World of Warcraft-tråden!

Permalänk

Någon som vet var jag kan tanka wow-fontet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Urk, nu skiter jag i Dreadmist Robe. Nu går jag och skaffar +damage-saker istället. Jag ska börja med Robe of winter night.

Så ska det låta :), finns ganska bra tailoring saker, handskar byxor bland annat, sen crimson felt hat i strat från han i kyrkan och 34dmg brallor i lbrs. http://wow.allakhazam.com/profile.html?52839

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Så ska det låta :), finns ganska bra tailoring saker, handskar byxor bland annat, sen crimson felt hat i strat från han i kyrkan och 34dmg brallor i lbrs. http://wow.allakhazam.com/profile.html?52839

Är det värt att skaffa felcloth-saker, eller har dom för värdelösa stats i övrigt? Eller är det bara det att det är pinsamt att springa runt i gröna saker?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Nej.

Någon som vet på ett ungefär när den ska komma?

Visa signatur

Just do it.

Permalänk
Medlem

World server is down...ja, precis vad jag ville ha nu.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
MystiX:
"Det är då man trycker dit en Earth shock å en heal sen kan ni inte ens kasta den"

Nu finns det väl ingen begåvad Paladin som slänger HoW mot en shaman om han inte flyr? Därför stunnar man Shamanen så fort han om/när han kommer under 20% och då har man 6 sekunder på sig att kasta HoW + Contentration.
Nu lär det aldrig hända eftersom Shamans är fruktansvärt overpowered och den mest fulländade klassen.

"Hehe ne precis, bara se till att ha rätt mycket liv hela tiden, vilket är rätt lätt mot shamans. Men däremot i masspvp kan det vara störande då man springer omkring lite å man får en kristen boll i ryggen så man dör"

Och hur tror du vi känner när Shamans slänger iväg den där chain spellen som dödar en 2-3 stycken Aliancer som är skadade Välkommen i klubben! Jag lovar i Uthers namn att jag endast skall kasta den på alla shamaner jag ser med mindre än 20% i battlegrounds som payback för alla gånger jag grinat över att ni klarat smita och överleva

Du glömmer att vi har en trinket som gör eran stunn rätt värdelös Dock kan man juh ha lite otur å ha lite cooldown kvar, men det är inte ofta om man stöter på varann i en mörk skogsdunge.

Hehe ja det har du iof rätt i, men samtidigt måste man nästan vara elemental för att det ska ge nått, med en fin manapool, annars springer man å sparkar grus 80% av tiden när manan är borta

Permalänk
Medlem

.. Så droppar NightSlayer Chest efter 100års hunt.. så biddar 4x Rogue på max =(... fan vad den droppar kasst för oss.. andra nu på 30tals raids

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Är det värt att skaffa felcloth-saker, eller har dom för värdelösa stats i övrigt? Eller är det bara det att det är pinsamt att springa runt i gröna saker?

Jadå, sen kör du curse of elements och crittar shadowbolt på 5k ;).

http://web.telia.com/~u24325422/2537.jpg

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Mohaha lyckades wipa hoss ragnaros 2% ^^

main tank dog runt 10% sen blev allt ett helvete :D.. sen så kom sons när han hade 2% kvar

http://img373.imageshack.us/img373/8917/dead0fg.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biber
Det verkar vara lättare att vara horde i AV, men det beror nog mest på spelarna i alliance på Stormscale.

På Twilight's Hammer så är det Alliance som regerar kommer jag ihåg :>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Jadå, sen kör du curse of elements och crittar shadowbolt på 5k ;).

http://web.telia.com/~u24325422/2537.jpg

Curse of elements hjälper nog inte shadowbolts särskilt mycket...

Permalänk

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=1982

JAAAAAAAA!!!!!

Första epic, vi ska sälja och dela på vinsten

Permalänk
Medlem

Hehe, måste berätta något roligt.
Jag håller för tillfället på med min hunter epicquest, och hade lyckats ta ner 2/4 demoner. Försökte tidigare idag att ta ner den i Un Goro crater, men misslyckats p ga horde mm.
Misslyckats ganska många ggr innan med iofs, och då har jag haft en massa buffs (pwf, gotw, palabuffar/auras/healthstones mm).

Och nu, 03:15 typ så tänkte jag testa demonen för skojjs skulle bara, innan jag skulle lägga mig, jag hade inga buffs whatsoever, använde inga healpots, men gissa vad? Tog ner demonen iaf

Ganska lustigt att ta ner den UTAN alla buffs, vilken jag aldrig klarat innan MED alla buffs

3/4 demoner döda nu iaf, ska ta den sista i Silithius imorrn, sen har jag min båge !

Godnatt

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Hehe, måste berätta något roligt.
Jag håller för tillfället på med min hunter epicquest, och hade lyckats ta ner 2/4 demoner. Försökte tidigare idag att ta ner den i Un Goro crater, men misslyckats p ga horde mm.
Misslyckats ganska många ggr innan med iofs, och då har jag haft en massa buffs (pwf, gotw, palabuffar/auras/healthstones mm).

Och nu, 03:15 typ så tänkte jag testa demonen för skojjs skulle bara, innan jag skulle lägga mig, jag hade inga buffs whatsoever, använde inga healpots, men gissa vad? Tog ner demonen iaf

Ganska lustigt att ta ner den UTAN alla buffs, vilken jag aldrig klarat innan MED alla buffs

3/4 demoner döda nu iaf, ska ta den sista i Silithius imorrn, sen har jag min båge !

Godnatt

Grats Pallar inte att har blivit en innegrej med Krol Blade / Brutality Blade för hunters i min guild >_< (+ den bågen då..).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Nja nu tänker du fel. Ge paladins lika dödliga magier som Shamans och ge dom plate. Så skall du tänka, för då blir det jämnt mellan fraktionerna. Att plate inte hjälper ett jota mot magier är det ingen som tänker på.

Warriors är och kommer alltid vara de bästa tanksen på grund av er långa HP bar, taunt och melee dps.
Både Paladins och Warriors är i dagsläget rena melee fighters, vilket gör obalansen till horde större. Paladins är en ren melee klass som inte kan hålla sina fiender i fighten. Tänk dig själv att aldrig kunna överhuvudtaget stoppa en som försöker komma utanför melee range. Eller att aldrig kunna svara en caster med charge Tex? Det har saknats något i paladinsklassen och det vet alla. Skillnaden är nu att vi kan avsluta runners med en MAGI. Det är helt rätt väg att gå, vi skall INTE ta ifrån warriors dominans i melee fighterna. Men Paladins är medelmåttor melee krigare som baserat sin dps HELT OCH HÅLLET på tur. Har vi tur, är vi dödliga även för warriors. Har vi otur har vi inte en chans mot någon klass.
Overall har ni bättre DPS på melee och så skall det vara.
Att vi har Plate betyder ite att vi har det för att vara snygga....det har en mening. Vi skall slåss och då behöver vi kunna avsluta fighterna utan att Horde ser oss som "sitting ducks" som dom alltid kan smita ifrån. Nu får dom en glödande knytnäve rätt i ashlet, och det är dom värda om dom smiter

Jag kan inte heller svara en caster med en charge eftersom att jag då är "in combat" vilket disablar den abilityn, vad vi däremot kan göra att ta stryk så vi får 10 rage och dra på en intercept.

Men denna talang ni kommer få anar jag kommer bli en pain in the ass i bg, som warrior har vi inget annat alternativ där än att charga rätt in i smeten av gubbar för att kunna ta någon för att sen dö. I nuläget kan ju ni pallis rida/springa in klubba ner någon med lite hp för att sen dra på er bubbla och lugnt knalla ut igen, iaf vi får se vad detta leder till men jag anar massa pallis som rider omkring i utkant av fajterna targetar nån med lite hp och drar iväg er spell åså vidare till nästa target.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

Nej inte svara en caster med charge...ni kan charga honnom innan. Vi paladins är döda innan vi hinner fram till en caster (plate hjälper ju inte mot spells). Om vi skall vara "spell-lösa" så skall vi banne mig kunna ta oss fram till fienden på något sätt, eller hålla honom kvar i striden. Vi har inga sådana möjligheter idag om vi inte köpt en massa prylar, är Engener eller har defias nät.
Ja räkna med att Paladins har en hel del att betala tillbaka för. Alla casters som bara väntar på att "bubblan" skall ta slut och laddar upp med nuke. Man brukar leva i 0.5 sekunder efter bubblan försvinner. Även om man står bakom alla Aliancerna vid fronten. Nu blir det lite omvända roller, 20% hp = död.

BTW.. 4 raka segern för guilden i AV igår Vi börjar få taktiken att hålla.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
de flesta MT's har den där gearen
innan dom får dragon's blood cape, blastshot/striders mark/bwl båge typ...

Iofs är dragons blood cape inte så värsta bra, med tanke på att Might får mindre defence, så är det så bra som möjligt med defence på andra items.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Nej inte svara en caster med charge...ni kan charga honnom innan. Vi paladins är döda innan vi hinner fram till en caster (plate hjälper ju inte mot spells). Om vi skall vara "spell-lösa" så skall vi banne mig kunna ta oss fram till fienden på något sätt, eller hålla honom kvar i striden. Vi har inga sådana möjligheter idag om vi inte köpt en massa prylar, är Engener eller har defias nät.
Ja räkna med att Paladins har en hel del att betala tillbaka för. Alla casters som bara väntar på att "bubblan" skall ta slut och laddar upp med nuke. Man brukar leva i 0.5 sekunder efter bubblan försvinner. Även om man står bakom alla Aliancerna vid fronten. Nu blir det lite omvända roller, 20% hp = död.

Mjo du har nog rätt, vi får väl se vad som händer.

Jag är iaf överlycklig över att jag inte rollade en alliance warrior så jag slipper tävla mot pallis som inte vet sin plats och vill rollar på valor osv för att de säger sig behöva den när de ska tanka..:p

Diskussionerna på thott under vissa valor delar är helt bissart långa av påhopp och slagord från både warriors och paladins..:D

Edit:

Förresten tror ni de nånsin kommer öka lvl capen i spelet? Menar en del av charmen är ju att sukta efter att gå vidare så att säga. I t.x.e diablo så tar det helt bisarrt lång tid att bli lvl99, i wow gick det fort till lvl60. Som det är nu dröjer det väl inte länge innan var man är lvl60 och det känns inte som att man åstakommit något speciellt när man kommit dit.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

Då måste dom komma med en massa nya miljöer/instancer, så om dom skulle höja så lär det nog ta gaska länge.

Permalänk
Medlem

dom ska ju komma med hero classes, vet inte riktit hur det kommer att funka men det påstås att man ska kunna bli lvl 65 då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av barf
dom ska ju komma med hero classes, vet inte riktit hur det kommer att funka men det påstås att man ska kunna bli lvl 65 då

vadå typ att man ska göra sin char till nån slags hero?... fattar noll. lär ju bli coolt iaf

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Mjo du har nog rätt, vi får väl se vad som händer.

Jag är iaf överlycklig över att jag inte rollade en alliance warrior så jag slipper tävla mot pallis som inte vet sin plats och vill rollar på valor osv för att de säger sig behöva den när de ska tanka..:p

Diskussionerna på thott under vissa valor delar är helt bissart långa av påhopp och slagord från både warriors och paladins..:D

Edit:

Förresten tror ni de nånsin kommer öka lvl capen i spelet? Menar en del av charmen är ju att sukta efter att gå vidare så att säga. I t.x.e diablo så tar det helt bisarrt lång tid att bli lvl99, i wow gick det fort till lvl60. Som det är nu dröjer det väl inte länge innan var man är lvl60 och det känns inte som att man åstakommit något speciellt när man kommit dit.

Valor och Lightforge är inga class armors igentligen. Därimot har en warrior mer nytta av Valor och en Paladin av lightforge.
Paladins som rullar på Valors grejer när det finns warriors med som saknar dom är bara snikna och loot kåta. MEN.... en paladin tjänar massor på att byta upp sig till valor med, om han har medel equip innan. Jag rullade aldrig på Valor när jag raidade med randoms, jag skulle ha lightforge, inget annat.

I mass PvP därimot är critadins mer användbara. Om du ser på vårt PvP set är det till för en enda sak=döda. Det finns mycket liten chans att heala buffa i AV battlegrounds Tex (om du inte är i en Guildraid förståss) Cleansa går bra eftersom det är "billigt" och är direct cast.
Anledningen till att det inte går att spela som healer buffer är att folk dör för fort. Vi hinner inte helt enkelt. Detta vet Blizzard och därför har dom gett endast offensiva egenskaper på vårt PvP set. Samtidigt som dom tog bort dom på PvE armorn.

En warrior är bästa tanken. Just på grund av warriorns långa HP bar och Taunt. En Paladin KAN tanka, men det får bli offtank i första hand i så fall, när ingen annan gör damage.
Så att rolla på Valor för den anledningen, nej det räcker inte. Vi tankar lika bra i lightforge (om inte bättre när vi kan heala oss mer).

Läs inte på Thottbot där är allting hunter items ju Det går inte till så i verkligheten. Det finns väl iof mindre begåvade personer även i WoW.

EDIT:
Ha förtröstan, det är efter level 60 wow börjar på allvar!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
vadå typ att man ska göra sin char till nån slags hero?... fattar noll. lär ju bli coolt iaf

Förhoppningsvis så skall det bli så att när du når lvl 60 så har du möjligheten att "bli" en ny klass.
Jag hoppas även att det blir så att man blir tvungen att spela upp sin karaktär ifrån botten igen, men det blir troligtvis inte så.
Sedan är det snack om att man kommer att kunna nå lvl 65/70, men det får vi väl också se hur det blir med den saken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Jag som Rogue har store problem att ha ihjäl warriors. De är omöjliga. Jag använder stunlocks initialt, Imp Expose armor och Rupture. Det kör 2-3 hits, varav en crit så har jag 20-30% hp kvar. *suck*

Det är iofs meningen, Blizzard kör sten-sax-påse systemet. Skaffa stamina gear... ofta 2-hit (3 med execute då) dödar man rogues för dom har så lite hp...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Förresten tror ni de nånsin kommer öka lvl capen i spelet? Menar en del av charmen är ju att sukta efter att gå vidare så att säga. I t.x.e diablo så tar det helt bisarrt lång tid att bli lvl99, i wow gick det fort till lvl60. Som det är nu dröjer det väl inte länge innan var man är lvl60 och det känns inte som att man åstakommit något speciellt när man kommit dit.

Blizzard kommer antagligen att annonsera en expansion till WoW under Blizzcon. Då kanske de ger lite info om vad den kommer innehålla. Finns förstås en risk att det inte är en expansion, utan något helt annat men det är troligast att det handlar om en expansion.

http://money.cnn.com/2005/08/12/commentary/game_over/column_q...

Citat:

"We're going to be showing off a new product we haven't announced yet," said Wang. (And for those thinking it's the long-rumored unveiling of "Diablo 3" or "Starcraft 2," get ready for a letdown. Wang said the announcement will be linked to "World of Warcraft".)

BlizzCon är i slutet av oktober.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkAliz
Förhoppningsvis så skall det bli så att när du når lvl 60 så har du möjligheten att "bli" en ny klass.
Jag hoppas även att det blir så att man blir tvungen att spela upp sin karaktär ifrån botten igen, men det blir troligtvis inte så.
Sedan är det snack om att man kommer att kunna nå lvl 65/70, men det får vi väl också se hur det blir med den saken

hrm verkar ju ballt. men då lär ju dom vara lite imba i pvp?

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
vadå typ att man ska göra sin char till nån slags hero?... fattar noll. lär ju bli coolt iaf

Saxat från http://www.wow-europe.com/en/info/underdev/

On the Horizon
We plan on implementing these features over the next year.

Reminder: Some features listed in the On the Horizon section are in the concept stage and the final results may be different than originally described.

Player vs. Player Battlegrounds - Siege Weapons

[u]Hero classes[/u]

High Level Raid Dungeons/Content

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
hrm verkar ju ballt. men då lär ju dom vara lite imba i pvp?

Varför det då?
Blizzard har hittils gjort väldigt balancerade (till största del i alla fall) klasser, varför skulle det balla ut nu?

Permalänk
Medlem

Blir så less på en del människor, vi körde ubrs, och fick inte ihop fullt gäng i guilden, så vi tog med lite andra spelare. Naturligtvis får vi med ett nöt, en priest, som för det första hade på sig nästan fullt Dreadmistkit(om han fått det för att ingen warlock ville ha delarna så helt ok) men vem har på sig pvp-set till en instans som priest? Sen inne i instansen så heala han knappt och började skinna mitt i fighterna så att ingen annan skulle hinna skinna innan honom. Folk sa åt honom, men det sket han i, o de andra prästerna lessna för att de fick heala åt honom. Till råga på allt vann han Finkels skinner, vilket han deffenitivt inte förtjänade. Så här i efterhand så inser man ju att vi borde kickat honom, men vi ville inte riktigt göra det iom att de var flera från samma guild, o då kanske de hade hoppat av med, o de andra skötte sig iaf bra.

Läxa, komma ihåg hans namn, o helst bara köra guildruns

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kommer in på www.wow-europe.com? Har inte kommit in där på ett par dagar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk