Sambeställning 2 från kina, Nu Peltiers, LCD och Leds!

Permalänk

nu har jag inte läst tråden men jag kan nog säga en sak direkt:
ha det så roligt med allt räknande Biohazard:D

sen till alla som tydligen inte litar på biohazard, han kommer blåsa er denna gången, nu när han vet att det är många som kommer beställa grejer för stora bellop:D.
Nä men seriöst, varför skulle han göra det? och hur mycket problem skulle han inte få om han gorde det? Alltså tror jag han kommer sköta detta lika bra som föra gången:)

Permalänk
Medlem

Jag vill ha 1 stycken Grafisk 128x64 grön 16.8$ 123kr och
1 stycken 20x4 grön 11.8$ 91kr.
Min email adress är funhacker [at] yahoo.com

Permalänk
Medlem

Detta verkar intressant!

Here we go:
1 st. 20x2 Blå
1 st. 20x4 Blå
1 st. 89W Pelt

masfog01(at)student.umu.se

Tummen upp för att du tar dig tid att fixa nåt sånt här, det måste ta en jäkla tid.

Permalänk
Medlem

Den grafiks verkar krånglig att installerar, vågar inte köpa den. Tar istället 2 st blå 20X4 om de är okej?

Permalänk
Medlem

Ok Biohazard... lägg till dessa för min del:

10st 580RGBC-CC (RGB LED 0,69)
10st 599LW7C (Vit 100Gr 0,20)
1st S70NW6C (Lux 30LM vit 70gr 6,7)
1st S30NW6C (Lux 30LM vit 30gr 6,7)
20st 560LW7C J (vit/8000 5mm 60gr 3000mcd 0,24)
10st 540LW7C V (vit/5000 5mm 45gr 3000mcd 0,17)
10st 515xW8C ZA1 (vit/6500 5mm 17gr 14000mcd 0,23)
30st 560LW7C I (vit/8000 5mm 60gr 2100mcd 0,17)

Hehe.. nu har jag knuffat er några $ i rätt riktning.
Du når mig på paxmax99 "ALFAKRULL" gmail.com

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Ju fler vi är desto billigare blir det! Det är ju det som gäller.

Just nu kostar en 128*64 230kr likadan kostar 350kr hos fractronics. Och det är pris med frakt till sverige. Så jag ser inte vart du får det billigare?

förra gången blev det runt dubbla priset just för att vi var så få och vi köpte får så lågt pris.

Alltså kan vi räkna med att priset i värsta fall blir ca 30% högre än det som anges i kolumn 1?
Eller alternativt: Som värst 67% dyrare än i kolumn 3.

Beräknat på "ATM12864D-NS-BBW" (grafisk blå 64x128), som jag antog att du menade här ovan.

Jag vill bara kolla innan jag lägger min beställning på brutto ~$70.

Visa signatur

Där alla tänker lika, tänker ingen speciellt mycket.
Om du tror att du vet, så är du dåligt underrättad.

Permalänk

Vill ha:
Peltier 89w 4.37$ 34kr

Karkkainen.a@gmail.com

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stiff
Alltså kan vi räkna med att priset i värsta fall blir ca 30% högre än det som anges i kolumn 1?
Eller alternativt: Som värst 67% dyrare än i kolumn 3.

Beräknat på "ATM12864D-NS-BBW" (grafisk blå 64x128), som jag antog att du menade här ovan.

Jag vill bara kolla innan jag lägger min beställning på brutto ~$70.

hmm 30% kan vara en rätt bra uppskatning. Vi siktar ju på kollum 3. Annars blir det lite tråkigt.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

1 st Grafisk 128x64 blå 18.5$ 143kr
1 st 20x4 blå 12.9$ 99kr
Min E-mail är: christofer_skoog[at]hotmail.com

hoppas det inte är försent att hänga på

Visa signatur

Main: Asus Zpehyrus G14; 6800HS, RX6800s, 48gb ram
Server: B460m, 10600K, 64gb ram, P2000, 2x14TB, 2x1TB NVME

Permalänk

kanske ska hänga på med någon lcd.. ska bara fråga här hemma .. sen så tar vella det bara 2-4 veckor för att att komma till sverige och sen en vekc a till minst iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

det tar 3-4 dagar att komma till sverige.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

Biohazard, har du koll på vilken kolumn vi är uppe i nu? Och om vi inte har nått kolumn tre än, hur mycket är det kvar?

Permalänk

biohazard.. när du nämner betalningen var jag skeptis i början . men så vi ger dig ett svar och mail där i sen när du fått grejorna betalar vi in då?. för om vi gör det efter så kommer det ju bli bökigt mer att de tillkomer frånkommer avgifter så måste du ju gå - .. och sen när du fått dina kr då skcika du te oss då elelr? för som jag tänker på det så blir det ju i andra hand so man får det igenom.. eller skickar du till baka pengar "som blivit över i förinbetalning" med respektive sak sen eller?

och kan man bara beställa de saker som du skrivit upp för att om man vill ha en dispaly på 2*40 eller vad det nu var för något.. går det bara om det är en lcd? eller bara det du skrivit upp..

de kanske hade uppdaterat sin sida efter du gjorde tråden

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Audiochicken
Biohazard, har du koll på vilken kolumn vi är uppe i nu? Och om vi inte har nått kolumn tre än, hur mycket är det kvar?

Ne jag har inte det just nu. Väntar ett tag tills de flesta har skrivit upp sig sen stänger jag och räknar ut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
biohazard.. när du nämner betalningen var jag skeptis i början . men så vi ger dig ett svar och mail där i sen när du fått grejorna betalar vi in då?. för om vi gör det efter så kommer det ju bli bökigt mer att de tillkomer frånkommer avgifter så måste du ju gå - .. och sen när du fått dina kr då skcika du te oss då elelr? för som jag tänker på det så blir det ju i andra hand so man får det igenom.. eller skickar du till baka pengar "som blivit över i förinbetalning" med respektive sak sen eller?

och kan man bara beställa de saker som du skrivit upp för att om man vill ha en dispaly på 2*40 eller vad det nu var för något.. går det bara om det är en lcd? eller bara det du skrivit upp..

de kanske hade uppdaterat sin sida efter du gjorde tråden

Ni betalar in. Jag betalar till företaget, de skickar varorna, jag skickar varorna. Så går det till.

man kan ta det som finns på deras hemsida också. Skrev bara upp det vanligaste.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

men... som det står så att en "peltier kostar Exempel.. 50 kr " så till kommer ju frakt där sen.. hur fan räknar du ut det..

eller stänger du tråden och sen sitter någon dag och bara räknar.. och sen skickar ett mail med kontonummer till dig och hur mkt..?

edit: klar man ska försöka övertala föräldrarna då..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
men... som det står så att en "peltier kostar Exempel.. 50 kr " så till kommer ju frakt där sen.. hur fan räknar du ut det..

eller stänger du tråden och sen sitter någon dag och bara räknar.. och sen skickar ett mail med kontonummer till dig och hur mkt..?

hmm.. i princip jag stänger, räknar ut exakt pris. Sen skickar jag email till alla med priser på allt och kontonummer etc.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

hazard glöm inte mig! 1 st 89w pelt Mad_man104@hotmail.com

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
hmm.. i princip jag stänger, räknar ut exakt pris. Sen skickar jag email till alla med priser på allt och kontonummer etc.

Tycker du borde få tråden låst så att folk inte gnäller på att dom inte fick beställa osv... sen låser upp så du visar vilka som sakerna har skickats till osv...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Tycker du borde få tråden låst så att folk inte gnäller på att dom inte fick beställa osv... sen låser upp så du visar vilka som sakerna har skickats till osv...

jo det är en bra tanke. Men då kommer alla PM mig istället jag hatar pm, man glömer bort det så lätt! Fungerade rätt bra i förra tråden, var väl lite så att folk missade men sånt händer.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

20x2 grön 8.41$ 65kr 2st
20x4 grön 11.8$ 91kr 1 st

sätt upp mig på kanske ska höra till 100% först...

medföljer kopplingsshema eller var isf hittar man sånna

marlund89@hotmail.com

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

ok. Nu är det så att jag säger stopp mest för att kunna räkna i lugnt och ro. För det lär ta ett par dagar. Efter det så öppnar jag igen om det behövs.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
jo det är en bra tanke. Men då kommer alla PM mig istället jag hatar pm, man glömer bort det så lätt! Fungerade rätt bra i förra tråden, var väl lite så att folk missade men sånt händer.

Inkorgen blir full till slut, då får du inga fler, då får du bara massor med mail :/ Om det inte finns en inställning för det dvs.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Inkorgen blir full till slut, då får du inga fler, då får du bara massor med mail :/ Om det inte finns en inställning för det dvs.

Man kan stänga av så användare inte kan skicka PM till mig. Min email kan ju inte alla:) om den inte står i profilen. Men email är lättare att ignorera. Grejen är, förra gången var jag tvungen att PM folk och fråga efter adress och annat skit. Vilket var jobbigt för man kan bara skriva ett pm var 30:sekund. Så jag ska försöka hålla mig bara till email.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

Grafisk 128x64 blå lägg till det på min

Permalänk
Inaktiv

EN sån här peltier för mig tack

30x30x3.3mm
4.3A/14.6V max.
Qmax 36W
127 couples

6,3$ = 50,50 kr

Min mail: michael.norrgren@telia.com

Micke

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av citizendildo1
EN sån här peltier för mig tack

30x30x3.3mm
4.3A/14.6V max.
Qmax 36W
127 couples

6,3$ = 50,50 kr

Min mail: michael.norrgren@telia.com

Micke

Tar inte emot fler än så länge.

Edit: oh herre jävlar ska jag säga! Gjorde en snabb räkning och vi är uppe i över 1400 dollar!!! Drygt 13.000 kr!! OMFG! ne men ärligt. det är fan mer än vad jag hade gissat på.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

det kan ta upp till 5 veckor för oss att få grejorna...

http://www.hebeiltd.com.cn/?p=delivery

1 Basic prices column I. (orders less than US$180)
2 Buy >US$180 = get prices from column II.
3 Buy >US$900 = get prices from column III.
4 Buy >US$4,800 = get prices from column IV.
5 Buy >US$28,000 = get prices from column V.
o m vi nu är över 1400 dollar så...kom igen med 3400 då..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Haha, så nice!

Permalänk

av boka mig...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

biohazard: tyvärr så har jag tajjt med pengar just nu, så jag måste tyvärr avboka allt jag har beställt.

=/