QV170K QTECH 17" LCD för 1490kr, hjälp! snabbt!

Permalänk
Medlem

QV170K QTECH 17" LCD för 1490kr, hjälp! snabbt!

Tja, en ny affär öppnar imorn i Helsingborg.
Idag fick jag ett reklamhäfte från dem, med en massa schyssta erbjudande, blandannat denna ECH 17" LCD", fakta ju där är 1280X1024, 12MS responstid 350CD, och 450:1, "http://www.pccity.se/documents/DN_000.pdf" där finns även en bild på den ( inte samma annons, "priset" ).. Är det värt att lägga 1500:- på denna plattskärm som annars brukar kosta 2490:- ?, jag menar, duger den inte alls när det kommer till hertz, så kan man alltid använda den som sekundär, på lan också är det alltid skönt med 2skärmar när man sysslar med program som premiere.
Nå, hittar inte mycket alls på google om denna skärm, så jag begär hjälp av era kunskaper eftersom jag själv aldrig ägt en plattskärm.

//Tack på förhand, Wilcan ^_^

Permalänk
Medlem

En 17" tft för 1500 är nästan alltid värt det. Jag säger köp. Om den funkar som primär så grattis, annars kan du ju som du själv säger ha den som sekundär skärm, också bra.

Permalänk
Medlem

Om det är en faktisk butik och inte postorder så är det väl bara att gå dit och testa skärmen????

Sen om den verkligen är 12ms så funkar den troligtvis som spel skärm, men det är inte säkert.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

köpte en 17" TFT med 12ms på elgiganten på deras öppningserbjudande här i borlänge, är as nöjd med mitt köp! ord pris 2290:- eller nåt sånt, där kunde man även testa skärmen. den funkar till de flesta spel. märks väl mest ghosting på CS men det spelar jag typ aldrig endåså

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem

Okej, låter bra Fler förslag/tips tack! vad ligger hertzen på en vanlig skärm? eller är det somsagt MS man går efter när det gäller "reaktionsförmågan", ?

Det är ju LCD? Vad är skilnaden på det och TFT? LCD = bildrör? raka bildrör?

Permalänk
Medlem

Det är en TFT, som är en vidareutveckling av LCD, platta skärmar båda två alltså.
TFTskärmar klarar oftast runt 75Hz som mest men man går efter responstiden då de inte uppdaterar bilden på samma sätt som en CRT.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en KTC 17" för 1500 på pccity.
Inte världens bästa. Lite småsuddig och grötig i bilden men inget jag störs av, hade en trinitronskärm förr.

Visa signatur

One man. One desire.

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Ok, ska höra med päronen om jag kan få låna 1500:- tills jag får lön då, desutom står det något att man kan betala efter jul, senast i febuari, räntefritt och sådär.. dock är jag bara 16 bast ^_^, hoppas man får kolla på skärmen "inaction" med

USH, måste hinna med bussen som går 12.35, jag slutar 12.00.. annars finns de 100EX nog inte kvar
Wish me gl!

Skit, fanns bara 19" kvar, å de var BENQ.. 12MS, 2490:-.. funderar på om man ska åka ut sen å köpa en sådan istället? vad säger ni ?