Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
hej! har haft fel! har itne kört med dx8 och pixel doubling på! fel av mig ursäkta till er alla! men nu ska jag testa med det på så får vi se hur de går!

Ne, man ska inte ha dem alternativen på.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_Toy
Alltså jag måste bara fråga igen, som jag gjort innan i tråden, till er som skriver "kör allt på MAX"
MENAR ni då med Full AA, Full AF, SAMT Soft Shadows etc?

Alltså, jag säger inte att ni ljuger, utan mest nyfiken om jag kanske har något mer att slipa på som jag glömt för att få det optimalt, men vissa av er, med era riggar, tvivlar jag starkt på att så är fallet, att ni verkligen kör MAX!. Men men ni kanske menar att AA och AF mm, inte ingår i MAX? Jag vet inte men, för mig gör det det iaf....

Om jag kör med allt fullt på 1280x960 med full AA och full AF, med soft shadows etc, tycker inte jag att det är spelbart, jag e rätt kräsen, men jag tycker inte det flyter som jag vill.
Jag kör just nu "allt" MAX, MEN med AA=0 och AF=4 och inga soft shadows. 1600x1200.
Kör jag 1280x960 kan jag iofs kräma på mer AA och AF, men tycker det är behagligare såhär.

Som sagt anklagar verkligen ingen, bara nyfiken....

hej nu har jag kört spelet på max och då menar jag verkligen max! det flyter för mig! flyter det inte för dig?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

En fråga, vad är det där 4:3 aspect ratio som monitorn måste kunna visa? 4:3 låter ju som vanligt monitorformat.. väl?

Permalänk
Medlem

ja. dvs inte nån sär apple cinema 24" widescreen skärm. som bara kan visa widescreen format. (inte för att jag vet om den kan visa 4:3 men men, drog till med något ur luften)

[quote:CoS|Bam]

Hmm... behöver nog lite hjälp här.

har inte hunnit spela så långt men har nu kört fast.. har inte en aning om vart jag ska gå.

Uppdraget kallas "Watchers".. vid det uppdraget när man har gått i korridorerna/kontoren sedan träffar man på en stor gubbe som ramlar ner från taket. När han börjar äta sitt chips/godis så vet jag inte vart jag ska gå... hittar ingen väg dit jag ska fortsätta.

Kan något förklara lite vart man ska gå då efter han börjart äta sitt godis.
[/quote]

ramlat ner ifrån taket? menar du de osynliga sär gubbarna man äger med hagelbrakarna? du ska iaf följa gången ner, trycka på en knapp, gå tillbaka och se han springa ifrån dig.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
HEJ ER SOM KLARAT SPELET:

Jag snackade med en som klarat spelet och jag snackade story med honom, jag gissade lite grejer och det stämde visst.

SPOILER

Varför håller Alma (ens mamma?!) på sådär och paxton (ens brorsa?!) - iaf, har bara provlirat och tänker inte klara spelet, så en fin sammanfattnings skulle passa bra.

Fråga inte mig, Fettel is gay!

Hoppas där kommit en fortsättning där man befinner sig i olika miljöer och möter variationer av monster, mer än hollows och poliser.

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
hej nu har jag kört spelet på max och då menar jag verkligen max! det flyter för mig! flyter det inte för dig?

OK, det är bra gjort med ditt system. Grattis isåfall.

När jag hade min förra rigg, P4 3,2ghz, 1024RAM, GF6800GT GS = 400/1100, samma moderkort som dig, då var det inte tal om några maxade inställningar i Doom3 inte, absolut ingen AA och AF att tala om iaf.... skrev du inte att du hade det typ? i ett tidigare inlägg?

Nej jag tycker inte FEAR flyter behagligt på 1280x? med AAx4 AFx16 m.m på mitt system.
Med två 7800GTX i SLI skulle man nog kunna kräma på AA och AF i höga upplösningar, men tycker absolut inte det är värt just nu att bränna över 5000 på ett graffe till, för att kunna göra det.
Nån måtta får det vara....

Kör just nu i 1600x1200 med AAx0 och AFx4... Inga soft shadows. Men allt annat på MAXIMUM.
Dock är det en jävla FPS dropp i spelet alltså, ligger på fina 75 FPS när jag springer runt själv och i lite mörker,även när jag skjuter för mig själv, direkt en ljuskälla eller det börjat hetta till så droppar den till 38 och låser sig där oftast, kan ju hoppa lite emellan där med, men men, eller ibland, bara man vänder sig om, tills jag vänder mig och fortsätter in för mig själv igen och FPS höjs avsevärt....
Visst är det förståerligt att FPS sjunker vid eldstrid och dyligt, inget tal om det, men det hoppar fan jävligt fram och tillbaka, inget stabilt. Lite väl stora marginaler oxå tycker jag.

Men jag klagar inte på 38 FPS heller, lite småryckigt ibland kanske, men inte ospelbart inte...
Dock är jag rätt kräsen som sagt och gillar inte när det tex blir suddigt när man vänder sig eller dyligt, alltså att man har lite svårt at se allt om man vänder sig snabbt typ, riktigt störande tycker jag.. men men alla har vi olika smak och krav så....

Men skulle vart fint med helt stabila 50 istället kanske, eller nåt....

Har inte testat så mycket olika inställningar än, men man får väl ta en timma och försöka optimera så gott man kan, finns ju en del inställningar som sagt.

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem

Kul spel.

+snygg grafik
+Bullit time

-Rätt dålig story utveckling
-Ganska kort
-För lätt

Jag spelade på svåraste och jag dog typ 2-3 gånger under hela spelet

Jämför med Quake 4 på svåraste, där har jag nog dött 50 ggr och har en bra bit kvar tror jag

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni är lagom/minimum mängd fps för detta lir?
Man ser en hel del personer som säger att det är helt okej på ex 40 fps.

Jag har endast valt att ställa in grafikkortet på medium och *den andra*, kommer inte ihåg vad det står, på maximum.
(Dator i sign.)
Detta resulterar i att jag får ca 80 fps i snitt när man kör den där "testfilmen" och ca 45 som lägst.
Däremot så känns det absolut inte som om det är minimum 45 när jag väl spelar själva spelet, då det vid många tillfällen när man ex går in i ett nytt utrymme hackar så in i helvete.

Borde jag ändra något i underinställningarna eller dyl?
Vilken upplösning är rekomenderad?

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av New
Vad tycker ni är lagom/minimum mängd fps för detta lir?
Man ser en hel del personer som säger att det är helt okej på ex 40 fps.

Jag har endast valt att ställa in grafikkortet på medium och *den andra*, kommer inte ihåg vad det står, på maximum.
(Dator i sign.)
Detta resulterar i att jag får ca 80 fps i snitt när man kör den där "testfilmen" och ca 45 som lägst.
Däremot så känns det absolut inte som om det är minimum 45 när jag väl spelar själva spelet, då det vid många tillfällen när man ex går in i ett nytt utrymme hackar så in i helvete.

Borde jag ändra något i underinställningarna eller dyl?
Vilken upplösning är rekomenderad?

har ett likvärdigt system som du har... och har i snitt 55 fps i testet, men när jag spelar kan det dippa riktigt rejält ganska ofta...

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ankan_84
har ett likvärdigt system som du har... och har i snitt 55 fps i testet, men när jag spelar kan det dippa riktigt rejält ganska ofta...

Det händer väl när man t.ex. går ut genom en dörr och nya texturer ska laddas. Något man får räkna med om man inte har 2Gb eller mer i ramminne.

Nu har jag spelar klart det och jag måste säga att storyn utvecklade och avslutade sig på ett enligt mig väldigt bra sätt.
Spelet i övrigt är väldigt underhållande och väldigt vackert. Rekommenderas väldigt mycket!

EDIT: Fyra "väldigt" på lika många meningar säger väl det mesta...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk

Saknar svenska servers som kör TDM eller CTF. Nån som vet av nån?

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
ja. dvs inte nån sär apple cinema 24" widescreen skärm. som bara kan visa widescreen format. (inte för att jag vet om den kan visa 4:3 men men, drog till med något ur luften)

De flesta TFTs är inte 4:3 öht, mest CRTs där. Se på 1280x1024 vs 1280x960 där den senare är 4:3. Såklart kan de väl visa många upplösningar, men blir då konstiga proportioner, samt att TFTs inte är så bra på andra upplösningar än standard? :/

Permalänk
Avstängd

Haha, sitter hemma hos en polare som sitter och spelar FEAR på sin stationära så jag sitter på hans laptop. Haha jag har aldrig sett någon så rädd när snubben dyker upp från ingenting och knockar en med plankan
Nyss sa han: "Fy fan vad det här är läskigt"

EDIT: Bussigt av dom andra att skicka in en i eldstriderna direkt efter att man har dykt ut för fönstret och landat pladask på betongmarken

Visa signatur

#1. Amd64 Athlon 3700+► PNY GeForce 7800GT ► Kingston 2x512 mb►Asus A8N-E ► WD Caviar 200GB ► <6781p 3Dmark05 oklockat>
#2. P4 2ghz, 768 mb ram, GeForce 3 TI 500
#3. P4 2ghz, 256 mb ram, GeForce mx440

Permalänk
Medlem

Tjo, antar att folk här har testat fear vid det här laget.
Så till frågan: kommer jag kunna spela det med 30-40 fps med dom lägsta inställningarna?

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem

hmm. ja. 800x600, 0 aa 0 af lowest och minimum på allt. du kommer väl nå typ 80-100 minimum. själkv har jag minimum 15 i 1024, ska byta processor snart dock. 3800+.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok tack för hjälpen

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem

Sitt kvar till efter eftertexterna.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Sitt kvar till efter eftertexterna.

huu. själv försöker jag överleva interval 11 med alla skuggmonstrena. hagelbrakaren funkade inte så bra som jag trodde emot grupper av fiender som bara tål ett skott. och vad ska man göra när alma kommer emot en? kan man öppna dörren bakom sig och springa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du ska skjuta Alma i alla dröm-sekvenser. Våld löser allt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
huu. själv försöker jag överleva interval 11 med alla skuggmonstrena. hagelbrakaren funkade inte så bra som jag trodde emot grupper av fiender som bara tål ett skott. och vad ska man göra när alma kommer emot en? kan man öppna dörren bakom sig och springa?

Man dödar henne å går vidare.

Permalänk
Medlem

ookay. vad funkar bäst då? repeating cannon eller hagelbrakaren?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Äh kör med pickan och "zoom". Drar ner spökena och alma snabbt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Medlem

Kan bara använda pistolen mot Alma i drömsekvensen.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

hmm ok

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Huga... sista nivån fick mig att rysa ordentligt!

Visa signatur

Permalänk

Synd bara att stämningen förstörs genom att det är så förbannat ENFORMIGT. Samma gråa/mörka korridorer och små rum hela tiden. Vore ju kul om dom typ gjort så att man flydde och sen hamnade i skogen på natten runt nån skum bas och sen blev man ghost-hauntad där också etc.

Helt enkelt lite VARIATION på skiten. Men nej, "vi gör ett fett spel med effekter och the-ring stuk som är inne nu, men vi gör det BARA i samma miljö hela tiden för några lådor och hyllor gör ju att banorna känns jävlit annorlunda"

Ärligt talat, det är inte så himla svårt att göra lite varierade banor på ett spel . MAn måste inte vara på i princip samma ställe i ett spel hela tiden som i wolfenstein jävla 3d!!!

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare. Lite jobbigt med samma miljö hela tiden. Annars tycker jag att skräcken i spelet avtar en aning efter att par "divisions". Är inne på nr 8 just nu. Det jobbigaste är att stå och lyssna på alla långa telefonsvar.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Därför är far cry bäst. Ursäkta var tvungen och säga det bara

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joox
Håller med föregående talare. Lite jobbigt med samma miljö hela tiden. Annars tycker jag att skräcken i spelet avtar en aning efter att par "divisions". Är inne på nr 8 just nu. Det jobbigaste är att stå och lyssna på alla långa telefonsvar.

Tycker faktiskt att de äro ganska intressanta, bra mycket bättre "system" än vad det var på Doom3 där man behövde läsa allt. DET om något voro jobbigt!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggan
Tycker faktiskt att de äro ganska intressanta, bra mycket bättre "system" än vad det var på Doom3 där man behövde läsa allt. DET om något voro jobbigt!

Sant så sant. Jag glömmer heller inte när man var tvungen att gå in på nån sajt för att få tag i en kod till ett vapenskåp

BTW: Har nu klarat spelet fast jag förstod inte riktigt slutet. Var det någon sorts "cliffhanger" till en F.E.A.R 2-variant?

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |