Permalänk
Medlem

bärbara som klarar 1920x1200

vilken är det absolut lättaste dator som klarar denna eller 1600x1200 i upplösning?

även 1680x1050 kan ha intresse om datorn är riktigt snygg,smidig,lätt, kall o tyst

jag är inte ute efter en gamerdator... kommer bara spela poker och surfa på den, obs ingen mac!

har suttit länge nu och letat men verkar som dells inspiron 6000 med sina 3kg är bäst, eller Dell Latitude D810 med sina 2,75kg

fast sen när man kikar närmare står det

"D810 - 9-cellers batteri
& resemodul:2.9kg's"

vad är en resemodul?

är jättetacksam om någon kan hjälpa mig hitta en dator som klara dessa "krav" priset är mindre viktigt

/emil

Permalänk
Medlem

hehe får du inte tilta så mycket då om du ska ha råd med en sån

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norpx
hehe får du inte tilta så mycket då om du ska ha råd med en sån

hehe, nä får försöka med det

nu har jag hittat en perfekt för mig!

dock har den en massa onödig funktioner som jag ej vill ha

http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e734512&Refer...

allt är perfekt förutom priset :/

varför finns det inga liknande bärbara fast billigare :/

vill hellst inte lägga ut mer än 25k

Permalänk
Medlem

Re: bärbara som klarar 1920x1200

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyr
vilken är det absolut lättaste dator som klarar denna eller 1600x1200 i upplösning?

"D810 - 9-cellers batteri
& resemodul:2.9kg's"

vad är en resemodul?

är jättetacksam om någon kan hjälpa mig hitta en dator som klara dessa "krav" priset är mindre viktigt

/emil

tippar på att man tar ut dvd-rw enheten och stoppar in ett tomt fack.....

eller så är det ett extra batteri =P

Permalänk
Medlem

Vad tror du om en Dell Inspiron XPS (N08XP2) (http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b&c=se&c...)
Har en ruskigt bra skärm 17" Widescreen (1920 x 1200) med TrueLife.
Har en Intel Pentium 4 Mobile Processor, med en klockfrekevns på 2,26Ghz. 1024MB RAM (533Mhz =SNABBA). Windows XP PRO (som rekomonderas av DELL). En 80GB hårddisk (5400rpm) perfekt avvägt... ganska snabb, men desto snabbare desto mer högljudd... Inbyggt modem, gigabit nätverkskort och trådlöst nätverkskort. Väldigt bra grafikkort NVIDIA Geforce Go 6800 ULTRA 256 MB. Med denna dator har du en av dagens prestigemodeller.

EDIT: Höll på att glömma priset: 23.646:-

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Vad tror du om en Dell Inspiron XPS (N08XP2) (http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b&c=se&c...)
Har en ruskigt bra skärm 17" Widescreen (1920 x 1200) med TrueLife.
Har en Intel Pentium 4 Mobile Processor, med en klockfrekevns på 2,26Ghz. 1024MB RAM (533Mhz =SNABBA). Windows XP PRO (som rekomonderas av DELL). En 80GB hårddisk (5400rpm) perfekt avvägt... ganska snabb, men desto snabbare desto mer högljudd... Inbyggt modem, gigabit nätverkskort och trådlöst nätverkskort. Väldigt bra grafikkort NVIDIA Geforce Go 6800 ULTRA 256 MB. Med denna dator har du en av dagens prestigemodeller.

EDIT: Höll på att glömma priset: 23.646:-

Den datorn är väl knappast särskilt lätt, vilket var vad han efterfrågade! Kanske uppfyller dina våta drömmar dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keiser
Den datorn är väl knappast särskilt lätt, vilket var vad han efterfrågade! Kanske uppfyller dina våta drömmar dock

Hehe, kanske inte.. men helt ok..

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=308384&cks=PRL

Inte lika högspecad som Dell xps2, men å andra sidan med en skärm som är hästlängder före xps2 och möjlighet till raid. Väger 3.7kg med 1 hårddisk.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk

Är i precis samma situation som dig vill enbart ha en laptop med hög upplösning på minst 1680 x 1050 och en vikt under 3kg. Gärna inte för snabb heller eftersom snabbhet betyder kortare batteritid.

Finns egentligen bara 2 alternativ i nuläget:

Dell Inspiron 6000
Dell Latitude D810

Jag har även kollat på nya Acer Ferrari 4005 som går att hitta billigt utanför Sverige och som klarar 1680 x 1050. Den snyggaste datorn på marknaden men tidigare modeller har haft problem med högljudda fläktar och tveksam batteritid.

Permalänk
Medlem

Hp NX8220, en modell där klarar 1680x1050 och väger 2,8kilo.

Visa signatur

I/O is everything !