Permalänk

funkar detta för min shuttle

hadde tänkt köpa mig en ny dator som e lite lättare att ta me på LAN m.m. detta hade ja tänkt att jag skulle köpa:

chassi Shuttle SN95G5 3 895 kr

hdd Seagate 160GB IDE Barracuda 7200.7 Udma100 (8MB Cache) 789 kr

grafikkort GAINWARD GF6600GT 256MB AGP DVI TV-OUT 2 064 kr

minne Standard 512 MB DDR PC3200 448 kr

minne Standard 1 GB DDR PC3200 925 kr

grafikkort AMD Athlon64 3500+ 2200MHz/2.2GHz 2 245 kr

operativsystem Microsoft Windows XP Home Edition (inkl. SP2) Svensk CD OEM 885 kr

Tror ni att de kommer funka med detta system?
har ni TIPS eller andra komentarer så SKRIV!!

är väldigt tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

Re: funkar detta för min shuttle

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sleepy_soldier
hadde tänkt köpa mig en ny dator som e lite lättare att ta me på LAN m.m. detta hade ja tänkt att jag skulle köpa:

chassi Shuttle SN95G5 3 895 kr

hdd Seagate 160GB IDE Barracuda 7200.7 Udma100 (8MB Cache) 789 kr

grafikkort GAINWARD GF6600GT 256MB AGP DVI TV-OUT 2 064 kr

minne Standard 512 MB DDR PC3200 448 kr

minne Standard 1 GB DDR PC3200 925 kr

grafikkort AMD Athlon64 3500+ 2200MHz/2.2GHz 2 245 kr

operativsystem Microsoft Windows XP Home Edition (inkl. SP2) Svensk CD OEM 885 kr

Tror ni att de kommer funka med detta system?
har ni TIPS eller andra komentarer så SKRIV!!

är väldigt tacksam för hjälp

jag vet inte säkert men jag tror inte att du kan ha 1gb minne i ena sloten och 512 i den andra eftersom amd64 använder dual channel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ja d ska funka, förutom det som ovanstående skrev att d inte blir bra o köra ramen på det sättet, köp hellre ett 512mb till istället för 1gig, ingen mening med 1.5gig ändå

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk

ok tack så mycket då köper ja två 512 istället

tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt hur kylarn ser ut på det där graikkortet. Men den erfarenheten av shuttles så vet jag att grafikkortet är oftast det som blir varmast. Så kolla upp så att kylarn tuill grafikortet får plats och att det kan cirkulera luft runt grafikortet.

Ska nog itne vara något problem, men det är alltid bra att ha mer koll än förlite.

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Geeks
Säljchef

Har själv hört mkt negativt och också upplevt det när det gäller att köra lite tyngre system i shuttles. Speciellt sådana som drar mkt watt som det grafikkort du valt gör.

Skulle själv rekomendera att titta på mATX chassin och köpa ett separat moderkort osv. Aspire- X-Qpack exempelvis är ett mkt vettigt chassi för endamålet. Tror också antec har något liknande, dock tråkigare..

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk

Äsch, jag har kört shuttle länge med en 3,06 @ 3,5, 2 stycken raptordiskar i raid0 samt en dvdbrännare och ett 9800XT kort i och det var aldrig några problem - så varför skulle det bli det nu när shuttle uppgraderat sina nätagg?

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk

så här ser ju graffet ut så ja tror nog det inte blir några problem

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307193&cks=SER

Hr länkar man?

Permalänk
Medlem

Har själv en SN95G5 och det jag kan säga är att nätagregatet är i en egen klass. Otroligt kraftfullt för en 250W. Har hört att den klarar ett 6800 (singel slot kylare) och 2 diskar utan problem.

Själv har jag ett 9800pro samt 2 diskar i burken, helt utan problem.

Edit: Dock skulle jag lägga ner mer pengar på minnen. De du har valt är inte av någon högre kvalitet.

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk

kan du länka till några bättre då kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalledoo
Har själv hört mkt negativt och också upplevt det när det gäller att köra lite tyngre system i shuttles. Speciellt sådana som drar mkt watt som det grafikkort du valt gör.

Skulle själv rekomendera att titta på mATX chassin och köpa ett separat moderkort osv. Aspire- X-Qpack exempelvis är ett mkt vettigt chassi för endamålet. Tror också antec har något liknande, dock tråkigare..

Vad jag har läst så är Shuttles nätaggregat riktigt bra. Har sett folk som kör FX55, 6800Ultra, Raptors osv osv utan problem.

Sen drar inte ett 6600GT mycket ström, du läste nog fel.

Sen undrar jag, varför köper du inte en Shuttle med PCI-E? Ingen vits att köpa AGP idagsläget.

Shuttle SN25P Aluminium 1x5.25 2x3.5 nForce4 1PCIe 1PCI 2DDR-DIMM SATA LAN Firewire Audio Socket939(Athlon64) och ett 6600GT PCI-E istället.

Kanske lite dyrare, men mer framtidssäkert.

Sen när du köper processor, var noga med att köpa en Venice. En Venice är perfekt i en barebon pga att den drar mindre ström än Winchester. Inte för att Winchester är dålig men Venice är att föredra.

Och en SATA hårddisk :p:D

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Strunta i Seagate dem hör man verkligen när den jobbar!

Tips: Samsung

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Vad jag har läst så är Shuttles nätaggregat riktigt bra. Har sett folk som kör FX55, 6800Ultra, Raptors osv osv utan problem.

Sen drar inte ett 6600GT mycket ström, du läste nog fel.

Sen undrar jag, varför köper du inte en Shuttle med PCI-E? Ingen vits att köpa AGP idagsläget.

Shuttle SN25P Aluminium 1x5.25 2x3.5 nForce4 1PCIe 1PCI 2DDR-DIMM SATA LAN Firewire Audio Socket939(Athlon64) och ett 6600GT PCI-E istället.

Kanske lite dyrare, men mer framtidssäkert.

Sen när du köper processor, var noga med att köpa en Venice. En Venice är perfekt i en barebon pga att den drar mindre ström än Winchester. Inte för att Winchester är dålig men Venice är att föredra.

Och en SATA hårddisk :p:D

tack för tippset om processorn (ska fixa de)!

men ja föredrar SN95G5 för att ja tycker att den e mycke snyggare än SN25P...
och vad menade du med: "Och en SATA hårddisk :p:D [/B][/QUOTE] ? e den ja valt inte bra eller vad?

tack för tipsen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sleepy_soldier
tack för tippset om processorn (ska fixa de)!

men ja föredrar SN95G5 för att ja tycker att den e mycke snyggare än SN25P...
och vad menade du med: "Och en SATA hårddisk :p:D

? e den ja valt inte bra eller vad?

tack för tipsen [/B][/QUOTE]

hdd Seagate 160GB IDE Barracuda 7200.7 Udma100 (8MB Cache) 789 kr

^^ (nota den feta texten)
Ska du ha en tyst SATA hårddisk så satsa på en Samsung, för Seagate förlorade någon sak som man hade på IDE diskarna som gjorde att de blev tysta, så de finns inte på SATA diskarna. Samsung är därimot riktigt tysta, vad jag har läst.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk

jaha, ja nu fattar ja XD

tack