Dualmonitor vid spelande!?

Permalänk
Medlem

Dualmonitor vid spelande!?

Som vanligt när man har dualscreens, i mitt fall en 19" tft med en 19" crt. Så f*ckar sig bilden när man startar ett spel. Jag brukar har IRC/MSN på ena skärmen sedan det jag sysslar med på den andra. Det är så störigt att behöva tabba för att skriva. I cs kan man fixa det igenom att kryssa i rutan (start in a window) funkar i wow också. Dock lirar jag bf2 nu; samt får man mycket lägre fps om man kör in a window.

Någon som har något tips eller program eller nån tweak till spelet/IRC

Tacksam för svar

Permalänk

Går inte det att ställa in i genvägen?

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

Höj prioriteten för fönstret med spelet, stäng HW-gamma för spelet, kör samma upplösning i spel som i windows...

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Problemet kommer när sekundära skärmen har annan upplösning än spelet du spelar i.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Bästa lösningen i dagsläget är att köra en separat burk för IM, IRC osv men vi kan ju alltid hoppas att microsoft förbättrar stödet för flera skärmar i Windows Longhorn. Om de endå ska lägga till stöd för externa-skärmar så kan de väll även passa på att förbättra flerskärmsstödet kan man tycka.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pitr-
Bästa lösningen i dagsläget är att köra en separat burk för IM, IRC osv

Läs: "iBook" haha

Edit: Ridder - skaffa Xfire (crossfire) och se till att dina polare också gör det? Mycket smidigt med en diskret pop-up inne i spelet när man får ett mess.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurk
Höj prioriteten för fönstret med spelet, stäng HW-gamma för spelet, kör samma upplösning i spel som i windows...

/G

Hmm låter lite krångligt var ändrar jag HW-gamman tro?

Förutom Gurks post så finns det inga andra lösningar. Lite jobbigt faktiskt ;P

Tack för alla svar iaf

Permalänk
Medlem

Jag stör mig också väldigt mycket på det när jag kör battlefield...

När man tar "run in a window" i css så blir bilden så konstig, går det att göra så att man "kör i ett fönster" fast ändå ha helskärm, alltså så man slipper se startmenyn och aktivitetsfältet?

Hmm vart höjer jag prioriteten för fönstret med spelet?

MVH / Jonas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas L
Jag stör mig också väldigt mycket på det när jag kör battlefield...

När man tar "run in a window" i css så blir bilden så konstig, går det att göra så att man "kör i ett fönster" fast ändå ha helskärm, alltså så man slipper se startmenyn och aktivitetsfältet?

Hmm vart höjer jag prioriteten för fönstret med spelet?

MVH / Jonas

taskmanager

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.