Permalänk

Kan man köra spelet i 1280x1024?
Jag fattar inte att det alternativet saknas på många nya spel, många använder ju TFT nu för tiden.

Visa signatur

Don't get up gentlemen,
I'm only passing through.

Permalänk
Medlem

de tar ju inet första bästa vägen heller. springer i förråden på andra banan jsut nu, de springer ju ner på undervåningen för att få skott fan.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Ni sett filmerna och intervjuerna som följer med dvd´n till spelet?

Spelet är fan så mycket mer avancerat än man tror, när det gäller AI´n hos fienderna etc etc.

Där förklarar det en hel del på hur AI´n etc är uppbyggd och t.om att de fick ta bort massa tuffa effekter som skulle vara med eftersom folk inte skulle ha datorer som klarar det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nån som kan hjälpa mig med Interval 08 - Desolation - Urban Decay tror jag den heter.
Jag har precis kraschat med helikoptern, problemet är att allt är helt svart så jag ser ingeting. Ficklampan hjälper inte och inte hjälper det att öka gamman till max. Det enda jag ser är mina två kompisar som sitter på marken och så brinner det på ett ställe.

Nån som vet var man ska gå så jag kan försöka ta mig dit?

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | 2 x Lenovo R27qe
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gammal Kefir
Kan man köra spelet i 1280x1024?
Jag fattar inte att det alternativet saknas på många nya spel, många använder ju TFT nu för tiden.

Undrar jag med. I demot kunde man inte välja den upplösningen, vilket var ganska surt... bli tvungen att köra i 1024x768 när man har en plattskärm är inge vidare kul - allt blir helt suddigt.

Nå, kan man välja 1280x1024-upplösning i video options i hela spelet? Tacksam för svar.

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matti
Nån som kan hjälpa mig med Interval 08 - Desolation - Urban Decay tror jag den heter.
Jag har precis kraschat med helikoptern, problemet är att allt är helt svart så jag ser ingeting. Ficklampan hjälper inte och inte hjälper det att öka gamman till max. Det enda jag ser är mina två kompisar som sitter på marken och så brinner det på ett ställe.

Nån som vet var man ska gå så jag kan försöka ta mig dit?

Då måste det vara någon sorts bugg. Du ska kunna lysa upp rummet med ficklampan. Det finns 2 dörrar i rummet som leder till ett trapphus som du ska ta dig igenom. Får du inte igång det så testa att starta en tidigare save.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Nå, kan man välja 1280x1024-upplösning i video options i hela spelet? Tacksam för svar.

Jag kunde inte välja det.

Permalänk
Medlem

Går att få 1280x1024 genom att modda config filen. Men under options finns inte det alternativet med.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Hur kommer det att alla säger att det är så krävande?
Jag kör 1024 och allt på max.

Gkort: x700
Minne: 1024mb, Twinmos 3200
Cpu: P4 3.0

ingen värstinguppsättning direkt

Kör du med AAx4 och AFx16 samt med Soft Shadows med det systemet utan ett endaste hack??
Tycker jag låter bra isåfall, eller?

Iaf när jag spelar så vill jag att spelet flyter så när man står still och vrider sig om med musen, så ska det inte bli suddigt, utan hänga med bra. Men kanske bara jag som är för kräsen.

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk

Slutet i FEAR FTW! Det är lite HL2-stuk på det, men såååå mycket bättre.

Jag har dock lite (mycket) frågor som jag vill ha svar på, storyn var inte så lätt att hänga med i precis. Jag tappade tråden nånstans i mitten, sen hann jag inte följa med. :/

MEGA SPOLIERS!!!
MEGA SPOLIERS!!!
MEGA SPOLIERS!!!

Är spelaren Almas barn? Varför isf är hon så fientlig i slutet? Och varför får hon ett annat (grymt mycket mer skrämmande!!) utseende i slutet? Vem är Fettel och vad vill han? Vad var meningen med att man föddes från Alma? (om man nu är hennes barn..?) Vad gjorde de med en som bebis sen, efter det att man blev född?

Typ hela storyn det där ju.

Aja, mycket tacksam för svar iaf.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Consollus
Slutet i FEAR FTW! Det är lite HL2-stuk på det, men såååå mycket bättre.

Jag har dock lite (mycket) frågor som jag vill ha svar på, storyn var inte så lätt att hänga med i precis. Jag tappade tråden nånstans i mitten, sen hann jag inte följa med. :/

MEGA SPOLIERS!!!
MEGA SPOLIERS!!!
MEGA SPOLIERS!!!

Är spelaren Almas barn? Varför isf är hon så fientlig i slutet? Och varför får hon ett annat (grymt mycket mer skrämmande!!) utseende i slutet? Vem är Fettel och vad vill han? Vad var meningen med att man föddes från Alma? (om man nu är hennes barn..?) Vad gjorde de med en som bebis sen, efter det att man blev född?

Typ hela storyn det där ju.

Aja, mycket tacksam för svar iaf.

Spoiler fortsättning
Man själv är bebisen, därför den där snubben säger "You will be a god among men" Alma är större eftersom hon varit instängd i många år, innan i spelet så är det henne som liten man ser, då ser man ju henne inte på riktigt utan bara som nån sorts spöke.

Paxton Fettel är det andra barnet till Alma.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

ÄNNU MER SPOILERS!

Aha, ok.

Vad är det Fettel är ute efter då? Och varför är Alma fientlig i slutet av spelet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Consollus
ÄNNU MER SPOILERS!

Aha, ok.

Vad är det Fettel är ute efter då? Och varför är Alma fientlig i slutet av spelet?

Finns det någon del i spelet där hon INTE är fientlig? När Fettel var typ 10 fick Alma honom att döda en massa människor när hon låg i koma osv.

Permalänk
Medlem

Börjat spela nu och är väl på bana 4 eller nåt, inte hänt allt för mycket än men som sagt, inte spelat allt för långt heller så jag klagar inte än heller.

Måste fråga er andra vad ni kör med för inställningar??
Jag e ganska kräsen av mig så jag kör med 1600x1200 med AAx0 AFx0 och soft shadows 0. Så tycker jag iaf att det flyter behagligt med mitt system i sign. Kan ju köra med AAx2 och AFx2-4 men då tycker jag det rycker lite som jag inte gillar.

Trodde nog jag skulle kunna kräma på mer men men...
Om jag kör med 1280x?? så kan jag ju köra med AA och AF men inte fullt skulle jag tro. men tycker det e skönare med 1600x1200.

Men skriv gärna era settings och system, gärna någon med likvärdigt system oxå så man kan jämföra.

Ha det gött i fredagsnatten...

BTW jävligt mycket SPOILERS i tråden, lite trist för oss som inte spelat igenom det, kanske en tråd till UTAN Spoilers?? Och sen denna som hjälptråd?

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk

Jag tänkte mer mot en själv. Det är ju först i slutet som hon försöker ha ihjäl en.

Varför? Hon är ju trots allt mamman...

Skruvad story.

Permalänk
Medlem

För er som upplever att spelet pausa titt som tätt bör sänka "texture resolution" till medium.
Detta verkar vara ett problem för oss som har ATI kort då jag inte har sett några med Nvidia kort som har detta problem.

Med mitt system nedan hade jag dessa pauser hela tiden men testa att sänka just denna inställning, allt annat är satt på maximum förutom soft shadows som är av samt även volymetric light som är på medium. AA är på 2x samt AF på 4x.

88% av tiden ligger jag på 40+ och resten mellen 25 och 40 fps.

/Martin

Permalänk
Medlem

Fan! jag får fram ett meddelande om att det finns en uppdatering tillgänglig men när jag ska ladda ner den så går det inte. Det står bara "unable to contact ftp server". nån som har en lösning?

Permalänk
Medlem

Ladda hem den från 3dgamers och installera den = Problemet löst

/Martin

Permalänk
Medlem

AMD Athlon(tm) 64 processor 3500+ 2.20 GHz....Funkar det bra till Fear?

Permalänk

Jadå. Frågan är bara vad du har för RAM och grafikkort också...

Permalänk
Medlem

Tycker det är trist att kropparna försvinner. Förstör lite av känslan.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av John86
Tycker det är trist att kropparna försvinner. Förstör lite av känslan.

Tar bort lite av hacket också

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan använda ett no dvd crack utan att bli bannad ifrån servrarna ? Ja jag vet att det är ren lathet att inte "orka" ploppa i skivan varje gång man ska spela.

Visa signatur

hmm..

Permalänk
Medlem

< SPOILER! >

någon mer än jag som tycker att de där skrikande spökena som kommer mot en är jävligt skrämmande? jag får liskom panik när de kommer mot mig

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Ingen som vill skriva sina Settings samt System lr? Tycker det skulle vara intressant...

Sen är ju tråden som jag skrev, fan oläslig för alla Spoilers, skaffa en annan tråd till alla Spoilers eller använd denna som Spoilertråd och gör en ny allmän F.E.A.R tråd som tar upp allt annat som folk vill prata om.

Kanske bara jag som tycker det e störande men men...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Widde
För er som upplever att spelet pausa titt som tätt bör sänka "texture resolution" till medium.
Detta verkar vara ett problem för oss som har ATI kort då jag inte har sett några med Nvidia kort som har detta problem.

Med mitt system nedan hade jag dessa pauser hela tiden men testa att sänka just denna inställning, allt annat är satt på maximum förutom soft shadows som är av samt även volymetric light som är på medium. AA är på 2x samt AF på 4x.

88% av tiden ligger jag på 40+ och resten mellen 25 och 40 fps.

/Martin

Snarare är det så för de flesta eftersom vi får slut med ram och måste swappa.

Permalänk

LITE SPOILER

Väldigt oväntat slut faktiskt. Jag trodde dom skulle brassa på med typ 10 robotar, 30 soldater med particleguns, en psykobrud med massor av spöken och även den där Fettel med liknande superkrafter. Va så jävla skakis hela slutet då jag bara kröp fram i korridorerna och väntade på att allt detta skulle komma. Men istället blev det några enkla spöken och ett väldigt enkelt "slut" på Alma. Sen en fet men mycket välgjord explosion som grädde på moset. Allt var mycket snyggt gjort, men på tok för lätt!

Det hade nog varit skönare om dom hade inriktat sig mer på skräcken och mystiken än den upprepande action mot samma soldater som man istället fick tampas med hela spelet. Mer story och skruvade ledtrådar om det där labbet och bruden. Slutet var som sagt riktigt välgjort. Fick gigantiska ögon när jag kom in i "the vault" och såg den stora sfären. även vid atombomben. Nästan så man kännde tryckvågen mot ansiktet:p

Jag räknar med en eller två uppföljare till detta spel. Och jag väntar ivrigt:D

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willbeatu
Såå irriterande, tog mig 6dagar att tanka ner (torrent) och fixa igång spelet så har jag för dåligt grafikkort för att äns starta det!! Får nog ta och köpa mig ett Sapphire Radeon X800XL Platinum eller ngt borde väl klara, sitter på ett GeForce4 MX 440 nu
Eller så kanske man får slänga ut 50,000KR på ett grafikkort så man vet att det klarar.!

Varning utdelad, har sett mer intelligenta inlägg i mina dagar...

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rejvscorpio
Det måste jag hålla med om, musiken och all "stämning" i spelet tyckte jag stämde helt till 120% i spelet, bra val av kompositörer och annat

Speciellt det "skrikiga" ljudet i dom mest skrämmande situationerna i spelet!
Rätt musik och rätt ljud skapar verkligen en större spelkänsla, har man kass musik osv blir det inte lika spännande.

Provade spela lite utan hörlurar och viss del av spänningen försvann, prova själv!

Helt klart att ljudet gör spelet, hör du ett "skrämmande" ljud blir du ju nervösare också!

Spelet har enligt mitt tycke bättre AI än både HL2 och Farcry, även fast FarCry ägde HL2 redan sen det släpptes men F.e.a.r får min röst som årets "skräckis"..

Varför HL2 är lika enformigt som cs 1.6 är pg.a storyn och alla "löften" valve kom ut med innan, värsta grafikmotorn och hög AI och blandade miljöer.
Njah, miljön var väl lika spännande som ms röj. Inte för att tala om alla soldater och monster som envisades med att fastna bakom lådor ochk annat.
Sen är ju det tråkiga att har man nu spelat HL, så vet man exakt vad som ska hända i HL2 också.

Det enda negativa med Fear var just "saker och ting", man borde kunnat flytta lådor och tunnor men annars finns det inget att klaga över.

Och varför måste alla spel handla om monster?

Då borde du inte spela spelet överhuvudtaget, håll dig till enformiga spel som HL2 och quake som bara handlar om monster och blodiga djur.

Kanske skippa helt och hållet bra/tuffa spel där man lyckas skrämma folk utan att överhuvudtaget ha massa konstiga djur med 15 ben och 17 armar och en haka som Jay Leno...?

Är du överhuvudtaget 18+?

_Tekken_
ja men jag kankse inte är lika lätt skrämmd som du.
jag
ser inte ens det roliga i fear. det krävs lite mer än mörka rum och spöken för att skrämma mig...

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk
Medlem

Har klarat spelet nu, tror inte jag blev rädd en enda gång... Lite besviken på att det inte va läskigare. Men det va ett riktigt bra spel

Visa signatur