Datorn stannar vid spelande...

Permalänk
Medlem

Datorn stannar vid spelande...

Jag har fått nåt skumt fel... Det är så att när jag spelar något spel (spelar inte så stor roll vad) så stannar datorn efter en liten stund, först börjar ljudet hacka, å sen slår skärmen av, åsså är det bara att starta om datorn för att få igång den igen...., har provat att rensa datorn utan resultat, blir fortarande samma sak.
Ofta går det att spela en liten stund innan det kommer, men det stannar alltid efter enstund. Det skumma är att jag kan köra grafik demos utan att det stannar eller blir nåt konstigt, men om jag spelar t.ex civ4 eller colin McRae stannar det efter en stund.

Detta har kommit helt plösligt bara, inte så att jag har ändrat något.., någon som vet vad de kan vara?, trodde först att de va värme, men då e de skumt att t.ex. 3dMark 05 funkar bra...

Min dator är en AMD 3500+ Msi Neo2, 1024mb ram twinmos, och ett x800xt pe

/Johan

Visa signatur

AMD 3500+ 2x512mb 36,7gb 10k wd + 200gb maxtor x800xt pe samsung 710t , nec 3520

Permalänk

Hände likadant för mig i NFSU 2. Det visade sig vara mitt USB-router som krånglade, tog ut den sen. Gick då hur bra som helst. Kan ju dock ej säga om det är så i ditt fall.

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk
Medlem

njae, tror inte de, har provat att ta ut de mesta, trodde att de va ljudkortet ett tag, men de stannade fast jag tog ur det....

Visa signatur

AMD 3500+ 2x512mb 36,7gb 10k wd + 200gb maxtor x800xt pe samsung 710t , nec 3520

Permalänk
Avstängd

ATi Relaterat

Detta inlägg är redigerat pga. felstavning, mindre fel och några förbättringar.

A[color="red"]Ti[/color]
Har du en extra strömkontakt?
Har du upgaderat ditt Bios?
Har du gamla drivrutiner?
Har du ett klent nätagg.?
Har du ett VIA moderkort?

Alltså 9600- serien fungerar bättre för vissa ifall de ökar volten med 0.1, eller 0.2 volt. Många utav A[color="red"]Ti[/color] grafikkort har problem med äldre VIA moderkort. Ladda ned senaste drivrutiner - 5.11, inehåller många reperationer!

Ifall du funderar på att byta moderkort så fungerar nForce serien väldigt bra med ATi's grafikkort.

Fortsätter det krångla, så är det bara att säg till mig så har jag många fler ideér!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

extraströmkontakt?, menar du från nätagget?, den sitter på en egen lina, har ett aspire nätagg, har funkat förut, kan iofs ha blivit sämre men de ska iaf va 520Watt

Har senaste omega drivisarna

Har inte uppdaterat biosen, eftersom det har funkat förut har jag inte brytt mej om de...

Jag har ett Nvidia moderkort med Nforce3

Skulle ju kunna prova att öka volten lite, gör jag de i biosen??

edit: stavfel

Visa signatur

AMD 3500+ 2x512mb 36,7gb 10k wd + 200gb maxtor x800xt pe samsung 710t , nec 3520

Permalänk
Avstängd

ATi Relaterat

Detta inlägg är redigerat pga. nya ideér, minimala redigeringar och återigen ett stavfel.
[font= terminal]

Citat:

strömsladd

0. Den som ger extra ström ifrån nätagg. så att du kan använda grafikkortet till fullo.

Citat:

Har senaste omega drivisarna

1. Omega är dock bra, men ej stabila håll dig till de officiella eller DNA-ATi!

Citat:

Har inte uppdaterat biosen, eftersom det har funkat förut har jag inte brytt mej om de...

2. Du borde göra detta, men försök icke ifall du ej vet vad du gör. [/b]

Citat:

Jag har ett Nvidia moderkort med Nforce3. Skulle ju kunna prova att öka volten lite, gör jag de i biosen?

3. Moderkort uteslutet, men vad skedde med volten?
[/font]

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hmm, förstår fortfarande inte riktigt dedär med strömsladden, jag e iofs inte så smart..., finns en "ingång" på graffekortet där man kan sätta en vanlig strömsladd, samma som till t.ex. cd spelarna, där har jag satt en som kommer direkt från nätagget, det är det ända som sitter på den, hd´s å cd´s sitter på en annan sladd från nätagget, trodde de kunde bero på det först, men så verkar de inte.../Johan

Visa signatur

AMD 3500+ 2x512mb 36,7gb 10k wd + 200gb maxtor x800xt pe samsung 710t , nec 3520

Permalänk
Avstängd

Notice

Uteslutet!

Laddar snarligen upp en lista...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Updaterade Biosen, nu verkar de funka!!!, tack så jätte mycket för hjälpen!!!

Visa signatur

AMD 3500+ 2x512mb 36,7gb 10k wd + 200gb maxtor x800xt pe samsung 710t , nec 3520