Spel som du skulle vilja se i dagens grafik?

Permalänk
Medlem

Spel som du skulle vilja se i dagens grafik?

Låt oss säga att du fick välja högst tre spel som konverterades till nutidens grafik, vilka skulle du välja då?

Ungefär som Valve har gjort med Half Life 1, konverterat det till Source-motorn (hur lyckat det blev är en annan fråga).

Jag skulle gärna sett de gamla liren "Abuse", "Metal Fatigue" och "KKnD2" i någon bättre motor.

På vissa spel, som t.ex. Starcraft, kanske det inte skulle funka alls, eftersom den grafik och motor som de spel har redan fungerar alldeles utmärkt och kanske skulle se löjlig ut i någon bättre.

Permalänk
Medlem

Doom
HL1 (inte som valve har gjort det)
ett gammalt star wars spel till amigan där man åkte runt och sköt och allt var streckade linjer enbart typ. tror det var ett arkad spel från början. fina minnen från det innan jag en såg filmerna.
"Red 5 standing by"

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Inaktiv

Vill se Wing Commander 3, 4 och 5 omgjort med någon av dagens grafikmotorer.

Det var de bästa rymdspelen under 90 talet.

Permalänk
Medlem

Skulle gärna se Starfox från N64 i en PC version med riktigt snygg grafik. Roligare spel till N64 finns inte...

Vissa äldre spel såsom Fallout och Baldur's Gate är charmiga som de är

Permalänk
Medlem

ElderScrolls I och II skulle gärna kunna få sig en uppfräshning... Shining Force II kanske (mega drive)... Undying...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Final fantasy 7 lätt.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Tetris

Visa signatur

Don´t fuck with the admins, we are drunk and have weapons and shit.

Permalänk

Lula Virtual Babe !

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Shining force II och Ren and Stimpy till megadrive vore kul

Permalänk
Avstängd

Det första som poppade upp i huvudet var Xenogears... Men sen tänkte jag att fan, rör dom xenogears ska dom dö. Xenogears är heligt. Tycker inte man ska tänka så egentligen... Tänk Secret of Mana med F.E.A.R.:s grafikmotor t.ex... Hade inte varit samma sak T_T

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Han suger.

Permalänk
Medlem

Goldeneye 007 med Doom 3 motorn
Super Mario 64 med The Chronicles of Riddick motorn
Super Mario bros. 3 med Source motorn

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Inaktiv

Rock and roll racing från snes

Permalänk
Medlem

X-Wing Alliance med ny motor.
Tie Fighter med ny motor.
Duke Nukem 3D med ny motor.... fast vänta, det är ju på gång under nästa århundrande!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

UFO: Enemy Unknown skulle jag gärna se med dagens grafik. bara dom håller storyn och bara uppdaterar grafiken

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem

DN3D vore guld.
Sååå i väntan på att DN4E blir "klart" så kan väl nån som är grym fixa DN3D med typ Sourcemotorn?

Permalänk

Duke nukem.

^^

Edit: Fast det skämtet hade visst jim här ovan dragit redan =\

Permalänk
Medlem

System Shock 2
Last Ninja
Ice Climber

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

dukenukem finns med 3d patch...

giana sisters
boulder dash AKA:diamond louie
pakoon2(spel som skulle släppas 2009 men ligger på is går att ladda ned gratis lite här o var)

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Medieval: Total War

Permalänk
Medlem

Vad är så speciellt med source motorn? :/

OnT:
SMB
WonderBoy in Monsterland
och Quake1

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

simon the sorcerer vore klockrent bara för att få se den riktiga finniga fjanten i sitt essä.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Kan inte komma på nåt spel som hade vart bättre/roligare om det var modern grafik.
Edit: Zelda till snes med samma grafik/stil som Ocarina of Time kanske.

Permalänk
Medlem

Varför önskar folk att se plattformsspel med dagens grafik? Är det plattform är det plattform. Kom inte och säg att ni vill göra 3D crap av det.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Final Fantasy 6, Tetris Attack, Vietcong

Permalänk
Medlem

Zelda III - A Link to the Past. Samma story, upphottad grafik, kanske lite inslag av ett fajtingspel, combos och grejjer. Ganon skulle få fetspö när jag gör en dragonpunch med Mästarsvärdet i näven rätt upp i hjärnan på den fete grisen

Annars vet jag inte, kanske Quake 2, det var phett när det kom, men jag vet inte om man kan göra det så mycket bättre.

Sin... Men å andra sidan finns eller kommer ju alla de där spelen i nya upphottade versioner, så det är väl ingen större idé att spekulera i dem

Permalänk
Medlem

Zelda 3.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Moon Patrol(Atari 2600), Truxton(Arkad) och Another World(Atari/Amiga)

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

pong (diverse)
resident evil 2 (psx)
flashback (diverse, amiga, megadrive)
iridium (amiga)

Bacon:

Citat:

Varför önskar folk att se plattformsspel med dagens grafik? Är det plattform är det plattform. Kom inte och säg att ni vill göra 3D crap av det.

man kan göra vanliga plattformare i "riktig 3D" med. testa Klonoa på PSX.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

half-life 1, en rejäl uppdatering inte den där source versionen,

hmm sen vet ja inte riktigt

Permalänk
Medlem

1. spy vs spy
2. Secret of mana (i Skies of arcadia style)
3. Tony hawks pro skateboarding 1

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.