Permalänk
Medlem

kompressor hur mycket gas ?

Har just haft min kompressor på lagning samt nu när han ska fylla på gas så vet han inte hur mycket som ska i ..
Dom där jag köpte vet inte heller dom hänvisar till företaget i danmark o dom är på semester ...

är det någon som vet hur mycket gas som ska in i en vapochill gasen är r134a ...

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Beror på vilken modell du har.
Mellan 75-85gram har jag sett, men det beror som sagt på modell. Gå in på xtremesystems och sök på deras phase-change forum eller fråga där då det finns kyltekniker och hemmapulare där som fyllt vaposystem.

Permalänk
Medlem

var inne o sökte där lite snabbt hittade inget om phase change på deras forum..
kompressorn är en lightspeed , är du säker på att det ska vara mellan 75-85 då han som ska fylla på sa att det ska ungefär vara 50gram

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Det ska vara rätt beroende på modell, sen är du nog dålig på att leta Direktlänk till XS phase-change forum.

Permalänk
Medlem

vet inte hur mkt det ska vara men varför ska du fylla på med r134.... du skulle ju kunna fylla på med r404 eller r507 då det ger lite lägre temps.... fast vet inte om din klarar de tempsen men du borde kolla upp det.

Permalänk
Medlem

står ju ingestans hur mycket gas jag ska ha i till min vapochill LS ..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Vila i frid

fråga på vapochills forum. Dom brukar vara snabba där.

Permalänk
Medlem

Fråga chilly1 på Xtremesystems då han modifierat en sån bör han veta hur mycket gas den har orginal.
Eller skapa helt enkelt en tråd där då det finns flertalet som fyllt dessa system. r507 ska gå att fylla i dessa system utan att ändra kapilärrörslängd för övrigt.

Permalänk
Avstängd

lånar tråden lite och frågar om någon har lyckats göra såhär eller är säker på att man kan göra såhär med en prometeia mach 1!

http://www.flytech.es/Vapochill-Refrigeracion_por_gas/web/ima...

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gr3atzki
lånar tråden lite och frågar om någon har lyckats göra såhär eller är säker på att man kan göra såhär med en prometeia mach 1!

http://www.flytech.es/Vapochill-Refrigeracion_por_gas/web/ima...

Göra vad?
Montera en promme i en vapochill låda?
Då kan man väll lika järna ha kvar vapochill kompressorn?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Göra vad?
Montera en promme i en vapochill låda?
Då kan man väll lika järna ha kvar vapochill kompressorn?

Nesh! jag menar om någon hade gjort så med sin promme i vilket chassi som helst!:P

Permalänk
Medlem

Har din kompressor varit inne på lagning? alltså, bara kompressorn?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90