World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krexx
är det bara jag som tycker denna diskution känns lite "min pappa är bättre o starkare än din"?
Allt hänger väl på situationer och slump, om någon får en resist, missar med ett slag m.m. påverkar ju en strids utgång. Annars skulle detta spelet vara rätt så trisst... "jag tycker på den, och då trycker jag på den, och då trycker jag på den, å så vinner jag!!"

Handlar mer om Rogues som tror dom har det svårt i PvP

World of Roguecraft är så oändligt bra dock...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krexx
är det bara jag som tycker denna diskution känns lite "min pappa är bättre o starkare än din"?
Allt hänger väl på situationer och slump, om någon får en resist, missar med ett slag m.m. påverkar ju en strids utgång. Annars skulle detta spelet vara rätt så trisst... "jag tycker på den, och då trycker jag på den, och då trycker jag på den, å så vinner jag!!"

Ja, men det var ju just det som vi argumenterade mot. Han sa att mage vinner lätt genom att trycka på "den och den!!!". Klart det mesta avgörs av vem som sitter vid datorn

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Precis alla klasser säger att dom alltid blir nerfade och att blizzard hatar dom. ^^

Ganska enkelt att se sina svagheter i pvp, men man glömmer/tar för givet sina fördelar..

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Men man annvänder en Swiftness Potion också då, lr så kör man polymorph, blink, frostbolt, då han kommer nära, frost nova, polymorph och så hinner man mounta. Som mage kan man fly undan från alla hur lätt som helst.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Precis alla klasser säger att dom alltid blir nerfade och att blizzard hatar dom. ^^

Ganska enkelt att se sina svagheter i pvp, men man glömmer/tar för givet sina fördelar..

jo men sen är det ju allmänt känt att blizzard hatar paladins

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Vad heter UIn som gör att det står t.ex. "Mage" ovan för target. Har nog sett att downup haft den förut.

Visa signatur

..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smuck
Vad heter UIn som gör att det står t.ex. "Mage" ovan för target. Har nog sett att downup haft den förut.

Finns i CT-mod.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Sen vet jag inte om det var PvP jag menade först från början?! :S

Permalänk
Medlem

Jag spelar som mage (lvl60), och jag kan säga att jag gillar inte rouges de är en pina för mig som clothuser, en rouge går ju aldrig/sällan rakt på en, helt plötsligt står man där hängande och ser crittarna i ryggen på 1200-1700 sen är man död. Eller när en hunter kommer och skjuter ner dig på 2 skott, och deras nya pets = ouch. Inte lätt att klara sig med runt 3000 i liv och cloth user. Bara man får lite avstånd så kan man ta det mesta, men rouges är för närgångna hehe

Men i pvp handlar det om tur med, slösar man bort 2.5sek på att få iväg en frostbolt som blir resisted så är det kört, får man inte in några crittar blir det mkt jobbigt.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Sen vet jag inte om det var PvP jag menade först från början?! :S

Instancer och mass-PvP var vad du först syftade på. Hur det sedan blev en konversation ang. Mage vs. Rogue det får någon anna svara på ^^

För övrigt håller jag med om att rogue förtjänar något av en buff. Ok 1 on 1 är rogue bra men våran roll i endgame instancer är inte så stor och det känns som om Blizzard borde på något sätt göra rogues värdefulla. Tycker någon annan som jag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
jo men sen är det ju allmänt känt att blizzard hatar paladins

Mja dom hatar inte paladins... dom är bara helt ointresserade av spela/testa klassen på level 60.
Men lugn, dom kommer göra alla klasser mer balancerade i PvP, även paladins. Om "Seal of vigor" är en riktig talent som inte är ren fake, så vet vi att dom jobbar med klassen.

Seal of vigor
http://www.thottbot.com/?sp=24224
Judgement of Vigor
http://www.thottbot.com/?sp=24234

När man ser posten under ser man att denna är ny, alltså inget skräp från Betan. Judgements fanns inte i Betan.
Detta är även rank 1, som är en level 36 talent. Hoppas den finns i typ 4 ranker och gör lagom med skada judgad.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Är i nuläget Honored med Thorium Brotherhood men har inte sprungit in i BRD än för att hämta de recept jag kan få av dem.

1. Kan jag köpa plans för Dark Iron helm med honored?

2. Hur får jag mer rep med TB än honored?

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

Tycker ni man ska börja Lira World of Warcraft som Horde?? eller Alliance?

Permalänk
Medlem

tja behöver lite hjälp med en Hunter PvP build är ganska säker på att köra 31/20/0 men hur ska man börja med ms eller bm först?? kom gärna med förslag!

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Tycker fan det borde vara diminshing returns på rogue stuns, då har man som warlock, iaf en liten chans att kunna ta dem.

Just nu blir väl om man har succubus ute t.ex.

Roguen sappar mig, dödar min succubus vilket torde ta några sekunder bara, sedan dödar han mig utan att jag hinner blinka.. Svårt var det? :S

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

FrOst I SWE:

1. Jupp det kan du

2. Du droppar av dark iron ore (typ4000-8000), eller cores från molten core.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra

Mja dom hatar inte paladins... dom är bara helt ointresserade av spela/testa klassen på level 60.
Men lugn, dom kommer göra alla klasser mer balancerade i PvP, även paladins. Om "Seal of vigor" är en riktig talent som inte är ren fake, så vet vi att dom jobbar med klassen.

Seal of vigor
http://www.thottbot.com/?sp=24224
Judgement of Vigor
http://www.thottbot.com/?sp=24234

När man ser posten under ser man att denna är ny, alltså inget skräp från Betan. Judgements fanns inte i Betan.
Detta är även rank 1, som är en level 36 talent. Hoppas den finns i typ 4 ranker och gör lagom med skada judgad.

ja exakt. De bryr sig inte om paladins, skulle vilja veta hur de tänkte med spellen Hammer of wrath.

Varför har de 1 sekund cast på det? Är det meningen att man inte ska kunna springa efter sin fiende som flyr och kasta den?
Vem vill stanna och kasta den i en sekun. Det tycker jag är lite dåligt gjort.

Sen så gör den aldeles för lite skada, om jag flyr när jag har 19% kvar i liv, då hinner jag springa iväg innan han hinner efter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cerzok
Tycker ni man ska börja Lira World of Warcraft som Horde?? eller Alliance?

Alliance, för ironforge är så mycket snyggare:)

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cerzok
Tycker ni man ska börja Lira World of Warcraft som Horde?? eller Alliance?

Horde, för då får man iallafall döda alla jävla gnomes. Vem fan vill ha en gnome som tank?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Horde, för då får man iallafall döda alla jävla gnomes. Vem fan vill ha en gnome som tank?

Gnome's ftw. Älskar min lvl 43 Female gnome mage 'Sigbritt' ;). Så söta
EDIT: Någon som vet var man kan questa @ lvl 43? Har gjort de gula questen i Strv, och gör uldaman då och då. Men vill veta om det finns något bättre ställe att questa.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

tanaris kanske, och vil lvl 44 kan du säkert börja köra ZF :]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Horde, för då får man iallafall döda alla jävla gnomes. Vem fan vill ha en gnome som tank?

Vem vill ha en tanig UD eller en fet ko då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec

Horde, för då får man iallafall döda alla jävla gnomes. Vem fan vill ha en gnome som tank?

Vi vill och har det (bl.a)
Tog Gehennas för första gången igår ;D

Visa signatur

60 Human Paladin. Skullcrusher
60 Troll Hunter, Ravencrest

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
ja exakt. De bryr sig inte om paladins, skulle vilja veta hur de tänkte med spellen Hammer of wrath.

Varför har de 1 sekund cast på det? Är det meningen att man inte ska kunna springa efter sin fiende som flyr och kasta den?
Vem vill stanna och kasta den i en sekun. Det tycker jag är lite dåligt gjort.

Sen så gör den aldeles för lite skada, om jag flyr när jag har 19% kvar i liv, då hinner jag springa iväg innan han hinner efter.

Alliance, för ironforge är så mycket snyggare:)

Jösses... inte nog med att Paladin är den mest defensiva klassen i spelet, utan folk förväntar sig att han skall kunna göra massivt mycket skada också.
Har folk fått Paladin om bakfoten?
Nej, jag har inte spelat en Paladin, vare sig på lvl60 eller lvl1. Men Paladin är väl ändå en support klass? En väldigt defensiv sådan.

Detta inlägg förväntar jag mig att få en käftsmäll för...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggernaut

Jösses... inte nog med att Paladin är den mest defensiva klassen i spelet, utan folk förväntar sig att han skall kunna göra massivt mycket skada också.
Har folk fått Paladin om bakfoten?
Nej, jag har inte spelat en Paladin, vare sig på lvl60 eller lvl1. Men Paladin är väl ändå en support klass? En väldigt defensiv sådan.

Detta inlägg förväntar jag mig att få en käftsmäll för...

Paladins e till för grupp pvp och inget annat imo. Skadan överlåter jag till min warrior polare som bara springer och köttar samtidigt som jag står och helar sönder
Våra buffar e också skitbra till pvp men kan va lite jobbiga i raider p.ga den korta längden på dom

Stör mig så mycke på alla warriorwannabe's som håller på och gnäller på våran damage.

Visa signatur

60 Human Paladin. Skullcrusher
60 Troll Hunter, Ravencrest

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaphoX
FrOst I SWE:

1. Jupp det kan du

2. Du droppar av dark iron ore (typ4000-8000), eller cores från molten core.

W00t!! 4-8000 DIO?! Med tanke på att de säljer för ca 1g styck så verkar det helt sanslöst.

Vad får man av exalted med TB som man inte kan få annars?

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

En massa recept

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ttiinnoo
En massa recept

Som? Måste verkligen vara nåt speciellt för att motivera kostnaden för att få tillgång till dem.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Tycker fan det borde vara diminshing returns på rogue stuns, då har man som warlock, iaf en liten chans att kunna ta dem.

Just nu blir väl om man har succubus ute t.ex.

Roguen sappar mig, dödar min succubus vilket torde ta några sekunder bara, sedan dödar han mig utan att jag hinner blinka.. Svårt var det? :S

Det är dimnishing return på stunsen redan Sen att gouge räknas som disorient och inte en stun är en annan femma

Permalänk
Medlem

Guildet testade MC igår för första gången. Det var inte bara vårat guild vi har en allians med melland flera guild som inte är tillräckligt stora men medlemmarna vill inte vara med i större så vi kör gemensammt.

Det var dömmt att misslyckas fullt med warriors och Rogues, alldelees för få healers och egentligen för få av de flesta klasser. Sen var tydligen inte Söndag kväll den allra bästa dagen att försöka heller, många som disconnecta och mycket lagg, sen var det lång kö tillbaka men vi försökte ändå. Kom till Luci men där brast healingen tyvärr. Det roliga var att det första som droppa var Cenarion Bracers och eftersom vi bara hade en druid fick han dem =D ännu roligare ät att druiden inte kan använda dem då han bara är 56! Andra droppen var Might Bracers och det är va vi fick. men kul var det ändå

nu måste jag skaffa ny dator då denna inte pallar med 40 pers raids ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Som? Måste verkligen vara nåt speciellt för att motivera kostnaden för att få tillgång till dem.

Allt den här killen säljer http://www.thottbot.com/?n=19452. Alla recept är BoP så du lär inte kunna utnytta alla dock...