Permalänk
Medlem

IRC i Miranda

Ja, då fick det bli Miranda som lycklig IRC-klient.

Känns väldigt smidigt att ha allt i ett och behöver inte fler funktioner än som fanns där.

Dock är det ett par saker jag undrar över:

1. Är det möjligt att ställa in så inte kanal-fönsterna popar upp när man joinar ett nätverk, således joinar kanalerna?

2. Vart ändra man fägerna rent generellt på texten? Ex färgen som text folk skriver har, eller färgen som texten har när folk joinar/partar, färg texten ska ha när man blir highlightad etc?

3. Är det möjligt att få kanalens namn att bli tjock eller större i kontaktlistan när folk skriver i den?

Tack i förhand

Visa signatur

"I will DL and have a look!"

Permalänk
Medlem

Inte vara lat. Leta i Options. Lätthittat.

Men det sista vet jag inte om det är möjligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredo
Inte vara lat. Leta i Options. Lätthittat.

Men det sista vet jag inte om det är möjligt.

Jag har letat igenom, dessa finns inte i orginalet (som följer med Mirandai 0.4.0.4) i alla fall.

Visa signatur

"I will DL and have a look!"

Permalänk
Medlem

#1: ingen aning :/

#3: det går, den font du ska ändra är "Online contacts to whom you have a different visibility". bara att sätta den till bold.

edit:
hittade svaret på #1, det finns i options för chat pluginen

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

Jag testade Miranda ett tag bara för att inse att det var totalt onödigt.

Hittade inget sätt att autojoina kanalerna i IRC och MSN blev bara konstigt.

Nej den bästa IRC klienten är mIRC utan tvekan och MSN funkar bra som den är. Man kan stå ut med att ha två program som är optimerade för just sitt istället för att ha ett som är halvdant på alla.

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

autojoina kanaler är ju hur simpelt som helst, bara att ställa in den på /j kanalhelvete när man ansluter, precis som i mIRC

MSN har uppfört sig lite skumt sen 7.5 dök upp. men det mesta är fixat i senaste nithlyn

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

QuantoR: Du har bara inte orkat fixa Miranda. Allt går att fixa. Det gäller bara att leta folk som vet lösningen på just ditt/dina problem. Miranda är inte felfritt men när det fungerar är det överlägset. mIRC däremot håller jag med. Tycker inte IRC till Miranda funkar speciellt bra.