Omröstning: Revolution, PS3 Eller 360?

Permalänk
Medlem

Omröstning: Revolution, PS3 Eller 360?

Nu när det kommit fram lite mer information angående Revolution's prestanda så blev jag lite nyfiken på vad ni här på forumet kommer att köpa.

Som ni kanske har läst så kommer Rev att ha samma prestanda grafikmässigt och den kommer att komma med en "plugin" till kontrollen så att den ser ut som de gamla hederliga kontrollerna. Spel kommer att kunna portas direkt och därmed kommer speltillverkarna att kunna göra vanliga spel likväl som Nintendo-exklusiva releaser.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

Re: Omröstning: Revolution, PS3 Eller 360?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevva
Som ni kanske har läst så kommer Rev att ha samma prestanda grafikmässigt...

Var har du fått det ifrån?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Re: Re: Omröstning: Revolution, PS3 Eller 360?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Var har du fått det ifrån?

Vänta lite så ska jag leta fram länken.

Här var den: http://www.nintendorevolution.ca/10312005/17/nintendo_revolut...

Sen vore jag glad om någon moderator kan ta bort ett "Omröstning:" i topic.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Omröstning: Revolution, PS3 Eller 360?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Var har du fått det ifrån?

Jag har också hört det, minns inte varifrån. Allt är ju bara så sönderhypat, det är bara att vänta och se när de kommer ut.

Visa signatur

R.I.P. Jeff Buckley 1966-1997
Soltek SL-K8AV2 VIA K8T800 | AMD64 3000+ (NC) @ 2,2 GHz (220x10) | 2x A-data 512 mb PC3200 1:1 | Leadtek 6800LE (AGP) @ 12/6 410/900 1,3V | Maxtor DiamondMax+9 160 Gb

Permalänk
Medlem

Hursomhelst.. jag tror det blir ett PS3 och ett Rev till mig. Får se om det kommer några bra spel till 360 för isf. får jag väl köpa ett sånt med. För mig är det spelen som är viktiga, inte konsollerna.

Angående Rev. och att den kommer grafiskt vara lika bra som PS3 och 360 så vet jag inte om jag tror på det faktist. Med tanke på specsen så är det lite farfetched, men så fort det kommer några screens eller videos på spelen så kan man väl forma sin egen opinion.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Det blir en PS3 och Xbox 360 för mig.
Tror båda kommer att få ett bra utbud av spel jag kommer att gilla.

Jag kommer inte skaffa en Revolution eftersom den inte lockar mig för fem öre.
Men man kanske ändrar sig när den väl släppts.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

om det blir någon blir det Revolution

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem

Jag litar inte för fem öre på den där Jim Merrick, han öste ut en massa info (t.ex om Mario Kart DS) som visade sig vara felaktigt sen. Fast den som lever får se.

Edit: Röstade Rev + PS3 iaf.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Avstängd

Alla tre för min del. lika bra att köra på som man alltid gjort

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer_AB
Det blir en PS3 och Xbox 360 för mig.
Tror båda kommer att få ett bra utbud av spel jag kommer att gilla.

Jag kommer inte skaffa en Revolution eftersom den inte lockar mig för fem öre.
Men man kanske ändrar sig när den väl släppts.

Jag tycker nästan att det BARA är Revolution som lockar. Vill jag spela häftiga spel med mycket specialeffekter så sätter jag på min dator, jag vill ha riktigt underhållning, nu!

Visa signatur

R.I.P. Jeff Buckley 1966-1997
Soltek SL-K8AV2 VIA K8T800 | AMD64 3000+ (NC) @ 2,2 GHz (220x10) | 2x A-data 512 mb PC3200 1:1 | Leadtek 6800LE (AGP) @ 12/6 410/900 1,3V | Maxtor DiamondMax+9 160 Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aquaman
Jag tycker nästan att det BARA är Revolution som lockar. Vill jag spela häftiga spel med mycket specialeffekter så sätter jag på min dator, jag vill ha riktigt underhållning, nu!

Revolution är säkert rolig, men jag är rädd att den är skoj första veckan. Min bror fick en Eye Toy och två spel, det var skoj ett tag, men det är inget man bara sätter igång att spela om man är sugen på att spela något. Jag kan såklart inte jämnföra ett spel, en kamera mot en hel konsoll, men jag tror att det blir stora likheter om man nu tycket att det roliga med Revolution kommer att bli viftandet med kontrollen.

Är man flera stycken som kommer att spela så är nog Revolution riktigt skoj, men att sitta själv på sitt rum och vifta med svärd, njää, efter fem timmar är man nog trött på det.

Jag har kanske fel och köper mig Revolution på releasedagen, men just nu ser det inte så.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

Som det ser ut just nu blir det nog en Rev och en PS3, fast om det inte vore för Square så skulle PS3 vara helt ointressant tror jag.

Permalänk
Medlem

Ingen, spelar bara PC. Skulle jag köpa någon skulle det dock bli 360.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Hur många PS3 vs X-Box 360 vs Nintendo Revolution-omröstningar är vi uppe i nu?

Väljer såklart Playstation 3 igen.

Permalänk
Testpilot

Kommer inte köpa nått när dom släpps, är bara överpriser och få spel då. Bättre att vänta tills det känns mer attraktivt. Vilken det blir då återstår att se men jag röstade på 360 även fast jag kan tänka mig ett PS3 med. Rev skippar jag dock, deras spel tilltalar mig inte så mycket.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Hur många PS3 vs X-Box 360 vs Nintendo Revolution-omröstningar är vi uppe i nu?

Väljer såklart Playstation 3 igen.

Jo jag vet. :/
Men det jag var ute efter var att kolla intresset nu när några av de viktigaste frågetecknen rätas ut.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer_AB
Revolution är säkert rolig, men jag är rädd att den är skoj första veckan. Min bror fick en Eye Toy och två spel, det var skoj ett tag, men det är inget man bara sätter igång att spela om man är sugen på att spela något. Jag kan såklart inte jämnföra ett spel, en kamera mot en hel konsoll, men jag tror att det blir stora likheter om man nu tycket att det roliga med Revolution kommer att bli viftandet med kontrollen.

Är man flera stycken som kommer att spela så är nog Revolution riktigt skoj, men att sitta själv på sitt rum och vifta med svärd, njää, efter fem timmar är man nog trött på det.

Jag har kanske fel och köper mig Revolution på releasedagen, men just nu ser det inte så.

Det är exakt det som tilltalar mig med konsoller. De är sällskapsspel, finns visserligen undantag, men bara som bekräftar regeln.

Visa signatur

R.I.P. Jeff Buckley 1966-1997
Soltek SL-K8AV2 VIA K8T800 | AMD64 3000+ (NC) @ 2,2 GHz (220x10) | 2x A-data 512 mb PC3200 1:1 | Leadtek 6800LE (AGP) @ 12/6 410/900 1,3V | Maxtor DiamondMax+9 160 Gb

Permalänk
Avstängd

alla men ps3 kommer helt klart vara #1

Permalänk
Medlem

dattan! Har en känsla av att två g80 i sli med ett ppu och amd64x2 6000+ kommer vara en aning bättre än ps3

fast priset... nja...

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
alla men ps3 kommer helt klart vara #1

Prestandanörd

Visa signatur

R.I.P. Jeff Buckley 1966-1997
Soltek SL-K8AV2 VIA K8T800 | AMD64 3000+ (NC) @ 2,2 GHz (220x10) | 2x A-data 512 mb PC3200 1:1 | Leadtek 6800LE (AGP) @ 12/6 410/900 1,3V | Maxtor DiamondMax+9 160 Gb

Permalänk

Beror helt på vilka utbyggnadsmöjligheter de kommer få. Den främsta orsaken till mitt nästa konsolköp är inte spelen, men visst har de betydelse då jag inte ska köra något alls på min PC som nu. Helst vill jag ha en Ps3, men man får se.

Nintendo Revolution kommer jag åtminstånde låna om jag nu inte köper någon, Zelda är ett spel som jag bara måste spela igenom. Det är förövrigt det enda icke multiplatformspel som jag väntar på. Till multiplatformspelen, så är det den konsolen som klarar dem bäst i "verkligheten" som jag vill ha.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Visst kan man tänka sig att spela en fotbollsmatch mot någon man känner på någon konsoll sittandes i soffan, men när det gäller "the real deal" (F.E.A.R. Battlefield2, Quake4) ja då finns det inget som slår pc:n.

Därför "Ingen. Spelar bara PC".

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aquaman
Prestandanörd

ps har bättre spel än saturn och n64. ps2 har bättre spel än dreamcast, xbox och gamecube. ps3 kommer ha bättre spel än xbox 360 och rev

Permalänk
Medlem

Ingen vanlig "Ingen"? Jag kommer troligen inte köpa någon, men inte för att jag bara kör PC spel och verkligen inte för att jag tror alla kommer floppa.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevva
Jo jag vet. :/
Men det jag var ute efter var att kolla intresset nu när några av de viktigaste frågetecknen rätas ut.

Du får gärna reda ut vilka de viktigaste frågetecknen som rätas ut är. Ingen av konsolerna är ju ute!

Visa signatur

LePont SF-201B | A64 3700+ @ Stock | ASUS K8N-E-Deluxe | 2 x 1024MB Corsair CMX1024-3200C2PRO @ 3-3-3-8 | Gainward BLISS 7800GS+ 512MB @ Stock | 900W Tagan TurboJet | Plextor PX-760A | 74GB WD Raptor | +4TB HDD | NEC MULTISYNC FE2111SB 22" | Logitech Z-2300 | Sennheiser PC150 | Logitech Cordless Desktop Keyboard och en MX518

Permalänk

Själv är jag helt såld på Rev. Jag använder konsoller mest för att det är en sällskapsgrej. Något kul att förfesta på och jag tror Rev kommer bli kungen av förfestar konsoler för en väääldigt lång tid framöver

Om man läser det som ArsT har skrivit så låter det faktiskt som att Rev inte kommer såååå långt under de andra när det kommer prestanda, det var rätt kul att höra. Ska bli kul när Nintendo öppnar käften och ger oss lite ny info.

Btw, det kommer komma en vanlig kontro också om man inte orkar spela med fjärrkontrollen hela tiden. Den ska ha samma egenskaper dock eftersom den funkar som en docka med fjärrisen.

Jag röstar på Rev + PS3. Inte för att jag har så gott intryck av Sony just nu för allt som har hänt men jag tror PS3an kommer bli något man vill ha.

Xbox360 är jag inte så intresserad av just nu. Har inte sett några intressanta spel än och den har inget i övrigt som intresserar mig just nu. Så den får vänta.

Vi får se hur det blir....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Jag använder konsoller mest för att det är en sällskapsgrej. Något kul att förfesta på och jag tror Rev kommer bli kungen av förfestar konsoler för en väääldigt lång tid framöver

Så du tror alltså att folk kommer förfesta mindre på PS3 än de gjort på PS2?

Visa signatur

LePont SF-201B | A64 3700+ @ Stock | ASUS K8N-E-Deluxe | 2 x 1024MB Corsair CMX1024-3200C2PRO @ 3-3-3-8 | Gainward BLISS 7800GS+ 512MB @ Stock | 900W Tagan TurboJet | Plextor PX-760A | 74GB WD Raptor | +4TB HDD | NEC MULTISYNC FE2111SB 22" | Logitech Z-2300 | Sennheiser PC150 | Logitech Cordless Desktop Keyboard och en MX518

Permalänk
Medlem

Rev + PS3 här. Bärgsäker på PS3 i alla fall. Min Xbox har mer eller mindre samlat damm de senaste 2 åren, har knappt rört den förutom de få gångerna jag har gått o köpt några nya spel och kommit hem och fått redat på hur stor förbaskat besvikelse spelen var. Finns inte ett enda bra RPG till Xbox T.ex. DOA3 är fortfarande det enda bra spelet.

Både min PS2'a samt GCN rullar på då och då. Just nu lirar man Shadow of hte collosus som man importerade för 2 veckor sedan, grymt bra och härligt och anorlunda lir Xbox har inte enns 1 spel av den här typen

mer eller mindre på grund av detta tvivlar jag skarpt på att det kommer ett enda bra lir till Xbox 360, förutom DOA4 men kommer inte skaffa en konsoll för ett spel.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Ska det bli något blir det nog Xbox360, mest för att jag är nöjd med min Xbox. Men jag väntar och ser hur det blir med modd-möjligheterna, det var det som gjorde xboxen så attraktiv.

Permalänk
Medlem

antagligen 360 om det går att chippa, sen även PS3 om GT5 visar sig vara en höjdare (har xbox och ps2 i dagsläget)