Permalänk
Avstängd

CS 1.6 Server

Tja jag har skaffat mig en 2.0GHZ P4 512 DDR som jag vill använda till en CS 1.6 server, ni som svarar ska vara kräsna spelar mycket 1.6 och inte några anti-cs "man ser ingen skillnad mellan 60 och 100fps" - stilen, för det gör man så ni kan ignoera tråden. Iaf det jag undrar och är osäker om är följand: OBS jag är helt okunnig gällade servrar.
Den kommer ligga på minst 10mbit fiber också.

-Kommer servern uppfylla sån bra kvalite att det knappt kan bli bättre för just cs 1.6?

-Skulle en Ventrilo server och SSC server påverka cs servern prestanda på märkbart sätt?

-Hur viktigt är det att använda ett riktigt server program som Linuz eller Windows Server ? Jag hade tänkt att använda WinXP Pro.

-Vilka andra program är bra att ha installerade så jag tex kan boota om datorn ifall det behövs ifrån en annan dator?

tack för svar

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem

Är inte nån cs spelare själv, men datorn klarar väl av det, däremot är det mer intressanta vilken lina du sitter på, ifall du inte vill spela lan.

Windows XP funkar, men är inte riktigt lika stabil som dom andra, bäst är ju linux men det är inte det enklaste.

Och vill du fjärrstyra datorn från en annan så är Tight VNC utmärkt!

EDIT: läste inte ordentligt, såg just att du har en 10Mbit's lina. Då funkar den ju bra, sän kanske du ska veta att tight VNC finns även för linux. Vill du inte köra linux så kan du ju köra windows 2000 ochså, det är iaf bättre som server än Windows XP.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rainy
Är inte nån cs spelare själv, men datorn klarar väl av det, däremot är det mer intressanta vilken lina du sitter på, ifall du inte vill spela lan.

Windows XP funkar, men är inte riktigt lika stabil som dom andra, bäst är ju linux men det är inte det enklaste.

Och vill du fjärrstyra datorn från en annan så är Tight VNC utmärkt!

EDIT: läste inte ordentligt, såg just att du har en 10Mbit's lina. Då funkar den ju bra, sän kanske du ska veta att tight VNC finns även för linux. Vill du inte köra linux så kan du ju köra windows 2000 ochså, det är iaf bättre som server än Windows XP.

Tack för ditt inlägg låter bra, men tror du vilket OS man har påverkar prestandan och kvaliten servern kommer ge om man bortser från stabilitet?

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem

Tjao. Har du Windows 95 så tror jag varken säkerheten eller stabiliteten blir särskilt bra.
Men XP Pro är jätte bra. Använd det.
Jag själv har en klan som har en server på 10/10. Har han även vent.
När 5 är inne i venten, och 10 st inne på serven så har vi alla runt 15 i ping.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

ett tips bara ha windows media player igång o en film som går om och om igen spelar ingen roll var det är kan lova att det kommer märkas skillnad på serven .. till det bättre ;D

Permalänk
Medlem

Linan och utrystningen duger bra. Det du behöver göra är att configurera servern bra då. Tips är att att du tankar ner CPL server configen. Samt kör clock.avi som ligger i din windows mapp. Detta tar bort en bugg i winxp, vilket gör att din server boostas till 500/1000fps istället för vanliga 100. Detta påvärkar mycket då dom som spelar på den får mjukar spel kännsla och bättre ping.

Gl HF

Vill du ha mer hjälp eller någon annan med server problem så finns jag på #adapt @ quakenet (mirc)

Visa signatur

CPU: 13600K @ 5.5Ghz All Core- RAM: Corsair 32GB 3600mhz MB: MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 GPU: MSI Geforce RTX 3070 PSU: HX 850 Watt Case: Fractal Design Torrent

Permalänk
Medlem

slänger du in lite mer ram kan du köra två servrar. Alltså duger din hårdvara med råge.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K1M666
ett tips bara ha windows media player igång o en film som går om och om igen spelar ingen roll var det är kan lova att det kommer märkas skillnad på serven .. till det bättre ;D

Varför säger man ens sådär?

Permalänk
Medlem

Re: CS 1.6 Server

Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
Tja jag har skaffat mig en 2.0GHZ P4 512 DDR som jag vill använda till en CS 1.6 server, ni som svarar ska vara kräsna spelar mycket 1.6 och inte några anti-cs "man ser ingen skillnad mellan 60 och 100fps" - stilen, för det gör man så ni kan ignoera tråden. Iaf det jag undrar och är osäker om är följand: OBS jag är helt okunnig gällade servrar.
Den kommer ligga på minst 10mbit fiber också.

-Kommer servern uppfylla sån bra kvalite att det knappt kan bli bättre för just cs 1.6?

-Skulle en Ventrilo server och SSC server påverka cs servern prestanda på märkbart sätt?

-Hur viktigt är det att använda ett riktigt server program som Linuz eller Windows Server ? Jag hade tänkt att använda WinXP Pro.

-Vilka andra program är bra att ha installerade så jag tex kan boota om datorn ifall det behövs ifrån en annan dator?

tack för svar

Att byta os till Win 2003 låter lite överseriöst då du inte kommer utnyttja några av funktionerna i det OS:et (som inte finns i XP/2000). Är datorn tänkt till att bara var CS/vent server så skulle jag köra med Windows 2000 Pro. Ev stoppa i lite mer minne. Sen installera ett fjärrstyrningsprogram, tex RAdmin. Via det kan du både styra, starta om och skicka filer mellan din andra dator och servern.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.