Permalänk
Medlem

Antec, Antec eller Nexus?

Då var det dags att konvertera från ett fluffigt, lysande och högljutt chassi till ett lite mer.. vuxet, stilrent och tyst...

De som jag funderar på är:
Antec SLK3700BQE (länk) med dämpmatta.
Antec Sonata (länk) också med dämpmatta
Nexus Breeze 400 (länk) (någon form av dämpmatta ingår)

Dessa tre ligger ju ganska lika i pris. Men vilket ska man satsa på? Vad jag har förstått så har inte nexusen några vibrationsdämpande hdd hållare, men det kanske inte gör så stor skillnad? NÄtaggens prestanda spelar ju också roll men tystnaden är ju viktig den med (har fått nån sorts mani på att det ska vara så åtyst som möjligt). Om det är nån som har erfarenhet av dessa så vore jag tacksam! Chassit ska innhandlas nu till veckan så... ja.. svar är tacksamt

Permalänk
Avstängd

Re: Antec, Antec eller Nexus?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprkz
Då var det dags att konvertera från ett fluffigt, lysande och högljutt chassi till ett lite mer.. vuxet, stilrent och tyst...

De som jag funderar på är:
Antec SLK3700BQE (länk) med dämpmatta.
Antec Sonata (länk) också med dämpmatta
Nexus Breeze 400 (länk) (någon form av dämpmatta ingår)

Dessa tre ligger ju ganska lika i pris. Men vilket ska man satsa på? Vad jag har förstått så har inte nexusen några vibrationsdämpande hdd hållare, men det kanske inte gör så stor skillnad? NÄtaggens prestanda spelar ju också roll men tystnaden är ju viktig den med (har fått nån sorts mani på att det ska vara så åtyst som möjligt). Om det är nån som har erfarenhet av dessa så vore jag tacksam! Chassit ska innhandlas nu till veckan så... ja.. svar är tacksamt

Vart finns Nexus Breeze att köpa i sverige?

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem

Tycker antec sonata !

Permalänk
Medlem

Tydligen en butik i finland.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: Antec, Antec eller Nexus?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
Vart finns Nexus Breeze att köpa i sverige?

Nexusen finns på inet.se

luxer: varför just sonatan? är inte 3700BQE likvärdig fast billigare?

Permalänk
Medlem

Kör på http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1717&session=fa1877... + Nexus 400W agg. Den perfekta kombon Eller, så lägger du lite mer pengar och köper dig ett AcoustiCase + Nexus 400W!

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddan
Kör på http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1717&session=fa1877... + Nexus 400W agg. Den perfekta kombon Eller, så lägger du lite mer pengar och köper dig ett AcoustiCase + Nexus 400W!

bägge dina alternativ blir ju mycket dyrare.. varför funkar det inte med nexuslådan isåf?

Permalänk
Hedersmedlem

Sonatan är typ den enda snygga Antec-lådan, samt att det har stor potentiall att bli tyst.
Den finns att köpa färdig med dämpmattor dessutom.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

vad är skillnaden mellan sonatan och 3700BQE? för är det bara pianolacken så känns det inte så nödvändigt..

Permalänk
Medlem

antec sonata

Permalänk
Medlem

Antec sonatan så medföljer ett bra nätagg, det är lätt att arbeta med det är snyggt.

Permalänk
Medlem

så sonatan slår alltså nexusen? isåf sparar jag ju några hundralappar iaf

Permalänk
Medlem

Antec SLK3000B

Permalänk

nya sonatan har inte hålen på sidorna.. vilket jag och många andra sonata ägare är frustrerade över.

en moddad sonata utan det fula lyset på fronten är toppen!

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

jag tyckte i varje fall att Nexus lådan var snyggare än Antec lådorna...

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk

jag har haft erfarenhet av "balken" som ska hålla uppe AGP & PCI korten i lådan o finner denna till ingen nytta och att ständigt vara ett irritations moment. Sen blir det svårt om du vill ha fönster i burken med den "balken"... Chassit för övrigt va fint men just den grejjen sabba det enligt min åsikt.

snackar om Nexus chassit

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk

3700BQE har lika dant nät agg som sonatan. Det har alltså potential att bli tyst om resten av komponenterna är tyst.
Jag är nöjd med mitt.

Visa signatur

X2 4200+ Zalman 7700-alcu, 2048 Mb Corsair xms 4400, Asus A8N SLI-Delux
XFX 7800 GT med ac nv5, Corsair 520W.

Permalänk
Medlem

är det verkligen samma nätagg? det står ju olika watt på dom?

Permalänk
Medlem

3700bqe har 30W mindre än sonatan, dvs 350W.

Jag rekommenderar dock Antec 3000B. Mycket billigt, hög byggkvalité, lättarbetat, rymligt, 120mm-fläktplatser osvosv.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk

köp acousti case c6607 och köp ett tyst nätagg om du vill ha en tyst dator. (c6607 har ljuddämpning isat från början) fast då blir det nog runt 1500kr...

Permalänk
Medlem

jag tyckte breezen var sötast

enda Antec-chassit jag tycker är p180, som jag kommer lägga mina inte alltför flottiga fingrar på när dom börjar säljas i sverige

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
jag tyckte breezen var sötast

enda Antec-chassit jag tycker är p180, som jag kommer lägga mina inte alltför flottiga fingrar på när dom börjar säljas i sverige

när kommer den? låter intressant men jag behöver ju ett chassi nu :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _AntiherO
jag har haft erfarenhet av "balken" som ska hålla uppe AGP & PCI korten i lådan o finner denna till ingen nytta och att ständigt vara ett irritations moment. Sen blir det svårt om du vill ha fönster i burken med den "balken"... Chassit för övrigt va fint men just den grejjen sabba det enligt min åsikt.

snackar om Nexus chassit

Den skall gå att skruva av ganska enkelt...

Edit: Oj... har just beställt en Nexus Breeze, 500W. Såg inte att det var en gammal post :/

Visa signatur

~ Macbook <> Debian-server

Permalänk

Har bara gott att säga om antec sonata lådan.
Har en själv och nätagget är väldigt tyst, men om du vill ha en tyst burk så rekommenderar jag dej att byta fläkten bak till en papst, adda, everflow eller liknande.
Då blir det väldigt tyst, och sen om du har dämp mattan så lär ju burken bli ännu tystare. Och det är ju inget minus precis

Edit: Gammal tråd tur att man är vaken och uppmärksam.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One