Permalänk

tempraturprogram?

Finns det nått sånt program! vill ha alla tempraturer sammlade på en och samma plats, ex tempen på cpu och grafikkort med mm.
Jobbigt att gå in i bios typ för att kolla på cpu tempen!

Permalänk
Medlem

Finns, Men jag vet inget jätte bra. Men Motherboard monitor funkar bra för CPU iaf Everest Home visar fel och visar inte allt så det bör man helst inte använda.

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem

Everest och Speedfan kör jag med iaf, de visar rätt båda två! men man kan inte se grafikkortet...iaf fall inte mitt kort i nåt av de programmen ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hases
Everest och Speedfan kör jag med iaf, de visar rätt båda två! men man kan inte se grafikkortet...iaf fall inte mitt kort i nåt av de programmen ;P

Då har du ingen sensor i GPU:n

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McMoj
Finns, Men jag vet inget jätte bra. Men Motherboard monitor funkar bra för CPU iaf Everest Home visar fel och visar inte allt så det bör man helst inte använda.

Både jag och mina kompisar är riktigt nöjda med everest programet..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
Både jag och mina kompisar är riktigt nöjda med everest programet..

Jag VAR, Nu funkar det aboslut inte, visar bara 1 hårddisk av 3, visar inte grafikkort och CPU visar alltid 28.

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem

kör oxå med Everest men det skiljer 10grader mellan den o BIOS

villken visar rätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2HOT4U
kör oxå med Everest men det skiljer 10grader mellan den o BIOS

villken visar rätt?

Bios alltid!

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk

Hur hittar man temraturen på gpu i bios? jag letade men hittade inte!

windows 98 har jag!

Permalänk
Medlem

var får man tag på detta "everest" som ni pratar om?

skulle vilja ha alla temperaturer samlade på ett och samma ställe...

Visa signatur

Jahaja??

Permalänk
Medlem

cpu cooler 9..

Visa signatur

Amd, Dfi lanparty Sli-d, amd opteron 146 2.0@3.1ghz, ballistix 512mb 500@600mhz, hitachi 160gig sata, 17" tft skärm 8ms,

Permalänk
Medlem

Vilket program ska man ha för att kolla grafikkort temp ?

Visa signatur

/gurra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hases
Everest och Speedfan kör jag med iaf, de visar rätt båda två! men man kan inte se grafikkortet...iaf fall inte mitt kort i nåt av de programmen ;P

Jag kan se grafikkortets temp på Speedfan, men den tar medelvärdet av både GPU och Memory värme.

Visa signatur

Asrock P4V88+, Intel P4 Prescott 3.0 GHz, Kingston ValueRAM 512MBx2, Asus V9999/TD 6800 128MB AGP, Samsung 160GB 8MB cache, Integrated Via AC'97 5.1 chipset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McMoj

Bios alltid!

Långt ifrån alltid..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xsu
var får man tag på detta "everest" som ni pratar om?

skulle vilja ha alla temperaturer samlade på ett och samma ställe...

Finns på swec's ftp http://ftp.sweclockers.com/

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stefanken
Hur hittar man temraturen på gpu i bios? jag letade men hittade inte!

windows 98 har jag!

Först o främst måste du gå in i BIOS vilket inte är en del av Windows utan ett program som sammankopplar enheterna innan Operativsystemet laddas.

Bios kommer du vanligtvis in i om du trycker på DEL/F2 det brukar stå något i stil med "Press DEL to enter setup" när du startar datorn, tryck den knapp som den hänvisar till.

Olika BIOS'ar har olika uppsättning, på min bios finns det något som heter "PC Health status" där står det bl.a. om temperaturen på processor osv.

Leta lite själv o kolla i manualerna till datorn. Du kan ju alltid använda allas våran vän www.google.se

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xylion
Först o främst måste du gå in i BIOS vilket inte är en del av Windows utan ett program som sammankopplar enheterna innan Operativsystemet laddas.

Bios kommer du vanligtvis in i om du trycker på DEL/F2 det brukar stå något i stil med "Press DEL to enter setup" när du startar datorn, tryck den knapp som den hänvisar till.

Olika BIOS'ar har olika uppsättning, på min bios finns det något som heter "PC Health status" där står det bl.a. om temperaturen på processor osv.

Leta lite själv o kolla i manualerna till datorn. Du kan ju alltid använda allas våran vän www.google.se

Jag tror inte man kan kolla GPU-tempen i BIOS. Jag har inte hittat den, inte bland dom andra temperaturerna. Och jag kan kolla i Windows.

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smolk
Jag tror inte man kan kolla GPU-tempen i BIOS. Jag har inte hittat den, inte bland dom andra temperaturerna. Och jag kan kolla i Windows.

Om du inte hittar det i BIOS finns det antagligen inte där....

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk

Gkrellm - www.gkrellm.net

Visa signatur

Ubuntu 5.10/slackware 10.2 på: Amd64 4000+, Zalman CNPS9500LED, Kingston 2gb RAM, point of view geforce 7800GT,Gigabyte Ga-K8NXP-SLI, Maxtor ata 200gb, Samsung spinpoint 250gb s-ata2, Samsung 193p+ svart.