Permalänk
Medlem

Slut strömkontakter!

Hej, jag har slut strömkontakter i datorn och kan därför inte koppla in en extra chassifläkt så nu undrar jag om man kan smyga in kablarna bakifrån i en kontakt som redan används? Det är bara en röd och en svart kabel, ingen moderkortskontakt.

Har hört att det inte går för att det blir en lägre spänning samtidigt som vissa säger att det blir samma sak som att köpa en fördelare så man får ett eller flera extra uttag, dvs att det funkar.

Det är strömkontakten till grafikkortet som är aktuell att sticka in i bakifrån, om det nu spelar spelar någon roll. Om det fungerar kan jag isf både köra den på 6 och 12V?

Visa signatur

Officially known as WixlunD

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=20693

de bästa o lättaste...

EdiT: annars en sån här http://www.webhallen.com/prod.php?id=39095 beroende på vad du har för fläktkontakt...

Visa signatur

[[ CPU: P4 3 ghz @ 3,4 ghz, socket 478 ]] [[ Mobo: ASUS P4C800-E Deluxe ]] [[ 3*512 mb, pc3200 ]] [[ 2 * 120 gb S-ata, 1 * 200 gb IDE ]] [[ Asus 9600SE ]] [[ Logitech Z-5500 ]]

Permalänk
Medlem

OK. det är bara kablar ingen kontakt på fläkten. Men jag tänkte man skulle slippa köpa en sån och bara sticka in bakifrån i nån som redan används, går det?

Visa signatur

Officially known as WixlunD

Permalänk
Medlem

Om jag fattade rätt så menar du att du inte har någon molex från fläkt kablarn.
Om så är fallet tror ja att elfa kanse har sånna eller så gör du som jag.
Jag tog molexkabel från en cd-drive från en gammal dator sen så kopplade jag bara fläktkablarna till den. BUSenkelt...... till mitt mobo kortslöts för att ja inte skarvat tillräckligt bra. Lite OT men vad för "tejp" ska man ha när man skarvar och isolerar kablar.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

krympslang är bäst... annars så är det bra eltejp som gäller...