BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem

Det finns för helvete ingen bulletdrop i spelet...
Har inte snipat så mycket... men ändå... där jag siktar prickar jag... inte längre ner....

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Så vitt jag har sett eller kan hitta nu så finns det inte bullet drop i BF2.

Nån Dice snubbe från en irc chat:

valued-tom asked: Is it true there is a trajectory decay on bullets, and is there a maximum range the bullets can travel from the sniper rifle?
[DICE]Sanosuke answers: Yes. Bullets do not just fly in a straight line in BF2.

källa: http://www.gameslave.co.uk/forum/messageview.cfm/forum/13/thr...

Permalänk
Medlem

Är ju coolt om man lobbar kulorn.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

Tror jag läste någonstans att kulorna skruvar sig.. vet inte vart dock

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Det finns för helvete ingen bulletdrop i spelet...
Har inte snipat så mycket... men ändå... där jag siktar prickar jag... inte längre ner....

JO det finnt bulletdrop, eller, gravitation.
Läs i IRC-loggen ovanför, jag har läst det på flera andra ställen också.

Observera att det endast märks på riktigt riktigt långa avstånd när man använder Snipern.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Det finns för helvete ingen bulletdrop i spelet...
Har inte snipat så mycket... men ändå... där jag siktar prickar jag... inte längre ner....

Du borde bli typ försäljare för du lät så ruskigt övertygande. Och ändå hade du fel

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Det finns för helvete ingen bulletdrop i spelet...
Har inte snipat så mycket... men ändå... där jag siktar prickar jag... inte längre ner....

Finns nästan ingen möjlighet för dig att se det

+

det finns ändå, så du hade fel

Permalänk
Medlem

Det finns inte i spelet, det har funnits flertal trådar om det på flertal forum och alla säger samma.

Det går lätt att kolla upp det med sniping, bara att ta 2 snipers sätta dom på ca 200m håll och börja skjuta på varandra.
Kulorna slår ner hur som helst runt en...

Kort sagt deras hit-detection system är foobar.

Och Dice kommentar om anti-air saken i irc chatten är ju bara skitsnack, han säger att det behövs bara timing.. yeah right.

Citat:

[DICE]Sanosuke answers: The M16A2 may only fire single and burst mode, like in reality, but it does more damage with those three bullets than the AK.

Kul, usa har bättre saker...
En AK47 gör mer skada än en M16 i reallife..

http://www.forumplanet.com/planetbattlefield/topic.asp?fid=74...

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad har den tråden med saken att göra? Bara ett luddigt svar på en konstig fråga.

Permalänk
Medlem

Tänkte mest att det kunde vara intressant läsning för folk.

Sen har man plockat snipers med pistol på långt håll utan att behöva ta hänsyn till bullet drop.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Det finns inte i spelet, det har funnits flertal trådar om det på flertal forum och alla säger samma.

Det går lätt att kolla upp det med sniping, bara att ta 2 snipers sätta dom på ca 200m håll och börja skjuta på varandra.
Kulorna slår ner hur som helst runt en...

Kort sagt deras hit-detection system är foobar.

Och Dice kommentar om anti-air saken i irc chatten är ju bara skitsnack, han säger att det behövs bara timing.. yeah right.

Kul, usa har bättre saker...
En AK47 gör mer skada än en M16 i reallife..

http://www.forumplanet.com/planetbattlefield/topic.asp?fid=74...

du påstår att gravitationen inte har någon medverkan på hur kulan blev skjuten och vart den träffade? eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I-8
du påstår att gravitationen inte har någon medverkan på hur kulan blev skjuten och vart den träffade? eller?

Yep.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Yep.

orkade inte läsa: http://www.forumplanet.com/planetba...amp;tid=1721394 just nu, men varför skulle det inte stämma? om han påstår det "tydligen" anställd på dice....

Permalänk
Medlem

Om man nu kan skjuta personer på långt håll med pistol utan att ta hänsyn till projektil bana genom bara att sikta rakt på dom. Bara det säger mig att det inte finns en trajectory decay on bullets.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Sniper är värdelös på riktigt långa avstånd, bara på små stadsbanor är den bra imo ^^

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Sniper = Skräp. Lobba iväg en granat med m16 istället.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Kul, usa har bättre saker...
En AK47 gör mer skada än en M16 i reallife..

Var har du fått det ifrån? Det är samma kaliber och ammunitionen är mycket lik. Jag har skjutit båda två IRL. Att M16 känns som en plastleksak i förhållande till AKn är en annan femma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Var har du fått det ifrån? Det är samma kaliber och ammunitionen är mycket lik. Jag har skjutit båda två IRL. Att M16 känns som en plastleksak i förhållande till AKn är en annan femma

AK-47är ju en 7.62 bössa ju, men AK74 som MEC har är en 5.56. Och som du säger så är M16 ett riktigt Dinky Toy vapen. Grym skillnad att skjuta de bägge gevären.

Är det någon som vet ifall dom skall modifiera Blackhawken i nästa patch? Börjar bli så tråkigt att se flagghoppning med BHs hela tiden. Omöjliga att skjuta ner, löjligt är vad det är.

Visa signatur

Strategery!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alhambra
Är det någon som vet ifall dom skall modifiera Blackhawken i nästa patch? Börjar bli så tråkigt att se flagghoppning med BHs hela tiden. Omöjliga att skjuta ner, löjligt är vad det är.

Tyvärr så har inte Dice gett ut nån information om vad patchen ska innehålla.
Men vi får hoppas på det bästa.

Ak74 kör med samma ammo som Ak47 dvs 7.62 inte 5.56 nato.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Hedersmedlem

Varför blandar ni in AK74? Gascogne sa "AK47 gör mer skada än en M16" och det är inte sant. Det var det jag kommenterade.

Permalänk

Jag får banne mig inte detta att fungera:

Q: 1280x1024 som upplösning?
A: Skriv detta i genvägen: "BF2.exe +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 1024"
Frunnk

När jag startar spelet är det 1280 * 960 ändå... Någon annan som har samma problem, eller som har något tips???

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Tyvärr så har inte Dice gett ut nån information om vad patchen ska innehålla.
Men vi får hoppas på det bästa.

Ak74 kör med samma ammo som Ak47 dvs 7.62 inte 5.56 nato.

EA Games currently is working on a 1.03 patch, hopefully to be released by the end of August. The new patch will feature over 140 fixes and improvements.

Here's just a couple of them:
Server and Client performance improvements

Improved Server Browser - added Favorites and History Lists.
Point-farming prevention - game will stop Support/Medic/Engineer point farming exploits.
Squads - locked squad leader will get a message if someone wants to join.
Many HUD improvements - see the names of others in your vehicle, zoom level changing depending on vehicle, map zoom depending on map setup (16, 32 or 64 player map) etc.
Teamkilling changes - the logic of how teamkills are tracked will be changed.
Gameplay tweaks - the way transport helicopters work will be tweaked.
Additional scoring changes - players who destroy an enemy commander's assets will be given points.

Dessutom håller de på med förbättringar för Battle Recordern, undersöker hur de ska göra för att en spelare ska få kunna byta sitt playernamn, på något sätt balansera så att det blir lättare att få ner flygplan mm.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

sweet att man får poäng för att ta ner UAV mm.. då kanske folk lyssnar på commander som säger att man ska ta ner deras arti etc ;D

iofs också bra att dom fixar poäng exploit skiten som vissa höll på med.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Får man poäng om man reparerar UAV, Arty osv?

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Medlem

Ja, det har man alltid fått ;D

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Tja, jag är knappast Engineer så jag hade ingen aning.

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Varför blandar ni in AK74? Gascogne sa "AK47 gör mer skada än en M16" och det är inte sant. Det var det jag kommenterade.

Det var någon dokumentär på tv som handlade om AK47 vs. M-16 under Vietnam-kriget.
Där visade det sig att AK47 var kraftigare och kunde skjuta igenom träd och lite annat.
Men om jag kommer ihåg rätt så sa de i en annan dokumentär att amerikanarna hadde någon svag krutblandning istället för den "vanliga".

Så jag tror inte att man kan basera de nya varianterna på de riktigt gamla.

Visa signatur

"If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to stort it out themselves." -- Douglas Adams

Permalänk
Avstängd

vänta nu, ni påstår att m16 är bättre än AK47 i spelet?

Jag tycker det är tvärt om, 3 skotts läget på M16 är ju värdo i närstrid.

Visa signatur
Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aaargh
Det var någon dokumentär på tv som handlade om AK47 vs. M-16 under Vietnam-kriget.
Där visade det sig att AK47 var kraftigare och kunde skjuta igenom träd och lite annat.
Men om jag kommer ihåg rätt så sa de i en annan dokumentär att amerikanarna hadde någon svag krutblandning istället för den "vanliga".

Så jag tror inte att man kan basera de nya varianterna på de riktigt gamla.

AK47:an är ju 7.62, så rent logist borde det vara mer tryck i den..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

får en ny dator idag + EA spel kupong. blir bf2 hela helgen ^_____________________^

edit: