Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Bästa pusselspel till Nintendo DS?

Permalänk
Medlem

Bästa pusselspel till Nintendo DS?

Någon här som testat de pusselspel till DS? Tänkte höra vilket av de som finns ute som man kan se som det bästa. Klart det handlar om personlig smak men tänkte ändå skapa en tråd om detta för att få in lite tips.

Meteos
Zoo Keeper
Mr. DRILLER: Drill Spirits - DS
Polarium

De är de spel jag kan komma på som är ungefär i samma genre... vilken är eran favorit och varför? Vill ha ett pusselspel som håller länge.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Meteos
Zoo Keeper
Polarium

Äger de tre och Meteos är överlägset bäst, bland de bästa pusslespelen som har gjorts

Permalänk
Medlem

Satt just och läste lite om Meteos... det verkar bra.
Men jag funderar på om jag ska köpa detta eller Kirby Canvas Course... vilket är bättre tro?

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Meteos är hur skoj som helst att spela flera spelare på dessutom. Men om man är själv och bara vill ha hårda tankenötter så kan jag rekommendera Polarium. Själv tycker jag att det är väldigt roligt att kunna sätta sig ner en stund och spela Polarium. Det övar hjärnan så det räcker och blir över (jag och en polare klarar tamejbövelen inte bana 88. Vi har försökt i timtal...)

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Meteos är helt klart i toppen. Spelet är varierande och man måste tänka olika hela tiden eftersom förutsättningarna skiljer sig beroende på vilken planet är man är på. Multiplayer läget är även det kul.

Zoo Keeper pluppar upp på andra plats. Det är är en klon utav "Bejeweld" som finns till en mängd olika format och pekpennan är perfekt för den typen utav spel. Musiken är dock rätt så irriterande efter ett tag och spelet saknar något större djup, men eftersom det inte kostar mer än 180 spänn på de flesta ställen idag så kan man förbise de problemen.

Mr Driller är väl på tredje. Rätt kul, om än inte så mycket pussel. Men spelet saknar substans, det är inte direkt mycket tänka och man måste ha flera kasetter för att köra emot varandra utav någon dum anledning.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum