World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Det är väl mest det att vi rogues är så j*vla trötta på alla nerfs/fixar så vi vill bara bli lämnade ifred...

Ehm? "Ni rogues"? Rogues är ju en av bästa klasserna i pvp, lättspelad, grym, rolig, osv. Nerfen gäller ju warriors OCH rogues. Denna "nerf" är ingen nerf på rogues och warriors egentligen, utan på långsamma vapen. Du som rogue kommer ju fortfarande critta sjukt högt och mycket med långsamma vapen, eller med snabba. Visst kan man gnälla, men bara för att blizzard petar åt rogues håll behöver man inte gnälla om man inte har en anledning eller kan säga varför

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Så vi har ingen anledning och gnälla nu när druiderna börjar ersätta oss i raider som dps-klass? tss. Sen att grupp PvP är något som rogues är allmänt kassa i, verkar du inte ha en aning om.

/Rogue sedan release

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Så vi har ingen anledning och gnälla nu när druiderna börjar ersätta oss i raider som dps-klass? tss. Sen att grupp PvP är något som rogues är allmänt kassa i, verkar du inte ha en aning om.

/Rogue sedan release

Och att ni vinner i 1on1 glömde du säga dock

Sätt Gouge, Blind och Cheapshot/Kidneyshot på samma diminishing returns också.

/Ambush critad helt utan chans att förutse det sen release

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Så vi har ingen anledning och gnälla nu när druiderna börjar ersätta oss i raider som dps-klass? tss. Sen att grupp PvP är något som rogues är allmänt kassa i, verkar du inte ha en aning om.

/Rogue sedan release

rogue har alltid varit för mäktiga, dom gör insane skada, så en "nerf" är på tiden

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Hela imp rend är helt waste imho.
Imp Intercept är ett måste för PvP, Imp Execute höger både DPSen i PvE och ser till att du får bra plats i listan i BG. DW Spec är riktigt dålig för 5p
Tactical Mastery är ett måste för alla warriors.

EDIT: Kan även säga att jag kör imp Berserker rage, 10rage är aldrig fel utan att förlora något.

My 50 cents.

Pala dag i MC, två stycken med fullt set på samma rudna.

imp rend är ett måste om man vill ha deep wounds och impale, vilket är grymt bra att ha, byt ut deflection mot imp heroic, och ta 2 points i nånting annat som du behöver tycker jag, då är det en helt ok build

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
rogue har alltid varit för mäktiga, dom gör insane skada, så en "nerf" är på tiden

Har du testat din druid på testservern?

Druider kan få högre ambush än rogue's crittar, högsta jag har sett e 1805. Aldrig varit i närheten det med min rogue om jag har inte har buffar som berserker från ctf.

Druids får en enorm skadebuff i 1.8, dock för att detta istortsett inte har nån effekt i pve då druids är och förblir healbots...

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa

rogue har alltid varit för mäktiga, dom gör insane skada, så en "nerf" är på tiden

Ingen här som läser patch notes? kan säga att senaste nerfen var att våra poisons nu kan bli resistade, vilket är jättekul med tanke på att dom har 30% chans att procca redan.. Sen vore det ju kul om man kunde ambusha utanför stealth, skulle inte tacka nej till det. Sen har ju ni mages ett par sätt att ta er ur stuns och skapa avstånd mellan roguen och dig själv och insane skada? warriors ligger ju redan i fotspåren och jagar + att dom kräver mindre healing + har bättre gruppvärde.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Så vi har ingen anledning och gnälla nu när druiderna börjar ersätta oss i raider som dps-klass? tss. Sen att grupp PvP är något som rogues är allmänt kassa i, verkar du inte ha en aning om.

/Rogue sedan release

Trodde du menade med hastigheten, trodde inte en druid buff räknades som rogue nerf

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Ingen här som läser patch notes? kan säga att senaste nerfen var att våra poisons nu kan bli resistade, vilket är jättekul med tanke på att dom har 30% chans att procca redan.. Sen vore det ju kul om man kunde ambusha utanför stealth, skulle inte tacka nej till det. Sen har ju ni mages ett par sätt att ta er ur stuns och skapa avstånd mellan roguen och dig själv och insane skada? warriors ligger ju redan i fotspåren och jagar + att dom kräver mindre healing + har bättre gruppvärde.

Jo men Crippling Poison II slowar ner mer än warlocks Curse Of Exhausion, med fullt med talents på det och Amplify Curse lagt innan (också talent), hur sjukt är inte det? :0

Men visst, rogues är grymma 1on1, men i pve kanske dom skulle behöva ändras lite. Eller iaf i raidinstancer som MC, BWL osv. Men rogues är ju fortfarande grymt användbara.

Sen tror jag inte en feral druid skulle ligga lika stadigt i dps som en rogue. Och rogue kan ju typ vanisha eller feinta eller något, kräver mindre heals. Druider behövs ju för att heala i pve.

Och som sagt, du nämner nästan bara andra klasser. Inte att rogues har något fel osv, utan du klagar på att mages har sätt att spöa en rogue. Som att det finns någon klass som tar allt och alla hur lätt som helst En bra spelare kan ju döda det mesta. ^^

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Ingen här som läser patch notes? kan säga att senaste nerfen var att våra poisons nu kan bli resistade, vilket är jättekul med tanke på att dom har 30% chans att procca redan.. Sen vore det ju kul om man kunde ambusha utanför stealth, skulle inte tacka nej till det. Sen har ju ni mages ett par sätt att ta er ur stuns och skapa avstånd mellan roguen och dig själv och insane skada? warriors ligger ju redan i fotspåren och jagar + att dom kräver mindre healing + har bättre gruppvärde.

Va va?

Man börjar med att ambusha magen, 1 combopoint (eller 2 med Initiative proc), han blinkar för att inte dö.

Då kör du sprint direkt och avbryter hans polymorph med gouge (eller kick, magen kanske snurrar runt som fan om han är smart)
Har han iceblock kommer han köra det då, blink fortfarande på cooldown och du kan bara (eller borde ha) vänta på 100 Energy igen, re-stealtha och repetera det tills hans iceblocks är slut.
Specar du prep och coldblood kan du få 2 garanterade crit-ambush (och ett till ambush) också... och två vanish
Det enda en mage har är iceblock och polymorph.... gisssa vad Rogues pvp trinket tar bort?
Mmm... sprint igen och hacka magen i småbitar.

Klarar du inte av en mage när du får jump (vilket du nästan ALLTID borde få iochmed stealth) borde du rerolla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyPrid
Grattis för det första :), och för det andra vi bytte den (Foror's) + 1000g mot 10 _ores_ (+smältning)... Alltså inte 10 bars ^^

spela roll jag är ändå glad att få den första legendary på servern

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Va va?

Man börjar med att ambusha magen, 1 combopoint (eller 2 med Initiative proc), han blinkar för att inte dö.

Då kör du sprint direkt och avbryter hans polymorph med gouge (eller kick, magen kanske snurrar runt som fan om han är smart)
Har han iceblock kommer han köra det då, blink fortfarande på cooldown och du kan bara (eller borde ha) vänta på 100 Energy igen, re-stealtha och repetera det tills hans iceblocks är slut.
Specar du prep och coldblood kan du få 2 garanterade crit-ambush (och ett till ambush) också... och två vanish
Det enda en mage har är iceblock och polymorph.... gisssa vad Rogues pvp trinket tar bort?
Mmm... sprint igen och hacka magen i småbitar.

Klarar du inte av en mage när du får jump (vilket du nästan ALLTID borde få iochmed stealth) borde du rerolla.

Möter du en mage som kör så har du hittat riktig newbie....

Du ambushar, han blinkar, du sprintar, han _frost novar_ och backar lite o kör poly på dig. (Blind här ifall man har det, vilket jag märkt att många rogues inte har pga tiden det krävs för att fixa det eller kostnaden)

Dock med spider's belt så dödar man en mage på tok för lätt, då blir det att han frost novar. Du har sprint igång och han kan inte få iväg poly och han dör innan han inser vad som hänt.

Dock har den en cooldown på en timma, men jag har aldrig förlorat mot en mage när jag har den redo.,

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HundSkit
eller i år

lvl 14 med min mage nu :D.. ska jag spara tallentpointsen i början, och välja senare? eller ska jag välja med en gång?

btw så vill jag ha en MYCKET offensiv mage dvs mycket skada mindre deff, bästa tipps på att bygga en sån?

btw2 har mina "arbeten" som alchemist(stavning) och tayloring. är det bra?

Finns 18 talents i Arcane trädet som är ett måste, (brukar läga ut dem först)

Arcane Talents (18 points)

# Improved Arcane Missiles - 5/5 points
Gives you a 100% chance to avoid interruption caused by damage while channeling Arcane Missiles.

# Arcane Concentration - 5/5 points
Gives you a 10% chance of entering a Clearcasting state after any damage spell hits a target. The Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%.

# Evocation - 1/1 point
While channeling this spell, your mana regeneration is active and increased by 1500%. Lasts 8 seconds.

# Improved Arcane Explosion - 5/5 points
Reduces the casting time of your Arcane Explosion by 1.5 seconds.

# Improved Counter-Spell - 2/2 points
Gives your Counterspell a 100% chance to silence the target for 4 seconds.

Sen om du vill ha mycket dmg, så får du byggapå lite på arcane trädet och sen lite på fire.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Avstängd

Ingen som vet var man kan köpa World of Warcraft billigt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Möter du en mage som kör så har du hittat riktig newbie....

Du ambushar, han blinkar, du sprintar, han _frost novar_ och backar lite o kör poly på dig. (Blind här ifall man har det, vilket jag märkt att många rogues inte har pga tiden det krävs för att fixa det eller kostnaden)

Dock med spider's belt så dödar man en mage på tok för lätt, då blir det att han frost novar. Du har sprint igång och han kan inte få iväg poly och han dör innan han inser vad som hänt.

Dock har den en cooldown på en timma, men jag har aldrig förlorat mot en mage när jag har den redo.,

Frostnova -> Vanish. Sen bryter man Poly med sin trinket, glömde du bort det?

Angående mage talents...

Fire crit build
http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/mage/talents...
Otherguy @ Warcraftmovies.com

AP+Pyro-cookiecutter.
http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/mage/talents...
Unknown @ Warcraftmovies.com

Shatter+Iceblock.
http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/mage/talents...
Francis @ Warcraftmovies.com (antagligen inte 100% rätt build dock, men iaf)

Sen att Amplified Curse of Exhaustion är sämre än crippling poision... ingen Rogue som tycker det är bra och jättebalanserat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Du ambushar, han blinkar, du sprintar, han _frost novar_ och backar lite o kör poly på dig

Då använder roguen:

http://www.thottbot.com/?i=39980
eller
http://www.thottbot.com/?i=39987

Så var magen död.

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

De är bara köra poly igen, trinketen är ganska värdelös...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
De är bara köra poly igen, trinketen är ganska värdelös...

Diminishing returns, tre poly sen funkar den knappt längre.
tiden det tar att re-polya är exakt vad roguen behöver för att få in en kick eller något annat.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
De är bara köra poly igen, trinketen är ganska värdelös...

Mjo men kan roguen tajma rätt så är det en rätt död mage ändå (kick + gouge?). Iofs så är rogue vs mage = död mage oftast, med vissa undantag ^^

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Fick ner Vael igår :), är för tillfället enda guilden på servern som gjort det, fanns några andra guilder men de bytte server :P.

Rogues ska iaf inte klaga på nerfs, Mages har bara fått Mage Armor som buff och ny ikon till den sen betan, annars bara nerfs eller ingenting.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
imp rend är ett måste om man vill ha deep wounds och impale, vilket är grymt bra att ha, byt ut deflection mot imp heroic, och ta 2 points i nånting annat som du behöver tycker jag, då är det en helt ok build

deep wound är inge vidare för en fury build då du har mycket gimpad maxdmg och att satsa så många poäng bara för att få impale känns inte värt det, iaf inte om man gillar pvp då intercept och heroicstrike är grymma, 890dmg igår med Heroic Strike talar sitt tydliga språk för mig

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
De är bara köra poly igen, trinketen är ganska värdelös...

Vaaaaniiiiiiiiisssssshhhh

Permalänk
Medlem

arcane explosion rank 1?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
arcane explosion rank 1?

Du hänger inte med i diskutionen. Folket gnäller ju om att rogues inte kan ta sig till magen, IAE stoppar inte roguen det minsta, poly/nova gör däremot. för att ta sig ur nova så kan roguen stealtha/vanisha. Poly kontrar han med trinket.. Vad mer har magikern att slänga?

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Om man kör poly och blink så hinner man upp på en häst och springa iväg och hämta hjälp, så kommer man tillbaka 5 pers och corpse campar rougen

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Om man kör poly och blink så hinner man upp på en häst och springa iväg och hämta hjälp, så kommer man tillbaka 5 pers och corpse campar rougen

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Om man kör poly och blink så hinner man upp på en häst och springa iväg och hämta hjälp, så kommer man tillbaka 5 pers och corpse campar rougen

Edit: Eh, trippel post? Sega datorer/internet i skolan :/

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr

Du hänger inte med i diskutionen. Folket gnäller ju om att rogues inte kan ta sig till magen, IAE stoppar inte roguen det minsta, poly/nova gör däremot. för att ta sig ur nova så kan roguen stealtha/vanisha. Poly kontrar han med trinket.. Vad mer har magikern att slänga?

Är inte så lätt på jobbet med all OfT, Spam och dyl.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Om man kör poly och blink så hinner man upp på en häst och springa iväg och hämta hjälp, så kommer man tillbaka 5 pers och corpse campar rougen

Edit: Eh, trippel post? Sega datorer/internet i skolan :/

Visst, jag tar poly på roguen, blink och sen börjar mounta.
Under den tiden så har roguen hunnit tagit trinket för poly och sen sprint för att hinna fram till magen innan denna har hunnit mounta. Att springa 20 yards med sprint tar inte alls lika lång tid det tar som att mounta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slothy
Visst, jag tar poly på roguen, blink och sen börjar mounta.
Under den tiden så har roguen hunnit tagit trinket för poly och sen sprint för att hinna fram till magen innan denna har hunnit mounta. Att springa 20 yards med sprint tar inte alls lika lång tid det tar som att mounta.

Mm och tar ju några sekunder att komma ur combat också...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Är inte så lätt på jobbet med all OfT, Spam och dyl.

Bra ursäkt

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

är det bara jag som tycker denna diskution känns lite "min pappa är bättre o starkare än din"?
Allt hänger väl på situationer och slump, om någon får en resist, missar med ett slag m.m. påverkar ju en strids utgång. Annars skulle detta spelet vara rätt så trisst... "jag tycker på den, och då trycker jag på den, och då trycker jag på den, å så vinner jag!!"