Lurad av Mulitmediashopen??

Permalänk
Medlem

Jag testade att ringa numret på http://multimediashopen.com/?&opend=&openl=&class=6&method=2 och kom fram? Säker på att du inte har knappat fel?

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

nej, jag är säker på att det var rätt, dubbel- och trippel-kollade..men det började funka igen nån gång i fredags typ(dock utan svar).

Fast om du hade läst igenom tråden så hade du läst att jag ringde dom igår och fick svar där de sa att den skulle skickats idag..

så vi får se..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

angående att snatteri är ett litet brott.

Visst, men lägg ihop alla snatterier i sverige på ett år. Tror du det fortfarande är små belopp?

citat: NORRKÖPING
Det snattas 20 000 000 gånger på ett år i Sverige. Varor för 7 000 000 000 kronor stjäls. Tjugo miljoner och sju miljarder!
- Men det är bara en halv procent som polisanmäls, berättar Dick Malmlund, säkerhetsansvarig på Svensk Handel.

källa: http://www.folkbladet.se/GEN_Utmatning.asp?CategoryID=127&Art...

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
[B]Det är upp till er sen oxå att bevisa att det är korrekta bevis & att ni själva inte "lagt dit dem"
Hur många här har igentligen suttit i en rättegång ? & då menar ja inte som åskådare, utan som Åtalad/målsägande/vittne
Jaghar suttit alla 3 & vad jag själv vet så är det inte lätt att få åklagaren att använda dina bevis, för han måste dels göra 2 saker. Bevisa att dom inte är fejk osv, + övertyga nämndemännen rätten osv.

Skulle man förstå juridiken bättre som vittne än som åhörare?

Jag säger återigen, i Sverige finns inga sorters bevis som automatiskt underkänns, allt kan användas sen är det upp till rätten och se om bevisen räcker.
Dina två saker förstår jag inte. Bevisa bevis? Man lägger fram bevis och sen är det upp till rätten att bedöma sanningshalt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deeds
Klockrent.

Multimediashoppen har en mycket seriös sida som vem som helst kan bli lurad av. Det står ju vart denna butik är. Kan ingen i gbg-området åka dit och kika om det är öppet istället för att bara klaga !?!

Skulle det ligga här i Karlstad så hade jag varit där redan och frågat efter boxen !!!

Vart står det att de har blivit uppköpta och att affären lagt ner ?

Testade att lägga en beställning och det funkade utmärkt. (vill dock inte ha något) Hur ska då trådskaparen ha en endaste aning om att de inte längre finns ?

Meningen med denna tråd var att man skall hjälpa trådskaparen.. inte klanka ner på han för någonting han absolut inte kunde ha någon aning om.

Jag bor typ 100 meter från deras affär och går förbi när jag har parkerat bilen. Vet inte exakt vilka öppettider de har men jag har gått förbi på dagtid flera gånger (brukar glutta i deras skyltfönster) och det har varit stängt/mörkt iallafall de senaste 2 veckorna.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david nordberg
angående att snatteri är ett litet brott.

Visst, men lägg ihop alla snatterier i sverige på ett år. Tror du det fortfarande är små belopp?

citat: NORRKÖPING
Det snattas 20 000 000 gånger på ett år i Sverige. Varor för 7 000 000 000 kronor stjäls. Tjugo miljoner och sju miljarder!
- Men det är bara en halv procent som polisanmäls, berättar Dick Malmlund, säkerhetsansvarig på Svensk Handel.

källa: http://www.folkbladet.se/GEN_Utmatning.asp?CategoryID=127&Art...

20 000 000 gånger per år, det betyder att medelsvensson snattar lite mer än 2 gånger per år eller att 0.68% av sveriges befolkning snattar något varje dag hela året om..

Hur vet dom att det är så lite om bara 0.5% polisanmäls?

Med statistik kan man färga himlen rosa och få bajs att bli gott att äta..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
20 000 000 gånger per år, det betyder att medelsvensson snattar lite mer än 2 gånger per år eller att 0.68% av sveriges befolkning snattar något varje dag hela året om..

Hur vet dom att det är så lite om bara 0.5% polisanmäls?

Med statistik kan man färga himlen rosa och få bajs att bli gott att äta..

En statistik visade att varannan person vore scizofren så statistik är världens lögn

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är upp till er sen oxå att bevisa att det är korrekta bevis & att ni själva inte "lagt dit dem"
Hur många här har igentligen suttit i en rättegång ? & då menar ja inte som åskådare, utan som Åtalad/målsägande/vittne
Jaghar suttit alla 3 & vad jag själv vet så är det inte lätt att få åklagaren att använda dina bevis, för han måste dels göra 2 saker. Bevisa att dom inte är fejk osv, + övertyga nämndemännen rätten osv.

LsdBoy Varför visade du fickorna ? jag hade loskat vakten eller butiksägaren i nyllet, o hade de lagt armen runt mig hade ja gjort våldsamt motstånd tills polis kom till platsen. Du skulle gå fri ändå i rätten på det & ändå stoltheten i behåll.

Han får skylla sig själv ifall han anklagar fel kille för det mest patetiska brott som finns, snatteri. Losken var nog lite att ta i, men skulle han jiddrat emot då hade jag lätt gjort det.
Om man är oskyldig, ja skulle blivit så jävla ap förbannad.

Har förmodligen varit på fler rättegånger än vad du kan räkna. Att sitta som åtalad räknar jag däremot inte som en merit.

Men vad trevligt, då vet jag en som skulle ha trillat i golvet ganska hårt och fått anmälningar både om ofredande och våldsamt motstånd på sig. Nej det skulle han inte gå fri på i rätten. Uttala dig inte om saker där du uppenbarligen inte har ens en av bollarna i bollhavet.

Ey värsta tuffa killen. Grattis du har nu ännu mer visat din mognadsgrad. Patetiskt brott, tjaa att det finns så många idioter som inte kan skilja på ditt och mitt är ganska patetiskt.

Permalänk
Medlem

Uppdatering

Jag har legat på dom rättså hårt angående kolli-id på paketet som de sa sig ha skickat i måndags, både i onsdags och i torsdags. I onsdags så sa tjejen som jag talade med att han som skötte det skulle komma in vid tre, tjugo över ringde jag då igen och fick höra att han satt fast i trafiken, men skulle vara där en halvtimme senare. En timme senare ringer jag upp och en annan (kille) svarar, han säger att killen som har hand om kolli-id:na kommer först vid fem. Tjugo över fem ringer jag igen och får då inget svar.
På torsdagen ringde jag och frågade igen efter kolli-id:t, vilket jag faktiskt fick när jag ringde andra gången vid fem..tjejen som gav mig det(direkt utan att jag hade presenterat mig eller nått) förklarade att jag skulle ringa posten om det var nått problem innan hon slängde på luren utan att jag han säga nått. Det visar sig då att kolli-id:t inte var aktiverat än, så jag ringer direkt upp dom igen för att kontrollera så att det var rätt nummer. Jag får då direkt förfrågan (av tjejen igen) om jag kan dröja en stund, vilket jag kan, men efter att ha väntat i 4 minuter så lägger jag på då jag behövde sticka till jobbet.
När jag sen är på jobbet en halvtimme senare ringer en kille som gav mig intrycket att vara chef där, han säger att de har haft problem med duoX2-chipen då dom inte ville flashas, men att dom nu hade fått in en ny last efter att ha skickat tillbaka de defekta. Så de hade nu chipat min box och den skulle lämnas in på posten senare under kvällen. Så han kollade så att mina adress-uppgifter stämde och sa att kolli-id:t skulle funka senast någon gång under fredagen.
Så nu ligger det ett paket på postterminalen i göteborg vilket borde dyka upp nån gång under måndagen här. Är det nån som vet om det går bra att hämta ut paket som är skickade med postförskott förutsatt att man har kolli-id:t och legitimation??

//kentuckY

Visa signatur

jo..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deeds
Hört talas om våld mot tjänsteman ? Glöm att du hade gått fri om du hade börjat bråka

Faktum är att han hade kunnat arrestera väktaren om han hade velat.

Är själv väktare och vet hur det funkar, för att du ska kunna anklaga en person och visitera/gripa denne så måste du vara 100% säker på att denne person verkligen har snattat och gått ut med varorna utanför butiken, först då blir det ett brott.

Så går man omkring i butiken och blir anklagad av en väktare för snatteri som sen försöker gripa dig så gör han sig faktiskt skyldig till misshandel och du som privatperson har då rätt att, A: försvara dig med motiverat våld. Samt B: Använda dig av lagen om enskilt gripande, alltså varje privatperson har rätt att gripa någon de ser begår ett brott som ger fängelsestraff.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kentucky
Uppdatering

Jag har legat på dom rättså hårt angående kolli-id på paketet som de sa sig ha skickat i måndags, både i onsdags och i torsdags. I onsdags så sa tjejen som jag talade med att han som skötte det skulle komma in vid tre, tjugo över ringde jag då igen och fick höra att han satt fast i trafiken, men skulle vara där en halvtimme senare. En timme senare ringer jag upp och en annan (kille) svarar, han säger att killen som har hand om kolli-id:na kommer först vid fem. Tjugo över fem ringer jag igen och får då inget svar.
På torsdagen ringde jag och frågade igen efter kolli-id:t, vilket jag faktiskt fick när jag ringde andra gången vid fem..tjejen som gav mig det(direkt utan att jag hade presenterat mig eller nått) förklarade att jag skulle ringa posten om det var nått problem innan hon slängde på luren utan att jag han säga nått. Det visar sig då att kolli-id:t inte var aktiverat än, så jag ringer direkt upp dom igen för att kontrollera så att det var rätt nummer. Jag får då direkt förfrågan (av tjejen igen) om jag kan dröja en stund, vilket jag kan, men efter att ha väntat i 4 minuter så lägger jag på då jag behövde sticka till jobbet.
När jag sen är på jobbet en halvtimme senare ringer en kille som gav mig intrycket att vara chef där, han säger att de har haft problem med duoX2-chipen då dom inte ville flashas, men att dom nu hade fått in en ny last efter att ha skickat tillbaka de defekta. Så de hade nu chipat min box och den skulle lämnas in på posten senare under kvällen. Så han kollade så att mina adress-uppgifter stämde och sa att kolli-id:t skulle funka senast någon gång under fredagen.
Så nu ligger det ett paket på postterminalen i göteborg vilket borde dyka upp nån gång under måndagen här. Är det nån som vet om det går bra att hämta ut paket som är skickade med postförskott förutsatt att man har kolli-id:t och legitimation??

//kentuckY

hur gick det?

Permalänk
Medlem

vet inte, ska hämta ut paketet imorgon om jag kan, men vi får se vad det innehåller, det väger iaf 1 hg mer än när jag skickade det. Så vi får se om det är en xbox eller 4,7 kilo omsorgsfullt utvald sten som ligger i det när jag hämtar ut det:p

Visa signatur

jo..

Permalänk
Citat:

vet inte, ska hämta ut paketet imorgon om jag kan, men vi får se vad det innehåller, det väger iaf 1 hg mer än när jag skickade det. Så vi får se om det är en xbox eller 4,7 kilo omsorgsfullt utvald sten som ligger i det när jag hämtar ut det:p

Jag tror du kan vara lugn, är nog ingen fara.
Men håll oss gärna uppdaterade.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

12 sep kl 06:24
Stockholm Södra, Försändelsen har ankommit och sorterats på den spridande Postterminalen.

Uppgift om tid och datum saknas
Sollentuna, Försändelsen är på väg till mottagarens serviceställe.

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

Weei, ser ut att gå mot en upplösning.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

12 sep kl 18:56
ICA Kvantum Sollentuna C, Mottagaren har hämtat försändelsen på servicestället.

Yes yes yes!!!

In your face!!!

Det var en xbox, e överlycklig!!:D

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

Skönt.. Var den chippad också ? Verkar som om de var igång ändå ? Vem hade fått för sig att de va uppköpta ?

Permalänk
Medlem

Japp, chippad och allt..fungerar utmärkt!

de enda som har nämnt något om en eventuell överlåtelse var Hammarslag, och Tobbev(som nämde att han inte hade sett butiken öppen de senaste två veckorna under dagtid). Känns riktigt skönt nu faktiskt..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE

Är själv väktare och vet hur det funkar, för att du ska kunna anklaga en person och visitera/gripa denne så måste du vara 100% säker på att denne person verkligen har snattat och gått ut med varorna utanför butiken, först då blir det ett brott.

Så går man omkring i butiken och blir anklagad av en väktare för snatteri som sen försöker gripa dig så gör han sig faktiskt skyldig till misshandel och du som privatperson har då rätt att, A: försvara dig med motiverat våld. Samt B: Använda dig av lagen om enskilt gripande, alltså varje privatperson har rätt att gripa någon de ser begår ett brott som ger fängelsestraff.

Kära Väktare som du nu kallar dig !
Lär dig lite om lagen o vad det heter dom olika brotten.
Det heter inte "arrestera" det gör bara polisen du GRIPER någon OK ?
Han gör sig inte skyldig till misshandel utan olagligt frihetsberövande.. OK ?

Vart har du gått väktarskolan? Skoja papegoja..du kan inte vara väktare va ?

Du måste jobba på Falck eller ?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE

OK .. Lite ot men i alla fall.

Låt oss reda ut begreppen ...
En YTLIG skyddsvisitation får göras av väktare .. JA
Man GRIPER någon på bar gärning eller flyende fot för ett brott som kan ge fängelse.
Lagen om enskilt gripande finns det inget som heter , det heter ENVARSGRIPANDE.

Inte för att märka ord jag ville bara bidra med sanningen.

Visa signatur

:D "Det är roligare att ha kul" :D
<@L/\/\()$t-Üñ®è@L>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baloba
Kära Väktare som du nu kallar dig !
Lär dig lite om lagen o vad det heter dom olika brotten.
Det heter inte "arrestera" det gör bara polisen du GRIPER någon OK ?
Han gör sig inte skyldig till misshandel utan olagligt frihetsberövande.. OK ?

Vart har du gått väktarskolan? Skoja papegoja..du kan inte vara väktare va ?

Du måste jobba på Falck eller ?

Jag får vill också leka ordningspolis.

I Sverige arresteras ingen. Det är en term som man använder på andra sidan Atlanten.
I Sverige GRIPER polisen, åklagaren ANHÅLLER, tingsrätten HÄKTAR.

OT: Vad är då summan av kardemumman av hela den här historien om Multimediashoppen?
Ett företag som strulat till en order? (vilket kanske kan ursäktas)
Ett företag som sköts undermåligt och oseriöst? (och som man bör akta sig ifrån)
Ett bluffföretag? (fast då borde ju xboxen aldrig ha dykt upp överhuvudtaget.)

Tycker det kan vara värt att reda ut för framtiden.

/K

Visa signatur

Det finns mycket jag inte kan, men jag lär mig.
Tänk om alla kunde lägga in lösningen på de problem man frågat om.
Att hänvisa till Google är bara oförskämt, låt hellre bli att svara.

Permalänk
Medlem

"Ett företag som strulat till en order? (vilket kanske kan ursäktas)".

Skulle jag säga iaf.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Citat:

Japp, chippad och allt..fungerar utmärkt!

de enda som har nämnt något om en eventuell överlåtelse var Hammarslag, och Tobbev(som nämde att han inte hade sett butiken öppen de senaste två veckorna under dagtid). Känns riktigt skönt nu faktiskt..

Grattis. Skönt att du fick den tillbaka.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeRonk
Hehe rätt sjukt ändå, att dom kan komma undan så lätt. Vore ju en sak om hemsidan inte låg uppe men nu kommer dom få in saker under ganska lång tid, måste ju bli en hel del pengar tycker man. Borde väl bli intressant mål då med om dom lurar hundratals konsumenter.

Ja, precis!

Det borde polisen och diverse myndigheter uppmärksamma sig om tycker man.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zum0
Ja, precis!

Det borde polisen och diverse myndigheter uppmärksamma sig om tycker man.

För det första borde vi kanske få lite mer kött på benen än vad en person säger på ett forum.
Killen fick ju trots allt varan till slut så företaget fungerar ju.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Allt jag läst om multimediashoppen har varit negativt, dåligt, och så vidare, har faktiskt läst på ganska så mycket, eftersom jag själv beställde därifrån och blev behandlad som skit. Avbokade givetvis ordern efter 2,5 veckors väntan och bad tjejen i luren hälsa ägaren att om dom slutar behandla folk som skit så kanske dom skulle få sålt något.

Dom ljuger en rakt upp i ansiktet, håller inte vad dom lovar, och behandlar inte orders. Tydligen så måste man ringa dom 5-6 ggr per dag för att dom ska fatta vad man menar som det verkar av Kentucky, något som är för jävligt. Ett riktigt "skojarföretag".

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Allt jag läst om multimediashoppen har varit negativt, dåligt, och så vidare, har faktiskt läst på ganska så mycket, eftersom jag själv beställde därifrån och blev behandlad som skit. Avbokade givetvis ordern efter 2,5 veckors väntan och bad tjejen i luren hälsa ägaren att om dom slutar behandla folk som skit så kanske dom skulle få sålt något.

Dom ljuger en rakt upp i ansiktet, håller inte vad dom lovar, och behandlar inte orders. Tydligen så måste man ringa dom 5-6 ggr per dag för att dom ska fatta vad man menar som det verkar av Kentucky, något som är för jävligt. Ett riktigt "skojarföretag".

yep tyvärr är de så ganska ofta

Permalänk

Erkänn att killen inte sett skymten av sitt X-box än

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

och du lärde dig att läsa när ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ehm,

1. Som Deeds sa, läs igenom tråden innan du utalar dig.

2. Jo det har jag visst, den står i vardagsrummet just nu (kolli-id 11501835473SE på www.posten.se om du ändå inte tror mig).

3. Vad skulle jag tjäna på att ljuga?

4. Ägd.

//kentuckY

Visa signatur

jo..