter i MC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sucker
då står bara shaman kvar o väntar vid sin grounding totem...varför ska han följa efter?

Ställ dig på max range å skjut ner den då, sen äre bara pumpa. Det enda jag kan kasta från min maxrange är lightning, å då kör du bara counterspell så är min healing borta ett tag å.

Permalänk
Medlem
Citat:

Druid: Ni ska inteh a några problem att slå oss, in i bearform, låt oss göra slut på våran mana, för eran tar aldrig slut i stort set om ni gör rätt, ni har väl som jag fattat det 2 instantheals med talent ? Fajterna kan ta 5min, men ni vinner när våran mana tar slut.

Aså jag kör druid men jag tror inte vi har 2 instanthels men vi har naturers swiftness (om jag stava rätt) som gör alla natur spells instant men vi kan heala oss med rage också--

i dag mötte jag en shaman lvl 60 dock är jag lvl 54 men han döda mig på 2 slag och en frost shock -.- om jag inte såg fel hadde han arcanite reaper :/ jag de enda som jag tycker gör shman over power är deras shocks dom suger altså vem har en spell som gör typ 700dmg och avbryter spells?

nää dom borde barnförbjudas

Permalänk
Avstängd

nu är jag lvl 56..är det bra lvl för Alterac Valley? och jag har några quest där men jag kan inte komma in på AV.köadei flera timmar:/

Permalänk
Medlem

Det är fett dumt det där med att om 1 i teamet dödar en som man inte sla döda så får alla Dks..känns måtligt kul när man sliter så gått man kan i BG för att gå upp i rank...Vet nån hur mkt dom där skär ner på min rankmätare det var 3 stycken..Är bara corporal en så länge?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ställ dig på max range å skjut ner den då, sen äre bara pumpa. Det enda jag kan kasta från min maxrange är lightning, å då kör du bara counterspell så är min healing borta ett tag å.

Och... jaha? Är ghost wolf out of combat grej eller? annars kör dom den och springer efter,frostchock (där försvann en bra del liv för min mage iaf), kasta en scorch kanske, en fireblast, sen en scorch till som blir avbruten av earthshock, som vi säger critar för över 1k dmg, (samtidigt som du kommer inom melee range med Arcanite Reaper/The Unstoppable Force med windfury), men näääääääääääää inte overpowered... inte alls då.

Och ja, jag spelar horde Lightningshield är helt sjukt bra också, 200 dmg varje gång man blir skadad av något? (även DoT's) Ja tack, och lite 1.5sec healing.

Och Purge... urgh, trodde den tog 1 buff i taget, men den tog både frost armor och arcane intellect samtidigt, dispel för priests tar en i taget, om jag inte ser fel på mina combatlogs...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Och Purge... urgh, trodde den tog 1 buff i taget, men den tog både frost armor och arcane intellect samtidigt, dispel för priests tar en i taget, om jag inte ser fel på mina combatlogs...

Purge och Dispel Magic fungerar likadant, tar bort en på tidig lvl, och sen två på högre lvl.

Edit: Dispel Magic kan ta bort negativa effekter på en själv också, som t.ex. DoT's, vilket jag inte tror Purge kan göra. Men den kostar mer mana att kosta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Purge och Dispel Magic fungerar likadant, tar bort en på tidig lvl, och sen två på högre lvl.

Edit: Dispel Magic kan ta bort negativa effekter på en själv också, som t.ex. DoT's, vilket jag inte tror Purge kan göra. Men den kostar mer mana att kosta.

I en duel tog shamanen bort dom två buffar (kan inte tänka mig att Mage Armor finns kvar...) mages kan kasta på sig själv, med en insta-cast som inte går att avbryta på något sätt utom med silence (som man sparar mot heals anyway).... buffas shamaner ensamt i nästa patch lägger jag nog ner WoW ett par månader tills paladins kan göra någon skada... och mer content, ångrar grovt att jag inte valde en pvp server att spela på.

Och ja, jag är fortfarande en horde-spelare så att shamaner är overpowered borde inte störa mig men tyvärr bryr jag mig om balans än att ha det "bästa", egotrippade små snorungar som tycker dom ska ha det bästa och ingen ska kunna slå dom håller dock inte med

och här är en anledning till att Ignite numera är magic och går att ta bort med Dispel Magic mfl.

Permalänk
Medlem
Citat:

vafan, fyfan vad trist att vara alliance där

Hehe inget jag visste om förens BG kom ut tänkte aldrig på det.. Men nu när man står 1timme kö för 20min spel eller kanske 1min spel eftersom horde sticker om dom är en för lite.

Snackade med en Horde på våran server han står max 5min kö för att spela.. vi står ~40m-2timmar. Horde på våran server är redan uppe i rank ~11 och har köpt sina saker som gör att dom blir skitsvåra men det är kul så fort man kommer in.

Permalänk
Medlem

vill grinda snabbt till 58 så jag kan börja göra lite instance med min rogue, var är bra? :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Priest: Samma här, håll avstånd å draina mana, försök springa bort från vår grounding totem, ser ni ingen tremortotem uppe, kör fear, många glömmer den.

En shadowpriest har inga problem med att vinna över en shaman i lvl 60. man behöver inte springa o gömma sig eller draina mana. DoT+VE+MB+Fear+MF. Personligen hade jag aldrig några problem med shamaner när jag körde shadowpriest.

Permalänk
Medlem
Citat:

vill grinda snabbt till 58 så jag kan börja göra lite instance med min rogue, var är bra? :/

Nordöst om Everlook (Winterspring) helt klart.. de där owlbeasts.. lvl 57-59. as lätta o döda, bra xp

Permalänk
Medlem

Vad gäller PvP så märker jag till min förvåning att spelet är mer balanserat än jag trodde, även om det är långt från välbalanserat. Mötte ett par Shadow Priests i mina senaste WSG-rundor och fick flera 1 mot 1 situationer där jag vann varenda gång mot dem som Frost Mage (självklart utan potions vilket är småfusk ). Det var bara när de fick hjälp som de lyckades ta ner mig.

Man har ju hört om att Mages inte kan vinna mot sådana men det gick alldeles utmärkt. Börjar mer och mer inse att allt klagande man läser på mage-forumet hos Blizzard-Europe faktiskt kommer från de som inte spelar som man ska, eller bara vill vinna lätt mot alla.

Shamans får jag ju dock aldrig möta då jag spelar Horde så jag kan inte uttala mig om dem men alla andra klasser kan jag besegra, även högt rankade sådana (antar att de måste vara hyfsat duktiga iaf). Tycker iofs det är lite lustigt att Shamans shocks faktiskt är bättre än många Mage spells.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe inget jag visste om förens BG kom ut tänkte aldrig på det.. Men nu när man står 1timme kö för 20min spel eller kanske 1min spel eftersom horde sticker om dom är en för lite.

Snackade med en Horde på våran server han står max 5min kö för att spela.. vi står ~40m-2timmar. Horde på våran server är redan uppe i rank ~11 och har köpt sina saker som gör att dom blir skitsvåra men det är kul så fort man kommer in.

hehe. vi har en topp lirare som heter Vision, Orc Warrior.. han kom upp till rank 14 i onsdags helt sjukt! plus att vi har kanske 3-4 stycken Warlords (rank 13).. de har nog inge liv