Lurad av Mulitmediashopen??

Permalänk

Jo gör som ni vill, det är oftast yrkeskriminella som använder sånt här vid sidan av. Dvs småsaker, som oftast undergrupper får ha hand om.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk

alltså... inte så svårt att ta reda på info... ring poste, säg att det har skett ett mistag, dvs ditt ärende och allt om företaget osv, sen om dom säger att det är "konfidentiellt" så ringer du en andra gång, förhoppningsvis så svarar denne. om inte denne person heller ger dig ett telefon nr så tar du kontakt med "företags regestrerings byron" (<-- på hittat namn, kommer inte ihåg vad det heter igentligen) sedan talar du om ditt ärende där och dom kan nog ge dig en kontakt adress!

lycka till

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...

Permalänk

Nu kanske jag är väldigt naiv, men tänk om det fanns ett system så att man som privatperson skulle kunna betala vad en aktion skulle kosta för att ta fast dessa skojare. Det borde vara löjligt lätt att samla bevis / genomföra ett gripande när det gäller en sån här sak. När detta väl är gjort är det den åtalade som får stå för alla de kostnaderna som man fått ligga ute med. Om man väljer att göra detta så är det visserligen ett risktagande, men har man inte råd att förlora pengarna det skulle kosta så får man väl låta bli. Som Hammarslag säjer finansieras ju säkert mycket av den grövre brottsligheten med sådana här skojerier, så kanske kan även få en del fulare fiskar på kroken.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

Ja, men den "bevisning" ni skaffar fram får inte användas i rättegången ändå så det kvittar.
Jag förstår din/er känslor har själv blivit lurad, och jag är inte den som brukar ge mig i första taget. Har varit en dum pojke ofta om man säger så.
Men ibland får man vika efter, livet går vidare.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

smart idé ju! bara att vänta tills (insert made up computer repair companies name here) lägger ner.... hehe nejrå. som vi säger i england :hard cheese!

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Men för tusan, ni sa ju själv att paketet inte är uthämtat från Postkontoret.

Ring till Posten och säg att det har skickats fel... och att det ska returneras från där det kom.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Men för tusan, ni sa ju själv att paketet inte är uthämtat från Postkontoret.

Ring till Posten och säg att det har skickats fel... och att det ska returneras från där det kom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kentucky
Jag har kvittot kavr, men det hämtades ut i onsdags:(. Är det nån som vet vart jag kan höra av mig om jag vill ha hjälp efter att ha blivit eventuellt blåst av dem nu..??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man ringer la till Sverker på Plus? han fixar biffen

Permalänk
Medlem

Jo, det e den bästa id'en som jag hittills har kommit på..men jag får avvakta till slutet av veckan och se..

Ska försöka höra av mig till dom ett antal gånger nu under veckan..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Citat:

Jo, det e den bästa id'en som jag hittills har kommit på..men jag får avvakta till slutet av veckan och se..

Ska försöka höra av mig till dom ett antal gånger nu under veckan..

Kass idé, dom kommer inte ta upp det när det handlar om såna här fall där ett bolag köpts upp av ett annat, dom kan ju knappast intervjuva dom tidigare ägarna osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fy satan vad man blir less när man måste läsa sånahär trådar "surgubbe". Tänk efter 2 gånger nu innan ni gör något på nätet. Eller köp ett slagträ innan ni handlar på nätet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o0ski
Fy satan vad man blir less när man måste läsa sånahär trådar "surgubbe". Tänk efter 2 gånger nu innan ni gör något på nätet. Eller köp ett slagträ innan ni handlar på nätet...

Okej, förlåtdå, nästa gång ska jag fråga två gånger innan jag skickar min xbox till ett företag som ändå har ANNONSERAT HÄR PÅ SWEC.

Och hur fan ska jag ärligt talat ha kunnat ta reda på det, sidan har ju inte ändrats, eller på nått sätt ha upplyst mig om att de har bytt ägare..eller ja, förlåt..jag skulle ju naturligtvis ha kollat igenom den stora "uppköpt av polack företags-listan"

Och Hammarslag, det är just med den inställningen som typer som dom här kommer undan med det. Jag anser att din allting annat än positiva inställning inte har gjort något för den här tråden..:mad:

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej, förlåtdå, nästa gång ska jag fråga två gånger innan jag skickar min xbox till ett företag som ändå har ANNONSERAT HÄR PÅ SWEC.

Och hur fan ska jag ärligt talat ha kunnat ta reda på det, sidan har ju inte ändrats, eller på nått sätt ha upplyst mig om att de har bytt ägare..eller ja, förlåt..jag skulle ju naturligtvis ha kollat igenom den stora "uppköpt av polack företags-listan"

Och Hammarslag, det är just med den inställningen som typer som dom här kommer undan med det. Jag anser att din allting annat än positiva inställning inte har gjort något för den här tråden..:mad:

Jag är inte alls less på dig Jag ville bara uppmana andra att inte hamna i samma situation som du... Om jag vore i din situation skulle jag döda för att få min X-Box tillbaka... JAG ÄR MEST LESS PÅ DOM DÄR *bort*FÖRETAGEN SOM MÅSTE LURA PENGAR AV FOLK....

Skärp dig! /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Klockrent.

Multimediashoppen har en mycket seriös sida som vem som helst kan bli lurad av. Det står ju vart denna butik är. Kan ingen i gbg-området åka dit och kika om det är öppet istället för att bara klaga !?!

Skulle det ligga här i Karlstad så hade jag varit där redan och frågat efter boxen !!!

Vart står det att de har blivit uppköpta och att affären lagt ner ?

Testade att lägga en beställning och det funkade utmärkt. (vill dock inte ha något) Hur ska då trådskaparen ha en endaste aning om att de inte längre finns ?

Meningen med denna tråd var att man skall hjälpa trådskaparen.. inte klanka ner på han för någonting han absolut inte kunde ha någon aning om.

Permalänk
Medlem

Förresten, glömde skriva att jag ringde dom tidigare idag, och nån som uppgav sig för att vara tekniker sa att den skulle skickas imorrn och att den just hade blivit klar. Han lät trovärdig, och hade min lapp framför sig.

Så vi får se hur det går..

EDIT: Okej, förlåt o0ski..missuppfattade dig väl..;)

Visa signatur

jo..

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Nu kanske jag är väldigt naiv, men tänk om det fanns ett system så att man som privatperson skulle kunna betala vad en aktion skulle kosta för att ta fast dessa skojare. Det borde vara löjligt lätt att samla bevis / genomföra ett gripande när det gäller en sån här sak. När detta väl är gjort är det den åtalade som får stå för alla de kostnaderna som man fått ligga ute med. Om man väljer att göra detta så är det visserligen ett risktagande, men har man inte råd att förlora pengarna det skulle kosta så får man väl låta bli. Som Hammarslag säjer finansieras ju säkert mycket av den grövre brottsligheten med sådana här skojerier, så kanske kan även få en del fulare fiskar på kroken.

Så det är bara de som har råd med det som ska få hjälp av polisen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Ja, men den "bevisning" ni skaffar fram får inte användas i rättegången ändå så det kvittar.

Yada yada, världen funkar inte som i Lagens änglar. I Sverige får allt som kan utgöra bevis användas.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

[...]

Vad har du fått det ifrån?
I Sverige gäller fri bevisprövning. Man får åberopa alla bevis man vill och kan få fram, kallas fri bevisföring, sedan avgör domstolen värdet i det, fri bevisvärdering.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Hoppas verkligen du får tillbaka din x-box. Vettefan vad jag själv skulle gjort om jag blivit av med något... Hoppas det löser sig mannen

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk

Jag vart dåligt behandlad i en butik, (anklagad för snatteri och var tvungen att tömma alla mina fickor i butiken). Hade inte snattat och vart bara paff över att bli anklagad och tänkte inte på att man måste tillkala väktare och sen att man får ersättning. Så jag "bussade" min farsa på butiken. Dom bad om ursäkt och lovade att se till att sköta det på rätt sätt efter det. Bra med päron ibland....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Om det nu stämmer att kentucky kommer få sin Xbox, vart fick Hammarslag uppgiften ifrån att företaget var uppköpt och börjat blåsa folk?

Är ju inte ovanligt med trådar på Swec med folk som gnäller så fort något tar mer än 1 sek när det gäller näthandel.

Permalänk

Det är upp till er sen oxå att bevisa att det är korrekta bevis & att ni själva inte "lagt dit dem"
Hur många här har igentligen suttit i en rättegång ? & då menar ja inte som åskådare, utan som Åtalad/målsägande/vittne
Jaghar suttit alla 3 & vad jag själv vet så är det inte lätt att få åklagaren att använda dina bevis, för han måste dels göra 2 saker. Bevisa att dom inte är fejk osv, + övertyga nämndemännen rätten osv.

LsdBoy Varför visade du fickorna ? jag hade loskat vakten eller butiksägaren i nyllet, o hade de lagt armen runt mig hade ja gjort våldsamt motstånd tills polis kom till platsen. Du skulle gå fri ändå i rätten på det & ändå stoltheten i behåll.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Det är upp till er sen oxå att bevisa att det är korrekta bevis & att ni själva inte "lagt dit dem"
Hur många här har igentligen suttit i en rättegång ? & då menar ja inte som åskådare, utan som Åtalad/målsägande/vittne
Jaghar suttit alla 3 & vad jag själv vet så är det inte lätt att få åklagaren att använda dina bevis, för han måste dels göra 2 saker. Bevisa att dom inte är fejk osv, + övertyga nämndemännen rätten osv.

LsdBoy Varför visade du fickorna ? jag hade loskat vakten eller butiksägaren i nyllet, o hade de lagt armen runt mig hade ja gjort våldsamt motstånd tills polis kom till platsen. Du skulle gå fri ändå i rätten på det & ändå stoltheten i behåll.

Jo, skulle ha gjort så. Men vart så paff/shockad av det så jag tänkte inte på det. Men nästa gång kommer jag inte att glömma det....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

bara hålla tummarna och hoppas att det löser sig !

Visa signatur

Niklas
Lekpark

Permalänk
Medlem
Citat:

Asså vafan, varför i helvete skulle du loska vakten i ansiktet för, han gör ju bara sitt jobb. Att man kan gå fri fast man beter sig som ett svin är ju inget argument för att just bete sig som ett svin.

stoltheten lämnade du nog kvar vid ditt senaste besök på toaletten.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheep
Asså vafan, varför i helvete skulle du loska vakten i ansiktet för, han gör ju bara sitt jobb. Att man kan gå fri fast man beter sig som ett svin är ju inget argument för att just bete sig som ett svin.

stoltheten lämnade du nog kvar vid ditt senaste besök på toaletten.

Han får skylla sig själv ifall han anklagar fel kille för det mest patetiska brott som finns, snatteri. Losken var nog lite att ta i, men skulle han jiddrat emot då hade jag lätt gjort det.
Om man är oskyldig, ja skulle blivit så jävla ap förbannad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Han får skylla sig själv ifall han anklagar fel kille för det mest patetiska brott som finns, snatteri. Losken var nog lite att ta i, men skulle han jiddrat emot då hade jag lätt gjort det.

Hört talas om våld mot tjänsteman ? Glöm att du hade gått fri om du hade börjat bråka

Permalänk
Citat:

Jo, det roliga var att jag köpte ett paket tuggumin och betalade med en 100lapp....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej

klart som fan att du får tillbaka xboxen

varför skulle dem vilja ha din xbox

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pålle
Hej

klart som fan att du får tillbaka xboxen

varför skulle dem vilja ha din xbox