Permalänk
Medlem

F.E.A.R-Tråden

Som alla vet så har spelet vi alla väntat på F.E.A.R släppts idag (18/10). Här kan vi diskutera allting som rör sig kring spelet. Problem, kritik och hjälp är huvudämnena i denna tråd.

Värdefulla länkar:
http://support2.vugames.com/fear/search.aspx
http://www.sierra.com/
http://learn.whatisfear.com/agegate.jsp?url=http%3A//learn.wh...

Systemkrav

Minimum:
*Windows(R) XP, x64 eller 2000 med det senaste Service Pack installerat
*DirectX(R) 9.0c Augusti-versionen (Inkluderad) eller senare
*Pentium(R) 4 1.7 GHz eller likvärdig processor
*512MB RAM eller mer
*64MB GeForce(TM) 4 Ti eller Radeon(R) 9000 grafikkort
*Skärm som kan visa i 4:3 aspect ratio (ä.k format)
*5.0 GB fritt diskutrymme för installation
*Ledigt diskutrymme för swap-filer och sparade spel-filer
*4x CD-ROM spelare (DVD-ROM spelare för Director’s Edition)
*16-bit DirectX(R) 9.0 medgörligt ljudkort med support för EAX(TM) 2.0
*Bredband eller LAN-uppkoppling för multiplayerspel
*Mus
*Tangentbord

Rekommenderad Hårdvara:
*Pentium(R) 4 3.0 GHz eller likvärdig processor
*1 GB RAM
*256 MB Radeon(R) 9800 Pro, GeForce(TM) 6600 eller likvärdigt DirectX(R) 9 grafikkort med hårdvarustöd för T&L och pixel shader 2.0 support
*Sound Blaster(R) X-Fi(TM) ljudkortsserie

Specifikationskälla: http://support2.vugames.com/fear/answer.aspx?ID=7320

Alla ni som vill kunna köra spelet i 1280 x 1024 gör följande:

Leta upp Settings.cfg-filen och öppna den

Ändra följande värden till:

"ScreenWidth" "1280"

"ScreenHeight" "1024"

Spara och starta om!

Senaste drivrutinerna för grafikkort:
ATI - https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&ta...
Nvidia - http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Superskönt lir! Lagom läskigt, och befriat från irriterande "hoppa-till" skräck så långt jag spelat iaf.

Permalänk
Medlem

fast krävande som snusk..
kör typ allt i medium och med AA avstängt och AF på 2x.
då flyter det någolunda:

specs:
Athlon64 3000+
1024mb ram
Geforce 6600

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Ni som hunnit spelat hur långt har ni kommit?
Är själv på 06 Unauthorized personel.

Har inte ens varit nära att dö en enda gång finns för mycket medikits, kör på medium svårighet.

Permalänk
Medlem

Jadu problem.

Likadant problem som jag hadde med mpdemot och spdemot, spelet hakar upp sig innan spelet ens börjat. Blir så himla irreterad har provat olika drivisar till garfikkortet men inget funkar :/
Måste starta om datorn varje gång den hakar upp sig oxå!

Tillägg: Måste man ha service pack2 installerat ? för det ha jag inte kan det orsaka problemet ?

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Vilka grafikdrivrutiner rekommenderar ni? (nvidia), jag kör senaste betan nu (81.84) men jag läste någonstans att 78.xx funkade bättre. Vad tycker ni? Som det är nu flyter det på rätt bra, men förbättringar är aldrig fel

Edit: Jag kör med inställningarna:

1280x960, 2xAF 0xAA
Alla inställningar på maximum, förutom particle bouncing eller nåt sånt som var på medium.
Volumetric Lights kan jag köra på minimum, men det är på OFF för tillfället.
Soft Shadows OFF. Flyter på rätt bra för det mesta med systemet i sign. Droppar aldrig lägre än typ 35 fps. Ligger oftast runt 50-60.

Edit 2.0: Jag måste säga att jag hoppade till rejält ett par gånger under spelets gång, och slutet är något av det mäktigaste jag sett hittils i ett spel. Ljudet är väldigt mysigt i 5.1 med EAX och allt vad det heter på också. Mycket hög volym är att föredra.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk

mja tycker inte d kräver så mkt för min del

roligt (läskigt) spel btw

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk

Väldigt läskigt

Ligger där man blev utkastad från fönstret och ska in själv efter att ha blivit väckt av den där bruden.

Fyfan vad jag hoppa till vid tak-scennen (när han slår ner en).

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Den tråden suger.

Permalänk
Medlem

? tråd är en tråd, så de går ju fortsätta diskutera där. Onödigt med fler trådar

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
? tråd är en tråd, så de går ju fortsätta diskutera där. Onödigt med fler trådar

Denna tråd håller ju en seriös nivå.

Citerar från första inlägget från andra tråden:

"tänkte göra en allmän tråd här vare gäller FEAR. bara demot ute än. hela kommer ju på fredag men.

snacka på här iaf."

Permalänk
Medlem

ha vatt o hämtat FEAR nu på posten ska installera se va det går för

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk

Klarade spelet för någon timme sen nu. Ett väldigt bra spel i sig, men för min del var det lite mycket labyrint över det hela ibland. Då det gick ut på att springa runt med ficklampan och leta små gångar. Men mycket skön känsla i det hela.

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perno
Ni som hunnit spelat hur långt har ni kommit?
Är själv på 06 Unauthorized personel.

Har inte ens varit nära att dö en enda gång finns för mycket medikits, kör på medium svårighet.

lirade klart det igår, och du kommer vara tacksam för medikitsen mot slutet
kändes för kort tycker jag...

Permalänk
Medlem

Till er som har klarat det .... hur lång tid tog det och vilken svårighetsgrad körde ni på?

Permalänk

Spelet vad på tok för lätt. Dock körde jag på meduim. ska köra igenom det på expert. OM jag nu klarar det..

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

Jag körde på näst lättaste, moderate tror jag det hette. Och det tog väl en 8-10 timmar att klara eller så.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Har testat lite nu, fy fan va bra det va..snyggt o grymt ljud.jag är fan för feg för o spela det själv, alla dessa ljud o sånt jag har gåshud hela tiden tro att det ska komma nån bakom mig å sånt..få ringa hit en polare

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
? tråd är en tråd, så de går ju fortsätta diskutera där. Onödigt med fler trådar

Oj då. Jag såg nämligen ingen F.E.A.R-tråd innan jag gjorde den här, sorry. Men eftersom många redan funnit intresse och skrivit en del så känner jag att det är onödigt att radera den. Men om en moderator så vill, så får tråden låsas/raderas.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Är det någon som har haft problem med rösterna? Jag har inga alls, kan höra snubben som svarar i telefonen på introt i ca 1 sekund. Sen är det helt tyst, röst mässigt alltså. Har kollat på problem söker sidan, har gjort allt utom det där med codec inställningarna. Lite därför jag skriver är det någon som vet vad "Codecs Dashboard settings screen" är för något. Är lite lost här

Visa signatur

Win7 (64-bit), AMD Phenom II X4 955 3,2GHZ, ASUS M4A89GTD PRO, RADEON HD 5770, 4G CORSAIR VENGEANCE

Permalänk
Medlem

fattar som vanligt inte hur man kan tycka detta spel är läskigt, inte det MINSTA läskigt är det :(. Det är synd

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

så ungefär hur mycket smaskig grafik borde jag kunna klämma in mig på med en 3800+ venice och 2gb ram, gf 6800gt?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Så otroligt kul och bra spel
Vågar dock inte riktigt spela det. Sen är det sjukt krävande!

Permalänk
Medlem

Hur kommer det att alla säger att det är så krävande?
Jag kör 1024 och allt på max.

Gkort: x700
Minne: 1024mb, Twinmos 3200
Cpu: P4 3.0

ingen värstinguppsättning direkt

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
fattar som vanligt inte hur man kan tycka detta spel är läskigt, inte det MINSTA läskigt är det :(. Det är synd

ja, men hur långt har du kommit då? tyckte inte det var så släkigt i början men nu har jag kommit en bit och fan, stängde ner nu... :S

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att ta sönder dom där jävla automatiska maskingevären som sitter i taken? Eller är det smyga förbi som gäller på alla?

Permalänk
Medlem

jag måste vara himla fantasilös men på "the watchers" efter jag ha öppnat upp det där säkerhets tjaffset åt den där chipsätande typen vars ska man sen ? :S har sprungit runt i cirklar i en timme

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Finns det något sätt att ta sönder dom där jävla automatiska maskingevären som sitter i taken? Eller är det smyga förbi som gäller på alla?

Luta dig from vid ett hörn och skjut som fan på dom bara... till slut går dom sönder, typ 5-6 hagel skott brukar ta kål på dom...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av underbird
Luta dig from vid ett hörn och skjut som fan på dom bara... till slut går dom sönder, typ 5-6 hagel skott brukar ta kål på dom...

2-3 om du zoomar och är tillräckligt nära